خانهاخبار
مشخصات فنی دو گوشی آنر X7 و X9 لو رفت

مشخصات فنی دو گوشی آنر X7 و X9 لو رفت

با برگزاری رویدادی خصوصی در امارات متحده عربی توسط آنر، مشخصات فنی جدیدترین گوشی‌های این تولیدکننده لو رفت.
۱۴۰۱/۱/۱

به تازگی، آنر اعلام کرده است که رویدادی برای رونمایی از جدیدترین محصولات این تولیدکننده یعنی سری X برای بازارهای جهانی در تاریخ 29 مارس مصادف با 9 فروردین برگزار خواهد شد. سری X شامل سه مدل آنر X7، X8 و آنر X9 است که دومین عضو سری یعنی آنر X8 هفته پیش به طور رسمی معرفی شد و تنها معرفی و رونمایی آنر X7 و X9 انجام نشده است.

image

حالا اما بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده، مشخصات فنی و طراحی آنر X7 و آنر X9 فاش شده است چرا که آنر دیروز با برگزاری رویدادی خصوصی در امارات متحده عربی به طور رسمی از دو عضو سری آنر X پرده‌بردای کرد و بشخی از مشخصات فنی آن‌ها را نیز اعلام کرد. شایان ذکر است که آنر X9 و آنر X7 مدل‌های جدیدی محسوب نمی‌شوند و تنها نسخه بازار جهانی گوشی‌های آنر مانند آنر پلی 30 پلاس و آنر X30 هستند که در طول سه ماه گذشته در چین معرفی شده‌اند. در واقع، حرف X نشان‌دهنده پشتیبانی از سرویس‌های گوگل و عرضه در بازار جهانی است.

image

 

آنر X7

جدیدترین گوشی آنر نسخه بازار جهانی آنر پلی 30 پلاس است که دسامبر سال گذشته میلادی معرفی شد. به علاوه، آنر X7 از نمایشگر ال‌سی‌دی اچ‌دی پلاس 6.74 اینچی TFT بهره می‌برد که از 16.7 میلیون رنگ و نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر همچنین میزبان دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی قرار گرفته در ناچ قطره است به نظر چندان عملکرد مناسبی نخواهد داشت. نسبت تصویر به نمایشگر آنر X7 برابر با 90.7 درصد است.

image

آنر پلی 30 پلاس

قلب تپنده آنر X7 تراشه مدیاتک دایمنسیتی 700 است که همراه با سه مدل حافظه رم 4، 6 و 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت. در بخش نرم‌افزار، این گوشی هوشمند از اندورید 11 برپایه رابط کاربری Magic UI 5.0 بهره می‌برد. در پنل پشتی آنر X7 دوربین دوگانه شامل دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی قرار خواهد داشت.

image

 

در بخش اتصالات، آنر X7 از شبکه 5G، وای‌فای دوباند و بلوتوث نسخه 5.1 بهره می‌برد. از دیگر مشخصات فنی این گوشی هوشمند می‌توان به جک 3.5 میلی‌متری صدا، وزن 198 گرمی، درگاه کارت حافظه microSD و سنسور اثر انگشت کنار بدنه اشاره کرد. طبق اعلام آنر، آنر X7 در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، آبی و طلایی عرضه خواهد شد.

آنر X9

اخرین عضو سری آنر X نیز نسخه بازار جهانی آنر X30 است که در بازه زمانی مشابه آنر پلی 30 پلاس یعنی دسامبر سال 2021  در چین معرفی شد. قلب تپنده این گوشی هوشمند تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 695 با پشتیبانی از شبکه 5G است که در کنار دو مدل حافظه رم 6 و 8 گیگابایت و دو نسخه حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی قرار خواهد گرفت. منبع تغذیه این مجموعه سخت‌افزاری باتری 4800 میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 66 واتی است که طبق ادعای آنر در عرض 30 دقیقه تا 80 درصد شارژ خواهد شد.

image

آنر X30

آنر X9 از نمایشگر حفره‌دار 6.81 اینچی فول اچ‌دی پلاس با پنل IPS ال‌سی‌دی بهره می‌برد که در آن دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی قرار گرفته است. در پنل پشتی آنر X9، دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی قرار دارد. شایان ذکر است که طراحی پنل پشتی آنر X9 به پنل پشتی دیگر گوشی‌های پرمیوم مانند آنر مجیک 4 و هواوی میت 40 پرو شباهت زیادی دارد. از دیگر مشخصات فنی آنر X9 می‌توان به سنسور اثرانگشت کنار بدنه، اندروید 11 بر پایه رابط کاربری Magic UI 5.0 و وزن 189 گرمی اشاره کرد.

در نهایت باید اشاره کرد که آنر X9 در چهار رنگ آبی، مشکی، طلایی و نقره‌ای روانه بازار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)