خانهاخبار
ال جی از لپ‌تاپ‌های Gram 16 و Gram 17 رونمایی کرد

ال جی از لپ‌تاپ‌های Gram 16 و Gram 17 رونمایی کرد

ال جی امروز لپ‌تاپ‌های جدید خود را با پردازنده نسل دوازدهم اینتل و گرافیک‌های شرکت Nvidia معرفی کرد.
۱۴۰۱/۱/۱

لپ‌تاپ‌های Gram از سال گذشته با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل و گرافیک Iris Xe iGPU وارد بازار شدند. حالا امروز ال جی لپ‌تاپ‌های ارتقا یافته خود را با پردازنده نسل دوازده اینتل و گرافیک اختصاصی Nvidia RTX 2050 رونمایی کرده است.

ال جی دو نسخه لپ‌تاپ تولید کرده است. Gram 16 و Gram 17 که به ترتیب صفحه نمایش ۱۶ و ۱۷ اینچی دارند. هر دو مدل این لپ‌تاپ‌ها دارای نسبت صفحه نمایش ۱۶:۱۰ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل هستند. نوع پنل این دستگاه‌ها IPS LCD با پوشش ضد انعکاس نور است، همچنین صفحه نمایش آنها با پوشش ۹۹ درصدی DCI-P3 ارائه می‌شود که ۲۵ درصد رنگ‌های بیشتر و مشکی عمیق‌تری را نسبت به پنل‌های قبلی نشان می‌دهد و به شدت محبوب گیمرها است.

image

مدل ۱۷ اینچی دارای گزینه‌های پردازنده Core i5 - 1240P‌ و Core i7 - 1260P است، که کاربران بنا به سلیقه خود از بین آنها انتخاب می‌کنند؛ اما در مدل ۱۶ اینچی تنها گزینه Core i5 موجود است. در مورد گرافیک هم گزینه‌های Iris Xe iGPU و Nvidia RTX 2050 موجود هستند.

همانطور که از نام این دستگاه‌ها پیداست هردو مدل بسیار سبک هستند. مدل ۱۶ اینچی ۱۲۸۵ گرم و مدل ۱۷ اینچی ۱۴۳۵ گرم وزن دارند که با وجود باتری ۹۰ وات ساعتی می‌توان گفت وزن مناسبی دارند، اما باید این نکته را نیز یادآور شد که باتری‌های ۹۰ وات ساعتی فقط برای مدل‌‌های با گرافیک Nvidia هستند و مدل‌های iGPU باتری ۸۰ وات ساعتی دارند، اما خبر خوب اینکه همه مدل‌ها از شارژر ۶۵ واتی بهره می‌برند.

ال جی ادعا می‌کند که مدل جدید Core i7 که نسل دوازدهم تراشه‌های اینتل را دارد، ۷۰ درصد سرعت بالاتری در مقابل مدل پارسال که نسل یازده اینتل را در خود جای داده بود، دارد. همچنین تمامی مدل‌ها دارای هارد PCIe 4.0 هستند که ۲۲ درصد سریعتر از نسل قبل است. ظرفیت حافظه داخلی پایه این لپ‌تاپ‌ها از ۲۵۶ گیگابایت شروع می‌شود، ضمن اینکه شما می‌توانید برای ارتقای حافظه دستگاه خود از شیار کارت حافظه آنها هم بهره ببرید.

میزان حافظه رم این دستگاه‌ها هم از ۸ تا ۳۲ گیگ است که بنا به نوع کاربری خود می‌توانید آن را شخصی سازی کنید. اما حتما در نظر داشته باشید که حافظه رم LPDDR5 این لپ‌تاپ‌ها به مادربورد لحیم می‌شود، پس قبل از تصمیم‌گیری نهایی خوب فکر کنید، سپس خرید نهایی را انجام دهید.

image

 

در قسمت پورت‌ها ما تنوع نسبتا خوبی را شاهد هستیم. دو عدد پورت USB-C 3.2 Gen 2 از نوع Thunderbolt 4 ‌که شارژ دستگاه هم از همین پورت‌ها انجام می‌شود، یک پورت HDMI فول سایز، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، و شیار کارت حافظه، تقریبا اکثر نیازهای شما را به انواع پورت‌ها تامین می‌کند، ضمن اینکه این لپ‌تاپ‌ها از WiFi 6E و بلوتوث 5.1 بهره می‌برند که اتصال‌های به روز و جدیدی حساب می‌شوند.

image

 

ال جی با استفاده از وبکم و هوش مصنوعی ترفندهای جالبی را به کار گرفته است. اگر از یک نمایشگر دوم مانند مانیتور قابل حمل Gram+View ال جی که در تصویر نشان داده شده استفاده می‌کنید، می‌توانید ماوس را از یک نمایشگر به دیگری حرکت دهید. یکی دیگر از ویژگی‌های موجود در این دستگاه این است که افراد پشت سرتان را زیر نظر می‌گیرد و به طور خودکار صفحه نمایش را کم نور می‌کند، تا از نگاه کردن به آن جلوگیری شود.

image

 

قیمت مدل ۱۶ اینچی لپ‌تاپ‌های جدید ال جی با پردازنده i5، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۶ گیگ از ۱۸۸۵ دلار و مدل ۱۷ اینچی با پردازنده i5، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۶ گیگ از ۱۹۷۰ دلار شروع می‌شود.

image

 

پیش فروش لپ‌تاپ‌های جدید ال جی از ۱۱ تا ۲۱ آوریل انجام می‌شود و با پیش خرید یکی از این دستگاه‌ها، ال جی یک عدد مانیتور قابل حمل Gram+View، ماوس Gram، به علاوه موارد دیگر مانند بسته آفیس ۲۰۲۲ را به شما هدیه می‌دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)