خانهاخبار
سری تبلت‌های گلکسی تب اس 8 نیز از گیک‌بنچ حذف شدند!

سری تبلت‌های گلکسی تب اس 8 نیز از گیک‌بنچ حذف شدند!

بنچمارک گیک‌بنچ که مدتی پیش برخی از پرچمداران سری گلکسی اس را به دلیل دستکاری در نتایج از بنچمارک خود حذف کرده بود؛ حالا دست به حذف تبلت‌های سری گلکسی تب اس 8 از دیتابیس خود زده است.
۱۴۰۰/۱۲/۲۵

مدتی پیش، متوجه شدیم که شرکت سامسونگ به وسیله سرویس بهینه سازی گیمینگ خود که GOS نام دارد؛ دست به محدود کردن سرعت عملکرد دستگاه‌ در برخی از اپلیکیشن‌ها می‌زند. گوشی‌هایی که عملکردشان توسط این سرویس تحت تاثیر قرار گرفته است؛ شامل چهار نسل آخر پرچمداران سری گلکسی اس می‌شود. اکنون، مشخص شده که این سرویس در تبلت‌های سری گلکسی تب اس 8 نیز فعال بوده و همین امر، موجب حذف این تبلت‌ها از دیتابیس بنچمارک گیک‌بنچ شده است.

image

 

خبرگزاری Android Police نیز با تغییر نام اپلیکیشن بنچمارک گیک‌بنچ به بازی Genshin Impact، به تازگی گلکسی تب اس 8 پلاس و تب اس 8 الترا را تست کرده و متوجه این امر شده که این دستگاه‌ها، امتیازات بسیار کمتری را در نسخه تغییر نام یافته این بنچمارک به دست می‌آورند. این راهکار، مدتی پیش نیز برای مقایسه امتیازات دریافت شده توسط سری گلکسی اس 22 به کار رفته بود و در واقع، تبلت‌ها را گمراه کرده و آنها فکر می‌کنند که در حال اجرای یک بازی هستند؛ بنابراین، سرویس GOS محدودیت‌های خود را اعمال کرده و موجب کسب امتیاز کمتری در بخش تک‌ هسته‌ای و چند هسته‌ای این بنچمارک می‌شود.

تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 8 پلاس، بیشترین اختلاف را در بین امتیازات کسب شده توسط خود داشته است. این تبلت، در حالت عادی موفق به دریافت امتیاز ۱۲۲۱ در حالت تک هسته‌ای و ۳۳۷۲ در بخش چند هسته‌ای شده است؛ اما در نسخه تغییر نام یافته این بنچمارک، امتیاز آن در بخش تک هسته‌ای معادل ۹۲۰ و در بخش چند هسته‌ای برابر با ۳۰۰۰ است.

image

 

نکته جالب ماجرا، این است که تبلت‌های سامسونگ گلکسی تب اس 7، گلکسی تب اس 7 FE و گلکسی تب S5e؛ چنین محدودیت‌هایی را به همراه ندارند. سامسونگ مدتی پیش آپدیتی را برای رفع محدودیت‌های وضع شده توسط سرویس GOS را برای سری گلکسی اس 22 منتشر کرد. این آپدیت، به زودی برای گوشی‌های قدیمی‌تر سری گلکسی اس نیز که تحت تاثیر این محدودیت‌ها قرار گرفته بودند؛ منتشر خواهد شد.

سامسونگ هنوز بیانیه‌ای در مورد حذف تبلت‌های سری گلکسی تب اس 8 از گیک‌بنچ صادر نکرده است؛ اما به احتمال زیاد، در آینده نزدیک شاهد انتشار آپدیتی برای رفع محدودیت‌های اعمال شده بر روی پردازنده و پردازنده گرافیکی این تبلت‌ها توسط سرویس GOS خواهیم بود.

image

 

درباره حذف تبلت‌های جدید سامسونگ از بنچمارک محبوب گیک‌بنچ چه می‌اندیشید؟ به نظر شما، دلیل استفاده این شرکت از سرویس جنجال برانگیز GOS و کاهش سرعت عملکرد محصولاتشان چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)