خانهاخبار
نتایج بنچ‌مارک نشان می‌دهند که قدرت آیپد ایر جدید با آیپد پرو ۱۱ اینچی یکی است

نتایج بنچ‌مارک نشان می‌دهند که قدرت آیپد ایر جدید با آیپد پرو ۱۱ اینچی یکی است

طبق نتایج بنچ‌مارک، اپل پردازنده M1 استفاده شده در آیپد ایر جدید را Downclock نکرده است و قدرت آن با آیپد پرو برابری می‌کند.
۱۴۰۰/۱۲/۲۴

همانطور که انتظار می‌رفت، بنچ مارک‌های اولیه نشان می‌دهند که آیپد ایر نسل پنجم به لطف پردازنده مشترک M1 با آیپد پرو، امتیازی مشابه با آیپد پرو ۱۱ اینچی دارد.

آیپد ایر نسل پنجم با عنوان iPad 13,17 در گیک بنچ ثبت شده است. این محصول جدید اپل در آزمایش، امتیاز تک هسته‌ای ۱۷۱۱ و چند هسته‌ای ۷۲۳۳ را کسب کرده است، که مشابه آیپد پرو ۱۱ اینچی با امتیاز ۱۷۱۸ و ۷۳۱۳ به ترتیب برای قسمت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای است.

image

امتیاز موسوم به Metal که‌ عملکرد GPU را تعیین می‌کند، برای آیپد ایر ۵ امتیاز ۲۱۵۳۹ را ثبت کرده است و آیپد پرو ۱۱ اینچی امتیاز ۲۱۴۹۸ را کسب کرده که این تشابه در قسمت گرافیک هم مشهود است. گیک بنچ این امتیازها را با اجرای یک سری تست‌های بنچ مارک در یک اپلیکیشن iOS بدست می‌آورد. این نمرات می‌تواند تحت تاثیر عواملی مانند سطح شارژ باتری، دمای خارجی، و عوامل دیگر باشند. بنابراین دلیل اختلاف نمرات میان تست‌های مختلف با چیپست یکسان این‌گونه موارد است که باید در نظر گرفته شود.

پردازنده M1 ابتدا برای استفاده در مک‌ها معرفی شد. اما بعدا به جای تراشه‌های معمول سری X اپل به مجموعه آیپد پرو اضافه شد. استفاده از این تراشه در تبلت میان رده اپل تا حدی باعث سردرگمی می‌شود، زیرا این تبلت در جایگاهی میان آیپد پایین رده اپل و پرچم‌دار اپل قرار می‌گیرد، در حالی که قدرتی دقیقا مشابه تبلت‌های پرچم‌دار اپل را ارائه می‌دهد.

با این حال پردازنده تمام ماجرا نیست، زیرا همچنان چندین ویژگی انحصاری برای آیپد پرو وجود دارد که این محصول را نسبت به بقیه متمایز می‌کند. حافظه داخلی حداکثری ۲ ترابایتی، رم حداکثری ۱۶ گیگ، و استفاده از نمایشگر Pro Motion برخی از این ویژگی‌ها هستند که می‌توان از آنها نام برد. در حالی که آیپد ایر ۵ حافظه حداکثری ۲۵۶ گیگ، رم ۸ گیگ، و صفحه نمایش با نرخ به روز رسانی ۶۰ هرتز دارد.

عرضه آیپد ایر جدید از روز جمعه ۱۸ مارچ در پنج رنگ با قیمت ۵۹۹ دلار برای حافظه داخلی پایه ۶۴ گیگابایتی، آغاز می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)