خانهاخبار
واتس‌اپ در حال کار روی یک صفحه مخاطبین جدید برای iOS است

واتس‌اپ در حال کار روی یک صفحه مخاطبین جدید برای iOS است

واتس‌اپ روز به روز ویژگی‌های بیشتری را به اپلیکیشن خود اضافه می‌کند و در حال کار روی چندین ویژگی است تا از رقبای خود عقب نماند.
۱۴۰۰/۱۲/۲۳

واتس‌اپ به دنبال راه‌هایی برای بهبود بیشتر تجربه کاربری در برنامه خود است و دیر یا زود قرار است تغییرات زیادی در این اپلیکیشن ایجاد شود، چرا که چندین تغییر در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا هستند. طبق گزارش 9to5Mac، یکی از تغییراتی که قرار است ایجاد شود، صفحه اطلاعات تماس جدید و اصلاح شده‌ای است که برای نسخه iOS این برنامه در حال کار است.

این صفحه بازطراحی شده مخاطبین فعلا فقط برای نسخه iOS واتس‌اپ است و برای آزمایش کنندگان بتا هم عرضه شده است. این صفحه مشابه کاری است که واتس‌اپ برای اکانت‌های تجاری انجام داد که اکنون به حساب‌های شخصی هم راه پیدا کرده است.

image

 

همانطور که قبلا اشاره کردیم این تغییر فعلا در مرحله بتا است و فعلا برای عموم در دسرس نیست. معمولا واتس‌اپ برای انتشار ویژگی‌های جدید زمان زیادی می‌گذارد و در حال حاضر جدول زمانی رسمی برای اینکه چه وقت این به روزرسانی در دسترس همه قرار خواهد گرفت، وجود ندارد.

صفحه جدید اطلاعات تماس در واتس‌اپ دکمه‌های بزرگتری برای تماس‌ها دارد، همچنین یک میانبر جدید برای قسمت جستجوی پیام‌ها نیز ارائه می‌کند. برای حساب‌های تجاری صفحه‌ای با نام Business Info هم وجود دارد که طبیعتا برای حساب‌های شخصی در دسترس نیست. جالب اینجاست که این تغییرات در نسخه پایدار واتس‌اپ برای برخی کاربران با وجود اینکه جز آزمایش‌کنندگان بتا هم نبوده‌اند، ایجاد شده است و بعضی از آنها چه با حساب شخصی چه تجاری ، مشاهده کرده‌اند که این تغییرات در اپلیکیشن آنها اعمال شده است که دلیل آن مشخص نیست.

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید که ‌واتس‌اپ در نظر دارد به طور خاص برای کسب و کارها پیاده سازی کند Business Nearby نام دارد و همانطور که از نامش پیدا است می‌تواند به شما در پیدا کردن مشاغل اطراف مانند رستوران‌ها، خواربار فروشی‌ها، فروشگاه‌های لباس و غیره کمک کند.

علاوه بر آن واتس اپ در حال کار روی ویژگی انجمن خود است که یک مکان جدید است که در آن ادمین‌های گروه بر گروه‌های واتس‌اپ کنترل خواهند داشت. این ویژگی برای اشخاصی کاربردی است که گروه‌های زیادی دارند و دنبال راهی ساده‌تر برای گروه‌بندی و سازماندهی گروه‌های خود هستند.

واتس‌اپ اخیرا روی ویژگی‌های جدید بسیاری کار کرده است که هدف از آنها، افزودن ارزش به این برنامه محبوب چت و تماس است. یکی از ویژگی‌هایی که هفته گذشته در مورد آن صحبت شد، یک ویژگی نظرسنجی شبیه به تلگرام است، که ارتباط شما در گروه را سرگرم کننده‌تر و مفیدتر می‌کند. البته هنوز شکل و شمایل و ساز و کار این نظرسنجی مشخص نیست و باید دید در زمان عرضه به چه صورت خواهد بود.

این ویژگی فقط برای گروه‌ها در دسترس خواهد بود و شایان ذکر است که همه جواب‌های افراد به صورت رمزگذاری شده ایمن می‌شوند. همانطور که می‌دانید رمز گذاری end-to-end واتس‌اپ ویژگی است که در این برنامه بسیار محبوب است و تا الان در مورد چت‌ها و تماس‌های صوتی و تصویری بود، که حالا به نظرسنجی‌ها هم راه پیدا کرده است. این بدین معناست که فقط اعضای گروه به  نظرسنجی و نتایج آن دسترسی خواهند داشت.

از آنجا که این ویژگی هنوز در مرحله آزمایشی بتا است، تاریخ دقیق عرضه آن مشخص نیست. طبق روال همیشه آزمایش کنندگان بتا ابتدا نحوه عملکرد این ویژگی را می‌بینند، سپس اگر باگ و مشکلی در آن دیدند به واتس‌اپ گزارش می‌دهند تا نسخه نهایی آن بدون هرگونه ایرادی در دسترس عموم قرار گیرد.

شما از چه نوع پیام‌رسان‌هایی استفاده می‌کنید؟ آیا واتس‌اپ پیام رسان محبوب و اصلی شما است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)