خانهاخبار
iPhone 4G؛ نگین درخشان محفل WWDC 2010

iPhone 4G؛ نگین درخشان محفل WWDC 2010

گروه خبری GSM: اپل مثل همیشه خوش درخشید...
۱۳۸۹/۳/۱۸

گروه خبری GSM: کنفرانس جهانی برنامه‌‍‌نویسان(WWDC) دیشب طبق روال و برنامه‌ریزی‌های هر ساله درست در موعد مقرر کار خود را آغاز کرد. اپل هم مثل همیشه خوش‌قول بود، راس ساعتی که اعلام کرده بود به صحنه آمد و این بار هم در حالیکه نفس‌ها در سینه حبس شده بود، با جدیدترین محصولاتش نبض این کنفرانس را در دست گرفت.

iPhone 4G اپل مانند یک نگین درخشان در این محفل خودنمایی می‌کرد. اپل در کنار طراحی جدید و هوشمندانه، امکاناتی نو را در قالب جدیدترین نسل گوشی‌های آی‌فون به جهان معرفی کرد.

 

                  

image

iPhone 4G 9.33 میلی‌متر ضخامت دارد. دور تا دور بدنه آن با چارچوبی فلزی محصور شده است، که مثل یک آنتن عمل می‌کند. صفحه‌نمایش آن از نوعی شیشه سخت و محکم و ضد خش ساخته شده است.

                 

image

 iPhone 4G در دو مدل با ظرفیت‌های 16 و 32 گیگابایت به بازار می‌آید و از قابلیت‌هایی که با خود به همراه می‌آورد می‌توان به این موارد اشاره کرد:  

پورت microSIM- درست مانند آنچه در تبلت iPad اپل وجود دارد.

پشتیبانی از WiFi و 3G

پردازنده 1 گیگاهرتزی A4 اپل

میکروفن ثانویه با قابلیت از بین بردن پارازیت و اختلالات ناشی از صداهای پس زمینه- متاسفانه این میکروفن هنگام مکالمه فیلمبرداری عمل نمی‌کند.

                 

image

صفحه‌نمایش 3.5 اینچ لمسی و کاملا جدید به نام Retina display که رزولوشن فوق‌العاده بالایی
(960×640 پیکسل) دارد که چهار برابر نمایشگرهای آی‌فون‌های قبلی محسوب می‌شود. دقت این صفحه 326پیکسل بر اینچ است.  

اپل در گوشی جدید خود از قابلیت مکالمه تصویری با عنوانFaceTime  یاد می‌کند.

دوربین 5 مگاپیکسل آی‌فون جدید اپل فلاش LED دارد( که به عنوان فلاش فیلمبرداری هم عمل می‌کند) و حسگر آن دارای نور پس‌زمینه است. بنابراین قاعدتا عملکرد حساسیت بالای آن باید بهتر باشد. فیلمبرداری 720P HD با سرعت 30 فریم در ثانیه و ویرایشگر فیلم از دیگر ویژگی‌های این دوربین است. کاربران iPhone 4G با استفاده از این ویرایشگر می‌توانند تصاویر ویدئویی و فیلم‌ها را به طور مستقیم در خود گوشی ویرایش کنند- ضمن اینکه می‌توانند از یکی از نرم‌افزارهای Apple App Store به نام iMoive هم کمک بگیرند.             

جدیدترین نسخه سیستم‌‌عامل آی‌فون با نام iOS4:

اپل تاکید می‌کند که سیستم‌عامل iOS4- سیستم‌عامل گوشی‌‍‌های تلفن همراه اپل از این پس به جای iPhone OS، با عنوان iOS شناخته خواهد شد.  

سرویس جدید iAd:

این سرویس از اول جولای iOS4 ارائه می‌شود و آی‌فون‌های مجهز به iOS4 اولین میزبانان آن خواهند بود. iAds جدیترین سیستم و شبکه تبلیغات موبایلی از اپل است. به گزارش اپل، این شبکه با تلفیق  راهکارهای تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات اینترنتی تجربه‌ای نوین از تبلیغات از طریق موبایل را برای آگهی‌دهندگان و کاربرانiOS4  فراهم می‌کند. کار با این سرویس به گونه‌ای است که کاربر بدون نیاز به خروج ار برنامه‌های کاربردی در حال اجرا روی گوشی می‌تواند به تماشای تبلیغات بنشیند و کالاها و خدمات موردنیاز خود را به راحتی از طریق این سیستم انتخاب کند.

اپل همچنین از قابلیت مکالمه تصویری از طریق WiFi خبر داده است. با وجود این ویژگی جدید، کاربران گوشی‌های آی‌فون (البته فعلا فقط در سال 2010) می‌توانند بدون برقراری تماس تلویزیونی و آن هم از طریق WiFi با یکدیگر مکالمه تصویری داسته باشند.

ورژن‌های 16 و 32 گیگابایتی iPhone 4G به ترتیب با قیمت 199 و 299 دلار در بازار آمریکا عرضه می‌شوند.

                

image

پیش فروش این گوشی روز 15 ژوئن آغاز می‌شود و کاربران بازار تلفن همراه آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و ژاپن 24 ژوئن شاهد عرضه رسمی این گوشی در این کشورها خواهند بود.

چهارم جولای 18 کشور دیگر هم به استقبال نسل جدید آی‌فون‌های اپل می‌روند. این گوشی ماه سپتامبر در دسترس علاقه‌مندان در 88 کشور دیگر قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، کاربران فآی‌فون‌های 3G و 3GS و آی‌پادتاچ‌های اپل از 21 ژوئن می‌توانند سیستم‌عامل گوشی‌های خود را به iOS4 ارتقاء بدهند. اما در مورد تبلت‌های آی‌پد باید گفت که به احتمال زیاد از ماه سپتامبر می‌توانند iOS4 را دریافت کنند.

 گفتنی است آی‌فون‌های 2G ظاهرا از این آپگرید بی‌بهره خواهند بود.

اپل درWWDC  علاوه بر iPhone 4G، iOS4، iAd، از نسخه 5 مرورگر وب Safari و مجموعه‌ای از لوازم جانبی شامل یک پایه جدید و مجموعه قاب‌های رنگی Bumpers برای iPhone 4G پرده‌برداری کرد.

برای مشاهده فهرست کامل مشخصات فنی آی‌فون 4G اینجا کلیک کنید.  

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Alirezablackwatcher.09

۱۳۸۹/۳/۱۸
این گوشی ینی یکی برابر همه ! دیگه جای حرف زدن برای هیچ گوشی باقی نموند !