خانهاخبار
دلیل برآمدگی بیشتر دوربین در آیفون 14 پرو سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است

دلیل برآمدگی بیشتر دوربین در آیفون 14 پرو سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است

مینگ چی کو گفته که دلیل برآمدگی بیشتر دوربین آیفون 14 پرو، سیستم دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی است.
۱۴۰۱/۱/۸

به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، افزایش اندازه دوربین پشتی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، به دلیل سیستم‌های دوربین کاملا جدید ۴۸ مگاپیکسلی واید است.

کو در توییتی به شماتیک‌های فاش شده‌ای که اخیرا توسط Max Weinbach به اشتراک گذاشته شده بود، پاسخ داده است. این شماتیک‌ها نشان می‌دهند که برآمدگی دوربین پشت آیفون‌های پرو سری 14 در هر بعد حدود ۵ درصد افزایش یافته است. در این صورت این اندازه‌ها نسبت به نسل قبلی، از قسمت عرض از ۳۵٫۰۱ میلی‌متر به ۳۶٫۷۳ میلی‌متر و در ارتفاع از ۳۶٫۲۴ میلی‌متر به ۳۸٫۲۱ میلی‌متر افزایش یافته است. همچنین قرار است این برآمدگی بیشتر از دستگاه بیرون بزند و از ۳٫۶۰ میلی‌متر در آیفون ۱۳ پرو به ۴٫۱۷ میلی‌متر در آیفون ۱۴ پرو افزایش یابد.

image

 

مینگ چی کو همچنین گفته که دلیل اصلی برآمدگی بزرگتر و برجسته‌تر دوربین، ارتقای دوربین پشت به ۴۸ مگاپیکسل است. او افزوده که طول مورب سنسور تصویر دوربین اصلی آیفون با جهش به ۴۸ مگاپیکسل، بین ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش می‌یابد. به همین ترتیب ارتفاع سیستم لنزی که روی این سنسور بزرگ‌تر قرار می‌گیرد نیز ۵ تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

به جز جایگزینی ناچ قدیمی، اپل با حفره دایره‌ای و کپسولی شکل، سنسور ۴۸ مگاپیکسلی واید در دوربین پشتی سری پرو آیفون 14 از شایع‌ترین ویژگی‌هایی است که بارها توسط تحلیلگران مختلف از جمله مینگ چی کو از شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce، و Jeff Pu تحلیلگر شرکت امنیتی بین‌المللی Haitong، تکرار شده است.

انتظار می‌رود سیستم دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به مدل‌های پرو آیفون 14 محدود شود و امکان فیلم‌برداری 8K را فراهم کند که نسبت به سنسور ۱۲ مکاپیکسلی و فیلم‌برداری 4K آیفون 13 پرو، ارتقای قابل توجهی محسوب می‌شود. همچنین گفته می‌شود ویدئوهای 8K با وضوح بسیار بالا که توسط آیفون 14 پرو ضبط می‌شوند، برای مشاهده در هدست  AR/VR مورد انتظار اپل، که مدت‌هاست شایعه آن پخش شده است، مناسب است.

کو قبلا گفته بود که معتقد است کیفیت دوربین مدل‌های آیفون 14 پرو، عکاسی دوربین‌های تلفن همراه را به سطح جدیدی ارتقا دهد و به نظر می‌رسد امسال آیفون‌های نسبتا متفاوتی را چه از نظر طراحی و چه از نظر ارتقای سخت‌افزاری شاهد باشیم.

نظر شما راجع به آیفون‌های امسال چیست؟ آیا انتظار طراحی و سخت‌افزار متفاوت را در این سری از آیفون‌ها دارید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمدرضا مهرنیان

۱۴۰۱/۶/۹
با عرض سلام و احترام
چقدر این جی اس ام سایتی بنام و مشهور و پر از محتواهای ارزشمند است بنده هر زمانیکه بدنبال تحقیق در خصوص گوشیها هستم فقط و فقط این پیج را سرچ میکنم چون هم قابل اعتماد است و هم هر نوع سلیقه ای را مد نظر میگیرد جی اس ام ممنون که هستی .!!!! در خصوص گوشیهای اپل باید گفت این شرکت انچنان غولی است که جای خودش را در دنیا و دل مردم پیدا نموده و یک ایمیج بسیار قوی دارد با اینکه بنده هرگز اپل نداشتم ولی با اون کار کردم و چون عکاسی میدونم میتونم بطور قطع بگویم که حتی در مدلهای پایین تر دوربین این گوشی واقعا حرفه ای عمل میکند بطوری که ادم گاهی فراموش میکنم که دارد با دوربین یک گوشی عکسبرداری میکند ولی من چون ادمی کامل گرا هستم اگر بخواهم ایفون بخرم هرگز هرگز ایفون ۱۴ رو نمیگیرم چون اپل حتما در سال بعد روی فناوری ۳ نانومتری کار خواهد نمود و شاید بتوانیم این فناوری را در ایفون ۱۵ ببینیم و چون ظاهرا اپل قصد دارد با ایفون ۱۴ و مدلهای بعد از ان دنیای عکاسی با گوشی موبایل را وارد فازی جدید کند مطمئنن ایفون ۱۵ در این خصوص تکمیل تر و جا افتاده تر خواهد بود و در کل خیلی از محققین در این زمینه میگویند ایفون ۱۴ نمیتواند تعقیر فاحشی با ایفون ۱۳ داشته باشد و اگر بخواهیم یک تعقیر بزرگ و چشم گیری را شاهد باشیم باید منتظر ایفون ۱۵ باشیم درسته که تا ادمی هست این پیشرفت تکنولوژی هم ادامه دارد ولی بنظر من در این مورد حرفهایی که الان زده میشود و نشان از تعقیرات بزرگی که دارد میتوانیم این تعقییرات را در ایفون ۱۵ شاهد باشیم کی میدونه شاید تا اون موقع وضعیت مملکت بهتر شد و تونستیم ایفون را با قیمتی متعادل تر بخریم جی اس ام همواره پاینده و برقرار باشی خدانگهدار

مهمان

۱۴۰۱/۱/۸
خدا رحم کرده که اپل لنز 100 مگاپیکسلی نمی زند که ...