خانهاخبار
بروزرسانی iOS 15.4 توسط اپل منتشر شد

بروزرسانی iOS 15.4 توسط اپل منتشر شد

جدیدترین بروزرسانی سیستم عامل اپل شامل ویژگی تشخیص چهره با ماسک و قابلیت‌ یونیورسال کنترل است.
۱۴۰۰/۱۲/۲۴

اپل سرانجام دیروز جدیدترین نسخه iOS یعنی iOS 15.4 و iPadOS 15.4 را برای دستگا‌های سازگار منتشر کرد. این بروزرسانی شامل یک تغییر عمده برای فیس آیدی و تغییرات جزئی زیادی برای دیگر امکانات سیستم عامل‌های اپل می‌شود.

همانطور که اشاره شد، فیس آیدی در iOS 15.4 قادر است تا چهره کاربر را حتی زمانی که ماسک به صورت دارد شناسایی کند. این قابلیت قبلا در نسخه بتا نیز مشاهده شده بود ولی برای همه در دسترس نبود. البته باید اشاره کرد که فیس آیدی طبیعتا نمی‌تواند بخشی از صورت را که توسط ماسک پوشانیده شده است شناسایی کند بلکه نواحی اطراف دور چشم را اسکن می‌کند و بر آن اساس اقدام به آنلاک دستگاه می‌کند. در این راستا، در این روش نباید دور چشم توسط پوشانده شده باشد.

image

 

شایان ذکر است که به نظر می‌رسد این روش از امنیت کمتری برخوردار باشد چرا که خود اپل در هنگام فعال نمودن این قابلیت در تنظیمات گوشزد کرده است که بهترین کارایی فیس آیدی همراه با اسکن و شناسایی کل چهره خواهد بود و شناسایی با ماسک قطعا امنیت دستگاه را کاهش خواهد داد. البته برای برخی از کاربران ممکن است امنیت آیفون اهمیت کمتری داشته باشد نسبت به آن که برای هربار آنلاک کردن دستگاه مجبور شوند ماسک خود را از روی صورت بردارند. متأسفانه این قابلیت تنها در سری آیفون 12 و آیفون‌های جدید یعنی سری آیفون 13 فعال است و آیفون‌های قدیمی‌تر مانند آیفون X، آیفون Xs (و XR) و آیفون 11 از این قابلیت بی‌بهره خواهند بود.

image

دیگر قابلیت برجسته بروزرسانی iPadOS 15.4 ویژگی یونیورسال کنترل است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا از مک و آیپد خود به در کنار هم استفاده کند و نشانگر موس را به راحتی بین دو دستگاه کنترل کند. همچنین کاربران حتی می‌توانند بین دو دستگاه با سریع‌ترین شکل ممکن به انتقال فایل بپردازند به طوریکه انگار در حال کار با یک دستگاه هستند.

جدا از این دو قابلیت برجسته، اپل در iOS 15.4 و iPadOS 15.4 حدود 100 ایموجی جدید قرار داده است. سیری (Siri) نیز به امکانات جدیدی مجهز شده است و حالا می‌تواند به صورت آفلاین زمان و تاریخ را اعلام کند. به علاوه، بخش ترجمه سافاری نیز حالا بهبود یافته است و حالا از زبان‌های ایتالیایی و چینی پشتیبانی می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)