خانهاخبار
ممکن است فقط مدل‌های Pro از آیفون 14 تراشه A16 داشته باشند!

ممکن است فقط مدل‌های Pro از آیفون 14 تراشه A16 داشته باشند!

مینگ چی کو تحلیلگر معتبر حوزه تکنولوژی امروز در یادداشتی اعلام کرده که احتمال دارد اپل از تراشه A16 فقط در آیفون ۱۴ پرو استفاده کند و در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ از همان A15 استفاده کند.
۱۴۰۰/۱۲/۲۳

به گفته مینگ چی کو افشاگر خوش سابقه اپل، تنها مدل‌های آیفون 14 پرو دارای تراشه A16 خواهند بود و مدل‌های استاندارد آیفون 14 تراشه A15 Bionic سال ۲۰۲۱ را استفاده خواهند کرد.

آقای کو در توییتی گفته که آیفون 14 پرو ۶٫۱ اینچی و آیفون 14 پرو مکس ۶٫۷ اینچی تراشه A16 را دریافت خواهند کرد، در حالی که آیفون 14 با نمایشگر ۶٫۱ اینچ و آیفون 14 مکس با صفحه نمایش ۶٫۷ اینچ، همان تراشه آیفون‌های سری ۱۳ یعنی A15 Bionic را حفظ خواهند کرد.

او همچنین اضافه کرده که هر چهار مدل سری ۱۴ احتمالا با ۶ گیگابایت حافظه رم عرضه خواهند شد. البته یک تفاوت در نوع حافظه رم این گوشی‌ها وجود خواهد داشت که آیفون‌های 14 پرو دارای رم LPDDR 4X و مدل‌های استاندارد یعنی آیفون‌های ۱۴ از رم LPDDR 5 در آنها استفاده خواهد شد.

image

دو مدل مقرون به صرفه‌‌تر این آیفون‌ها که همان تراشه سال قبل را حفظ می‌کنند، می‌توانند وجه تمایز اصلی بین مدل‌های پرو و استاندارد باشند. البته این رویکرد اپل که چیپست‌های جدیدش را با مدل‌های پرو معرفی کند اگر واقعا عملی شود، چندان هم غیر منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که از این دست سیاست‌ها را بارها چه در اپل چه در شرکت‌های دیگر در مورد طیف وسیعی از محصولات دیده‌ایم.

به نظر شما اگر این رویکرد اپل واقعا عملی شود روی فروش محصولاتش تاثیری خواهد داشت؟ آیا باعث نمی‌شود که افراد تمایل خود را به خرید گوشی‌های جدید از دست دهند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)