خانهاخبار
بروزرسانی iOS 15.4 باعث خالی شدن باتری آیفون می‌شود!

بروزرسانی iOS 15.4 باعث خالی شدن باتری آیفون می‌شود!

کاربران زیادی گزارش داده‌اند که جدیدترین بروزرسانی سیستم عامل اپل باعث اختلال عملکرد باتری آیفون می‌شود.
۱۴۰۰/۱۲/۲۸

اوایل هفته جاری بود که اپل جدیدترین بروزرسانی‌های دستگاه‌های مختلف خود شامل iOS 15.4، iPad OS 15.4، WatchOS 8.5 و macOS 12.3 را منتشر کرد و کاربران موفق شدند تا دستگاه‌های خود را بروز کنند. در همین راستا، شاید بتوان برجسته‌ترین قابلیت این بروزرسانی‌های را مربوط به iOS 15.4 دانست که کاربران حالا می‌توانند بدون نیاز به اپل واچ قفل دستگاه را با ماسک و فیس آیدی باز کند. این قابلیت فیس آیدی همراه با ماسک در نسخه 14.5 سیستم عامل iOS معرفی شد که البته تنها با اپل واچ هماهنگ بود و عملا بدون اپل واچ این ویژگی بلااستفاده می‌شد. البته باید اشاره کرد که قابلیت جدید فیس آیدی با ماسک تنها برای سری آیفون 12 و سری آیفون 13 عرضه شده است و از امنیت پایین‌تر و عملکرد ضعیف‌تری نیز برخوردار است.

image

 

حالا براساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده از طرف کاربران، به نظر می‌رسد بروزرسانی iOS 15.4 چندان هم بدون مشکل نبوده است چرا که اخیرا خبرهایی توسط کاربرانی که این بروزرسانی را دریافت کرده‌اند اعلام شده است که طبق آنها، جدیدترین بروزرسانی اپل باعث می‌شود تا عمر باتری آیفون به طرز چشمگیری کاهش یابد. در همین راستا، یکی از گزارش‌های اذعان داشته است که باتری آیفون 13 پرو مکس تنها نصف روز دوام آورده است و یا در گزارش دیگری ذکر شده است 80 درصد حجم باتری آیفون 11 تنها با دو ساعت نمایشگر روشن کاهش داشته است. شایان ذکر است که سایر گزارش‌ها نیز به موارد مشابه اشاره داشته‌اند.

شایان ذکر است که خوشبختانه این مشکل به صورت گسترده و جهانی گزارش نشده است و البته برخی از اختلال‌های موقتی در عملکرد باتری پس از بروزرسانی قابل پیش‌بینی است. در همین راستا، برخی از کاربران ادعا کرده‌اند که شاید منبع این مشکل در باتری آیفون به دلیل به کارگیری بیشتر قابلیت پروموشن با نرخ نوسازی 120 هرتزی توسط اپل باشد. البته در حال حاضر چندان نمی‌توان درباره این ادعا مطمئن بود چرا که قابلیت پروموشن تنها برای سری آیفون 13 فعال است در حالی که سایر مدل‌های نسل قبلی آیفون نیز از این مشکل باتری رنج می‌برند. انتظار می‌رود به زودی مشکل باتری بروزرسانی iOS 15.4 توسط اپل رفع شود.

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که در کنار قابلیت فیس آیدی با ماسک iOS 15.4، جدیدترین بروزرسانی اپل شامل 100 ایموجی جدید، ویژگی جدید صوتی افلاین سیری (Siri) برای اعلام زمان و تاریخ، بهبود در ماشین ترجمه سافاری برای زبان‌های ایتالیایی و چینی و نرم‌افزار بهینه شده پادکست است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کیان

۱۴۰۰/۱۲/۲۸
خالی شدن باطری ک شایعست من ک 13 پرو دارم چنتا از دوستامم 13 و 13 پرو مکس و 12 پرومکس دارن همه آپدیت کردیم هیچکدوم مشکل باطری نداریم اتفاقا حس میکنم مصرف کمتر هم شده یه زمانی اکثرا از باطریهای آیفونها ناراضی بودن چون همیشه کمپانیهای دیگه روی کاغذ اعداد بالاتری رو اعلام میکردن واسه باطریشون و آیفون همیشه از نظر ولتاژی همیشه باطریاش کمتر از گوشیهای اندرویدی بوده این باعث میشد حس کنیم باطری ضعیفتری دارن آیفونها اما پارسال آیفون 12 پرومکس و امسال آیفون 13 پرومکس توی همه بررسیها و مقایسه ها با تمام پرچمدارای اندرویدی تونست از همشون بهتر عمل کنه هم 12 و هم 13 تونستن با اخلاف بیشتری خاموش بشن این نشون میده ولتاژ و میلی آمپر نیست ک تعیین کننده قدرت باطریه این سیستم عامل بهینه و مصرف بهینه پردازنده و سخت افزار یه گوشیه ک توی مقایسه ها خودشو نشون میده و 13 پرومکس چه توی مقایسه باطری و چه سرعت پردازنده تونسته مثل هرسال از همه پرچمدارها جلو بزنه حتی پرچمدارهایی ک 8 یا 9 ماه بعد از معرفی آیفون 13 معرفی شدند توی تست باطری و سرعت از 13 پرومکس عقب موندن مثل گلکسی اس 22 الترا که سامسونگ 9 ماه فرصت داشت این گوشی رو خیلی قویتر از پرومکس بسازه ولی اونقدر ناامید کننده عمل کرد ک حتی توی ظاهر گوشی همه اونو نوت معرفی میکنن و حتی برای طراحی این گوشی وقت نزاشت چه برسه ب سخت افزار که حتی نسخه پردازنده اسنپدراگونش از آیفون 13 پرو شکست خورد چه برسه به نسخه اگزینوس که دیگه همه میدونن ضعیفتره / خلاصه هر کمپانی که موفق عمل کنه براش شایعات زیادی میسازن آیفون هم ک همیشه در صدر این شایعات بوده وگرنه توی آپدیت جدید 15.4 آی او اس هیچ مشکلی وجود نداره بجز بهتر و راحت تر شدن استفاده از آیفونها و رفع باگ و باز شدن قفل با ماسک و عینک چیز مضری وجود نداشته / نه اینکه فک کنید طرفدار اپل هستم نه اتفاقا من هر سال حتی ممکنه دو بار گوشیمو عوض کنم و معمولا هر دو سه سال یکبار میرم سراغ آیفون مثلا گوشی قبلی گلکسی اس 21 الترا بود ولی خب هر زمان ک سراغ آیفون رفتم واقعا خیلی راضی تر بودم هرچند گوشی یه چیزیه ک بعد از یکی دوماه ک دستت باشه دلتو میزنه و بعد 6 هفت ماه دیگه واقعا دلت میخواد عوضش کنی من همین الان ک 8 ماه از خرید آیفون 13 پروی خودم میگذره منتظر اس 22 بودم ک گوشیمو عوض کنم اما واقعا ناامید شدم از این اس 22 التر