خانهاخبار
اندروید 13 ممکن است به یک ویژگی جالب در خصوص سیم‌کارت‌ها مجهز شود

اندروید 13 ممکن است به یک ویژگی جالب در خصوص سیم‌کارت‌ها مجهز شود

گوگل احتمال دارد در اندروید 13 ویژگی را معرفی کند که دیگر استفاده از سیم کارت‌های فیزیکی منسوخ شود.
۱۴۰۱/۱/۱۴

به گزارش وب‌لاگ Esper، گوگل در حال کار بر روی یک ویژگی در اندروید 13 است، که به طور بالقوه برای افرادی که از دو سیم کارت در یک گوشی استفاده می‌کنند، بازی را تغییر می‌دهد. اگر این ایده عملی شود، فضای بیشتری را در بدنه گوشی برای سازندگان گوشی‌های هوشمند در اختیار آنها قرار می‌دهد.

گوگل این غول جستجو، از طریق قابلیتی به نام چند پروفایل فعال یا MEP، می‌خواهد دو پروفایل از اپراتورها را به یک eSIM اختصاص دهد که کاربر راحت‌تر از قبل بین اپراتورها جابجا شود. گزارش شده است که گوگل این ویژگی جدید را بر اساس پتنت ثبت شده در سال ۲۰۲۰ عملی کرده که در آن رابط سیم کارت موجود، به دو اتصال دیجیتال تقسیم شده است. در گذشته گزارش‌هایی هم منتشر شده بود که گوگل در حال آزمایش این ویژگی، بر روی یک سخت‌افزار مهندسی پیکسل است. حال به نظر می‌رسد که نتیجه آزمایش‌ها مثبت بوده و گوگل قصد عرضه چنین ویژگی را در آینده‌ای نزدیک دارد که بسیار کاربردی خواهد بود.

image

این ویژگی به نوبه خود می‌تواند به سازندگان اجازه دهد تا از شر شیار سیم کارت رها شوند و فضای بیشتری برای سخت‌افزارهای دیگر باقی بگذارند. به عنوان مثال در این حالت می‌توانیم شاهد باطری‌های بزرگتر یا بازگشت شیار کارت حافظه یا موارد دیگر باشیم، که البته این به شرکت سازنده بستگی خواهد داشت که چگونه از این فضا استفاده بهینه کند.

اگرچه که منبع این خبر معتقد است که این ویژگی با اندروید 13 آغاز خواهد شد، اما این ویژگی مختص اندروید نیست و می‌توان آن را در iOS و ویندوز یا هر سیستم عامل دیگری نیز پیاده سازی کرد. در نهایت باید به این هم اشاره کنیم که اگرچه این ویژگی می‌تواند جذاب و کاربردی باشد اما با وجودی که وضعیت eSIM هنوز در کشورمان مشخص نیست، برای کاربران ایرانی حداقل نگران‌کننده هم هست. شما در مورد این موضوع چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)