خانهاخبار
تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس احتمالا در بازه زمانی اردیبشت خرداد معرفی خواهد شد

تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس احتمالا در بازه زمانی اردیبشت خرداد معرفی خواهد شد

اولین گوشی‌های مجهز به تراشه پرچمدار کوالکام از برند‌های شیائومی، موتورولا و وان پلاس خواهد بود.
۱۴۰۱/۱/۵

از زمانی که تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل یک معرفی و عرضه شده است، شایعات زیادی منتشر شده است که خبر از نسل بعدی این تراشه موسوم به اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس می‌دهند که بر پایه فرآیند 4 نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد. در همین راستا، به نظر می‌رسد کوالکام قصد دارد فرآیند ساخت سامسونگ را کنار بگذارد و معماری TSMC را جایگزین کند که باعث می‌شود تا تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس کمتر داغ کند و عملکردش پایدارتر شود. به طور کلی، فرآیند ساخت 4 نانومتری TSMC کم مصرف است در عوض پایداری عملکرد خوبی دارد.

حالا امروز براساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس احتمالا در ماه مه سال میلادی جاری مصادف با بازه زمانی اردیبشهت خرداد سال 1401 رونمایی خواهد شد. در این راستا، می‌توان انتظار داشت که اولین گوشی‌های مجهز به تراشه نسل جدید کوالکام در پایان ماه مه میلادی معرفی شوند و در بازه زمانی خرداد تیر روانه بازار شوند. به علاوه، از اولین مشتریان تراشه جدید کوالکام می‌توان به برندهای لنوو، موتورولا، وان پلاس و شیائومی اشاره کرد.

image

 

شایان ذکر است که اخیرا شایعاتی منتشر شده است مبنی بر اینکه شیائومی قصد دارد حداقل سه گوشی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک معرفی کند که یکی از آن‌ها به احتمال شیائومی 12 الترا خواهد بود. شناسه مدل تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک SM8450 است و ظاهرا شناسه مدل تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس برابر با SM8475 خواهد بود که نشان‌ می‌دهد این تراشه در مقایسه با نسل قبلی خود پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

در نهایت باید اشاره کرد که سری تراشه‌های متعلق به سری 7 نیز همزمان با اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس معرفی خواهند شد. به علاوه، باید اشاره کرد تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک در حال حاضر در اختیار تولیدکنندگان برای آماده‌سازی مراحل ساخت و آزمایش‌های عملکرد است

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)