خانهاخبار
اینتل پرسرعت‌ترین تراشه دسکتاپ دنیا را عرضه می‌کند

اینتل پرسرعت‌ترین تراشه دسکتاپ دنیا را عرضه می‌کند

اینتل قرار است جدیدترین تراشه پرچم‌دار خود را با فرکانس ۵٫۵ گیگاهرتز که در نمایشگاه CES 2022 معرفی کرده بود، به زودی عرضه کند.
۱۴۰۱/۱/۱۰

اینتل در CES 2022 پردازنده نسل دوازدهم Core i9 - 12900KS را معرفی کرد که می‌تواند با حداکثر فرکانس ۵٫۵ گیگاهرتز کار کند. برای اولین بار این تراشه می‌تواند تا دو هسته سرعت داشته باشد و عملکرد بسیار بالایی را به گیمرهای حرفه‌ای ارائه دهد.

حرف S در پایان اسم این پردازنده، نشان دهنده Special Edition یا نسخه ویژه است که از ۵ آوریل با قیمت ۷۳۹ دلار در دسترس خواهد بود. همچنین این تراشه قرار است به صورت یکپارچه در محصولات شرکت‌های تولید قطعات شریک با اینتل هم عرضه شود.

image

 

معماری این پردازنده مشابه پرچم‌دار فعلی اینتل Core i9 - 12900K، با ۱۶ هسته و ۲۴ رشته و ۳۰ مگابایت حافظه کش L3 است. تفاوتی که این مدل را متمایز می‌کند، قدرت پایه تقویت شده ۱۵۰ وات است که به پردازنده اجازه می‌دهد با سرعت ۵٫۵ گیگاهرتز کار کند. در مقایسه باید گفت که نسل دوازدهم معمولی Core i9 نهایتا به ۵٫۲ گیگاهرتز با توان مصرفی ۱۲۵ وات می‌رسد.

۱۶ هسته‌ای که از آنها نام بردیم، به دو دسته تقسیم می‌شوند: هشت هسته برای عملکرد بالا و هشت هسته کم مصرف برای کارایی بیشتر. این چیپست با مادربوردهای Z690 سازگار است و اینتل آخرین نسخه BIOS را برای بهترین تجربه گیمینگ توصیه می‌کند.

اینتل مدتی است که سخت در تلاش است تا از رقیب اصلی‌اش یعنی اپل عقب نماند. چندی پیش گزارشی داشتیم که نشان می‌داد اینتل در حال کار روی پردازنده‌هایی با قدرتی در حد و اندازه تراشه‌های پرچم‌دار اپل است و برنامه دارد تا طی مدت زمانی کوتاه، قدرت محصولات خود را به حدی افزایش دهد تا حتی از تراشه‌های اپل هم قدرتمندتر ظاهر شوند؛ حال باید دید که در این راه، این  شرکت با سابقه در تولید پردازنده، تا چه حد موفق عمل خواهد کرد.

به نظر شما اینتل در مدت زمانی کوتاه می‌تواند تراشه‌هایی با قدرت تراشه‌های اپل و یا حتی بالاتر بسازد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)