خانهاخبار
سیستم عامل HarmonyOS 3.0 در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد

سیستم عامل HarmonyOS 3.0 در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد

اخیرا شاهد انتشار خبری در مورد تاریخ عرضه آپدیت HarmonyOS 3.0، یا همان سیستم عامل اختصاصی هواوی هستیم و قرار است تا در ماه سپتامبر، این آپدیت در دسترس کاربران این شرکت قرار بگیرد.
۱۴۰۱/۱/۲۳

سومین نسخه از سیستم عامل اختصاصی شرکت هواوی یا همان HarmonyOS، در ماه اکتبر سال گذشته معرفی شد و شاهد انتشار نخستین نسخه مخصوص توسعه دهندگان از آن در مدت کوتاهی پس از معرفی بودیم. اما با توجه به عدم عرضه نسخه نهایی و به تعویق افتادن آن، به نظر می‌رسد که هواوی در روند توسعه این نسخه از HarmonyOS با مشکلاتی روبرو شده است.

image

 

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ویبو به نام Digital Chat Station که در زمینه افشاگری نیز سابقه درخشانی دارد؛ به تازگی گزارشی از کنفرانس نوآوری برای توسعه دهندگان هواوی تهیه کرده است. در این کنفرانس، مشخص شده که نسخه نهایی HarmonyOS 3.0، در ماه سپتامبر سال جاری میلادی منتشر می‌شود. نسخه قبلی این سیستم عامل یا همان HarmonyOS 2.0، در ماه ژوئن سال گذشته منتشر شد و تا فرا رسیدن ماه سپتامبر، شاهد نصب آن بر روی بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه بودیم.

با وجود تاریخ نه‌ چندان نزدیک عرضه نسخه نهایی، به زودی شاهد نسخه سوم این سیستم عامل خواهیم بود؛ زیرا با توجه به شایعات، نسخه بتای آن در ماه مه منتشر خواهد شد. در این نسخه جدید، شاهد بهبود رابط کاربری و همچنین عملکرد آن هستیم؛ اما خبری از تغییراتی اساسی که موجب دگرگون شدن تجربه این سیستم عامل شوند، نخواهد بود.

image

 

هواوی به تازگی ArkUI را نیز منتشر کرده که یک فریم‌ورک اختصاصی UI برای طراحی اپلیکیشن‌های مبنی بر HarmonyOS با TypeScript یا JavaScript‌ است.

لازم به ذکر است که تاریخ‌های ذکر شده، به زمان انتشار این آپدیت برای دستگاه‌های فعلی هواوی اشاره می‌کنند. سری هواوی میت 50 همچنان قرار است تا روانه بازار شوند؛ تاریخ عرضه آنها همچنان مشخص نیست، اما اکثر گمانه‌زنی‌ها بر این بوده که در ماه جولای شاهد عرضه آنها به بازار خواهیم بود. سری هواوی میت 50، نخستین دستگاه‌های هواوی هستند که HarmonyOS 3.0 را به همراه دارند.

image

 

متاسفانه، هنوز مشخص نیست که کدام‌یک از دستگاه‌های فعلی هواوی، نسخه جدید HarmonyOS را دریافت خواهند کرد؛ ولی احتمالا پس از عرضه نخستین بتا، از این امر نیز مطلع خواهیم شد. درباره نسخه سوم سیستم عامل HarmonyOS چه می‌اندیشید؟ آیا این سیستم عامل را به عنوان بخشی از هویت هواوی قبول کرده‌اید یا به نظر شما تنها یک کپی همزمان از اندروید و iOS است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)