خانهاخبار
اینتل به طور تصادفی مشخصات کارت گرافیک پرچمدار جدید خود را فاش کرد!

اینتل به طور تصادفی مشخصات کارت گرافیک پرچمدار جدید خود را فاش کرد!

شرکت اینتل اخیرا به طور تصادفی مشخصات کارت گرافیک پرچمدار خود در سری آرک را در یک ویدیو فاش کرده است!
۱۴۰۱/۱/۱۶

شرکت اینتل اخیرا به طور تصادفی، مشخصات جدیدترین کارت گرافیک پرچمدار مخصوص دسکتاپ خود از سری آرک را فاش کرده است. این مشخصات، در یکی از ویدیو‌های منتشر شده توسط این شرکت برای نرم افزار Intel Arc Control دیده‌ شده‌اند که یک نرم افزار مانیتورینگ کارت گرافیک بوده و کاربرد آن، مشابه NVIDIA GeForce Experience است. کاربران می‌توانند تا در این نرم افزار به دانلود درایور‌های کارت گرافیک‌های اینتل پرداخته، جزئیات عملکرد این قطعه را مانیتور کرده و یا پارامتر‌هایی را برای آن تعیین کنند.

اما در ثانیه ۲۹‌ام در این ویدیو، اینتل پارامتر‌های یک کارت گرافیک ناشناس را نشان می‌دهد که در حالت فعالیت ۹۹.۵۷ درصدی، در حال استفاده از ۱۷۵ وات انرژی بوده و کلاک اسپید پردازنده گرافیکی معادل ۲۲۵۰ مگاهرتز و کلاک اسپید VRAM، ۱۰۹۳ مگاهرتزی است.

image

 

لازم به ذکر است که مصرف ۱۷۵ وات انرژی، تنها مربوط به پردازنده گرافیکی بوده و این امر، بدین معناست که این یک کارت گرافیک ۲۰۰ واتی است. کلاک اسپید دیده شده نیز با پهنای باند ۱۷.۵ گیگابایت بر ثانیه‌ای جور در آمده که توان عملیاتی معادل ۵۶۰ گیگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

همانطور که از مشخصات این کارت گرافیک پیداست؛ این یک محصول رده بالا بوده و عملکرد آن با محصولاتی چون NVIDIA RTX 3070 و AMD RX 6700 XT در یک رده است. بر حسب گمانه‌زنی‌ها، اینتل قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک مانند ماه‌های مه یا ژوئن، از کارت گرافیک‌های دسکتاپی سری آرک خود رونمایی کند.

گفته شده که این کارت گرافیک‌ها، قابلیت انکود و دیکود AV1 را دارند که برای بسیاری از تولید کنندگان محتوا، خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود. AV1 یک کُدِک جدید بوده که وظیفه رقابت با HEVC را بر عهده داشته و به ادعای اینتل، این کُدِک با بیت ریتی مشابه HEVC، حدود ۲۰ درصد از آن بهینه‌تر بوده و نسبت به h.264 نیز عملکرد ۵۰ درصد بهتری دارد.

کارت گرافیک‌های آرک دارای تکنولوژی‌های جذاب دیگری مانند XeSS نیز هستند که در واقع، الگوریتم جدید آپ-اسکِیل کردن تصاویر اینتل به حساب می‌آید. اینتل همچنین در این سری از یک موتور مدیای جدید و همچنین سیستم بهبود هوش مصنوعی XMX نیز استفاده کرده است.

image

 

درباره مشخصات لو رفته از کارت گرافیک دسکتاپی جدید اینتل چه می‌اندیشید؟ آیا این محصول توان رقابت با کارت گرافیک‌های قدرتمند انویدیا را دارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)