خانهاخبار
واتس اپ در نسخه آزمایشی بتا خود فوروارد کردن پیام‌ها را محدود کرده است

واتس اپ در نسخه آزمایشی بتا خود فوروارد کردن پیام‌ها را محدود کرده است

در جدیدترین نسخه آزمایشی بتا واتس‌اپ، فوروارد کردن پیام‌ها به گروه‌ها محدود شده است.
۱۴۰۱/۱/۱۵

به نظر می‌رسد واتس اپ محدودیت‌های جدیدی را برای ارسال پیام‌ها به چت‌های گروهی دیگر در نسخه iOS خود ایجاد کرده است، تغییری که می‌تواند به کاهش انتشار اطلاعات نادرست کمک کند.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به عنوان کانونی برای انتشار هرزنامه‌ها و اطلاعات نادرست شناخته می‌شوند که به راحتی می‌توانند با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شوند. در تلاش برای محدود کردن اطلاعات نادرست، واتس اپ که از زیرمجموعه‌های متا است، شروع به آزمایش محدودیت‌هایی برای نحوه انتشار پیام‌ها کرده است.

طبق گزارش WABetaInfo، نسخه بتا واتس اپ برای iOS، به ویژگی مجهز شده که در آن میزان پیام‌های فوروارد شده به گروه‌های چت محدود می‌شود. بدین معنی که زمانی که کاربران یک پیام را به گروهی فوروارد می‌کنند، قادر به فوروارد کردن همان پیام به گروه‌های دیگر نخواهند بود.

اسکرین شات درون برنامه‌ای از نسخه بتا واتس اپ نشان می‌دهد که پیام‌های فوروارد شده تنها می‌توانند به یک گروه ارسال شوند. همچنین این گزارش می‌افزاید که این محدودیت فقط برای پیام‌هایی اعمال می‌شود که قبلا ارسال شده‌اند، یعنی نویسنده اصلی آن پیام همچنان می‌تواند پیام اولیه را بدون محدودیت برای سایر کاربران ارسال کند.

image

 

این ویژگی در نسخه بتا واتس اپ ظاهر شده، بنابراین مشخص نیست که چه زمانی به نسخه عمومی منتقل می‌شود. با این حال از آنجایی که این ویژگی روز به روز در حال انتقال به کاربران بتای بیشتری است، می‌توان پیش‌بینی کرد که مدت زمان طولانی صرف نخواهد شد تا آن به نسخه عمومی راه پیدا کند.

اطلاعات نادرست مشکلی است که شرکت‌های فن‌آوری سال‌ها تلاش کرده‌اند که با آن مقابله کنند؛ همچنین موضوعی است که توجه قانون گذاران را به خود جلب کرده است. در ژوئیه ۲۰۲۱ سناتورها تلاش کردند لایحه‌ای را ارائه کنند که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم کنند تا به اندازه کافی اقدامات لازم را برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست انجام دهند. حال به نظر می‌رسد که اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بیشتر به فکر افتاده‌اند تا از آسیب‌های این پدیده بکاهند.

به نظر شما به جز این اقدام واتس اپ، چه اقدامات دیگری می‌توان انجام داد تا از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری شود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)