خانهاخبار
مدیاتک از چیپست ۶ نانومتری دیمنسیتی 1300 رونمایی کرد

مدیاتک از چیپست ۶ نانومتری دیمنسیتی 1300 رونمایی کرد

شرکت مدیاتک اخیرا از چیپست میان رده جدید خود با نام دیمنسیتی 1300 رونمایی کرده که ساختاری ۶ نانومتری داشته و از 5G‌ نیز پشتیبانی می‌کند.
۱۴۰۱/۱/۲۰

شرکت مدیاتک به تازگی و بدون جنجال‌های خبری خاصی، از چیپست جدید خود با نام دیمنسیتی 1300 رونمایی کرده که قرار است برای نخستین بار، در گوشی‌های وان پلاس نورد 2T یا نورد 3 شاهد استفاده از آن باشیم.

این چیپست که با ساختار ۶ نانومتری TSMC تولید شده است؛ دارای هشت هسته پردازشی بوده که چهار عدد از آنها، از نوع کورتکس A78 هستند و یک هسته الترا در این بین، کلاک اسپید ۳.۰ گیگاهرتز را داشته و سه هسته دیگر، دارای کلاک اسپید ۲.۶ گیگاهرتز هستند. این پردازنده، چهار هسته کم مصرف از نوع کورتکس A55 نیز داشته که قدرت آنها به ۲ گیگاهرتز می‌رسد. پردازنده گرافیکی به کار رفته در دیمنسیتی 1300، از نوع آرم مالی G77 MC9 است.

image

 

این چیپست از نمایشگر‌هایی با حداکثر نرخ نوسازی ۱۶۸ هرتز و رزولوشن فول اچ دی پلاس یا همان ۱۰۸۰×۲۵۲۰ پشتیبانی خواهد کرد. حداکثر میزان رم قابل استفاده در کنار دیمنسیتی 1300، معادل ۱۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR4X و با سرعت ۴۲۶۶ مگابایت بر ثانیه است. این چیپست از سیستم حافظه UFS 3.1 نیز پشتیبانی می‌کند.

پردازشگر عکس به کار رفته در این چیپست، امکان پردازش تصاویر را از دوربین‌هایی با رزولوشن حداکثر ۲۰۰ مگاپیکسل داشته و امکان ضبط ویدیو در حالت پرتره با فوکوس روی اشخاص متفاوت و همچنین ویدیو‌های 4K HDR را دارد. امکان دیکودینگ AV1 نیز برای بهبود سرعت پردازش استریم‌های با رزولوشن 4K، بر روی این چیپست قرار گرفته است.

مدیاتک هنوز اعلام نکرده که نخستین دستگاه‌های عرضه شده به همراه این چیپست، چه مدل‌هایی هستند؛ اما انتظار‌ها بر این بوده که وان پلاس نورد 3 یکی از آنها باشد. با توجه به سخت افزار این پردازنده، سطح عملکرد آن باید در حد چیپستی چون کوالکام اسنپدراگون 778G باشد که در واقع، قدرتمندترین چیپست سری 7 اسنپدراگون به حساب می‌آید.

درباره این چیپست میان رده جدید مدیاتک چه می‌اندیشید؟ آیا این چیپست می‌تواند رقیبی جدی برای سری 7 چیپست‌های کوالکام اسنپدراگون باشد؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)