خانهاخبار
macOS Monterey 12.3 منتشر شد

macOS Monterey 12.3 منتشر شد

اپل نسخه جدید macOS Monterey 12.3 را با ویژگی‌هایی مانند Universal Control و Spatial Audio برای مک‌های M1 عرضه کرد.
۱۴۰۰/۱۲/۲۴

اپل امروز سومین به روز رسانی بزرگ را برای سیستم عامل مک، یعنی macOS Monterey 12.3 که در اکتبر ۲۰۲۱ عرضه شده بود، منتشر کرد. این نسخه از سیستم عامل مک بیش از یک‌ ماه از عرضه macOS 12.2 عرضه شده است.

این به روز رسانی را می‌توانید با استفاده از بخش به روز رسانی نرم‌افزار در قسمت تنظیمات برای مک‌های واجد شرایط، دانلود کنید. اپل همچنین macOS Big Sur 11.6.5 را برای کسانی که هنوز به macOS Monterey ارتقا نداده‌اند منتشر کرده است.

image

 

macOS Monterey چندین ویژگی جدید را معرفی می‌کند که بزرگترین آنها Universal Control است. این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده است که به شما این امکان را می‌دهد که از یک ماوس یا ترک پد یا صفحه کلید برای کنترل چند دستگاه مک و آیپد (با سیستم عامل iPad OS 15.4 و بالاتر) به طور همزمان استفاده کنید. پس از به روز رسانی دستگاه‌های خود به macOS Monterey 12.3 و iPad OS 15.4 ویژگی Universal Control به طور خودکار فعال خواهد شد و به ماوس و کیبورد مک شما اجازه می‌دهد که روی آیپد شما نیز کار کند، همینطور برعکس این نیز صادق خواهد بود.

این به روز رسانی کارکترهای ایموجی جدیدی را نیز به دستگاه‌های شما اضافه می‌کند. همچنین شما قادر خواهید بود نوت‌های خود را به ورودی‌های iCloud Keychain اضافه کنید. از دیگر ویژگی‌های macOS 12.3 ردیابی سر پویا برای Spatial Audio است، که البته باید در نظر داشت که این ویژگی برای مک‌های M1 ‌و ایرپادهایی کار می‌کند که از Spatial Audio پشتیبانی می‌کنند.

image

 

نسخه جدید مک همچنین پشتیبانی از به روز رسانی سیستم عامل ایرپادها را هنگامی که هدفون‌ها به مک متصل هستند اضافه می‌کند. به علاوه افزونه‌های هسته مورد استفاده توسط Dropbox و Microsoft OneDrive را منسوخ و Python 2 را حذف می‌کند، چون اپل به توسعه دهندگان گفته که باید از یک زبان برنامه‌نویسی جایگزین مانند Python 3 استفاده کنند.

در زیر به طور جز به جز ویژگی‌های جدید macOS Monterey را بررسی می‌کنیم:

• Universal Control

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که از یک ماوس و صفحه کلید برای مک و آیپد خود به طور همزمان استفاده کنید. مثلا یک متن را در آیپد تایپ کرد و آن را بکشید و در مک خود رها رها کنید و برعکس. این کار را برای هر نوع فایلی می‌توان انجام داد.

• Spatial Audio

حالا ردیابی سر پویا در نرم‌افزار Music با ایرپادزهای پشتیبانی کننده از این ویژگی برای مک‌های M1 در دسترس است. در کنترل سنتر مک، شما می‌توانید از تنظیمات این ویژگی، شامل Fixed، Head Tracked و یا خاموش کردن آن استفاده کنید.

• Emoji

ایموجی‌های جدید شامل حالتهای مختلف صورت، حرکات دست، و اشیا خانگی به صفحه کلید اضافه شده‌اند. برای ایموجی حرکت دست حالا می‌توانید از رنگ‌های پوست مختلف استفاده کنید.

  • سیری اکنون یک صدای دیگر به آن اضافه شده که تنوع گزینه‌های صدا را برای شما افزایش می‌دهد.
  • در برنامه پادکست فیلتر‌هایی برای فصل‌ها نظیر قسمت‌های پخش شده، پخش نشده، ذخیره شده، و قسمت‌های دانلود شده ارائه شده است.
  • ترجمه صفحات وب در سافاری حالا از زبان‌های ایتالیایی و چینی نیز پشتیبانی می‌کند.
  • برنامه Shortcuts اکنون از گزینه‌های افزودن، حذف یا جستجو برچسب‌ها با یادآوری‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • رمزهای عبور ذخیره شده اکنون می‌توانند شامل نوت‌های شما نیز شوند.
  • نمایش ظرفیت باتری در نسخه جدید حالا با دقت بیشتری انجام می‌پذیرد.

این نسخه همچنین شامل رفع باگ‌های زیر است:

* حل مشکلی که در ویدجت خبرها با ضربه روی Articles، این قسمت باز نمی‌شد

* حل مشکل صدا هنگام تماشای ویدئو در برنامه Apple TV

* حل مشکل جابجایی برخی عکس‌ها به طور ناخواسته، هنگام سازماندهی آلبوم‌ها در Photos

در پایان باید متذکر شد که همگی ویژگی‌های ذکر شده ممکن است در دسترس نباشند و بسته به مناطق مختلف جغرافیایی و نوع دستگاه شما، این موضوع متفاوت خواهد بود.

کدام یک از ویژگی‌های زیر شما را بیشتر هیجان‌زده کرده است؟ کدام‌یک از امکانات ارائه شده در این به روز رسانی کاربرد بیشتری در زندگی روزمره برای شما دارند؟ نظرات خود را در مورد آپدیت جدید اپل با ما به اشتراک گذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)