خانهاخبار
واتس اپ امنیت حریم خصوصی را در چت‌های ناپدید شونده در آیفون بالاتر می‌برد

واتس اپ امنیت حریم خصوصی را در چت‌های ناپدید شونده در آیفون بالاتر می‌برد

واتس اپ به تازگی قابلیت ذخیره خودکار فایل‌ها را در چت‌های ناپدید شونده در گوشی‌های آیفون، غیرفعال کرده است.
۱۴۰۱/۱/۲۰

طبق گزارش WABetaInfo، واتس اپ در حال تغییر روش مدیریت فایل‌های موجود در چت‌های ناپدید شونده است. طبق این گزارش واتس اپ دیگر به طور خودکار تصاویر و سایر رسانه‌های بصری را که در یک چت با فعال بودن قابلیت ناپدید شدن پیام‌ها باشد، در آلبوم عکس‌های آیفون شما ذخیره نمی‌کند. بنابراین گزینه «Save To Camera Roll» اکنون به طور خودکار برای چت‌های ناپدید شونده خاموش می‌شود، به این معنی که تصاویر، ویدیوها و GIFها ذخیره نمی‌شوند، حتی اگر تنظیم کلی ذخیره خودکار فعال باشد.

پیش فرض قبلی ذخیره سازی تصاویر از چت‌های ناپدید شونده در برنامه Photos، با توجه به تمرکز حریم خصوصی پیام‌های ناپدید شونده، مغایرت داشت؛ بنابراین کسانی که برای اشتراک گذاری رسانه‌های حساس به این ویژگی وابسته هستند، احتمالا از این تغییر استقبال می‌کنند.

image

 

با وجود اینکه حرکت واتس اپ به سمت امن‌تر کردن حریم خصوصی افراد قابل ستایش است، اما با این اوصاف کاربران واتس اپ همچنان می‌توانند به صورت دستی، فایل‌های موجود در چت‌های ناپدید شونده را ذخیره کنند، یا حتی از چت اسکرین شات بگیرند، بنابراین باید هوشیار باشید که آنچه در چت‌های ناپدید شونده ارسال می‌کنید، باز هم امکان ذخیره شدن توسط گیرنده را دارد.

تغییر دیگری که در واتس اپ قرار است انجام شود و WABetaInfo گزارش داده، این است که رابط کاربری به گونه‌ای بهینه شده است که ابزار blur (تار کردن)، در کنار دو‌ مداد طراحی جدید برای ویرایش عکس، در پایین صفحه قرار می‌گیرد.

تغییر در نحوه مدیریت پیام‌های ناپدید شونده توسط واتس اپ، در حال حاضر برای همه کاربران این برنامه منتشر شده است، اما مشخص نیست که چه زمانی بهینه سازی‌های رابط طراحی، از نسخه بتا خارج می‌شود و در دسترس کاربران بیشتر به طور گسترده قرار می‌گیرد.

آیا شما از جمله کاربرانی هستید که از ویژگی چت‌های ناپدید شونده استفاده می‌کنند؟ به نظر شما این اقدام واتس اپ تاثیری در میزان حفظ حریم شخصی افراد دارد یا واتس اپ باید محدودیت‌های بیشتری را اعمال کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)