خانهاخبار
اپل قصد عرضه آیمک با نمایشگر بزرگتر را ندارد!

اپل قصد عرضه آیمک با نمایشگر بزرگتر را ندارد!

آیا با عرضه Mac Studio و Studio Display باید با آیمک پرو ۲۷ اینچی خداحافظی کرد؟!
۱۴۰۰/۱۲/۲۱

طبق گزارش جدید 9to5Mac،‌ اپل هیچ برنامه‌ای برای عرضه آیمک با صفحه نمایش بزرگتر ندارد. این سایت با استناد به منابع نامشخصی که از زنجیره تامین اپل اطلاع دارند، می‌گوید که اپل در آینده نزدیک آیمک بزرگتری را معرفی نخواهد کرد.

پس از عرضه مک استودیو، اپل تولید تولید آیمک ۲۷ اینچی مبتنی بر اینتل را متوقف کرد و باعث شد که آینده خط تولید آیمک در هاله‌ای از ابهام باشد. اپل در مصاحبه با Ars Technica تایید کرده است که آیمک ۲۷ اینچی به پایان عمر خود رسیده و این نشان می‌دهد که این شرکت قصد عرضه یک مدل ۲۷ اینچی جدید را در کنار آیمک ۲۴ اینچی ندارد.

image

با وجود توقف تولید آیمک ۲۷ اینچی، شایعاتی مبنی بر ساخت آیمک پرو با صفحه نمایش بزرگتر وجود دارد که می‌تواند در حال توسعه باشد، اما حداقل ممکن است برخی از این شایعات با Studio Display اشتباه گرفته شده باشند. Ross Young تحلیلگر معتبر تکنولوژی، در این هفته گفته است که آنچه منابع او فکر می‌کردند ممکن است آیمک پرو باشد، در واقع یک Studio Display Pro است که در اواخر امسال احتمالا در کنار مک پرو معرفی شود.

Young دیگر باور ندارد که آیمک پرو در تابستان امسال عرضه شود و اطلاعات 9to5Mac با اظهارات Young همخوانی دارد. این سایت می‌گوید که اپل در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه مدل پیشرفته دسکتاپ‌های all-in-one خود ندارد و این در حالی است که اپل در حال توسعه نسخه M2 آیمک ۲۴ اینچی خود است که احتمالا در سال ۲۰۲۳ عرضه شود.

با توجه به منابع دیگر در مقطعی ممکن است شاهد عرضه آیمک پرو باشیم، اما این موضوع همچنان قطعی نیست. مینگ چی کو تحلیلگر با سابقه اپل، یکشنبه گذشته گفت که یک آیمک پرو در سال ۲۰۲۳ قرار است عرضه شود. همچنین Mark Gurman از بلومبرگ هم ادعا می‌کند که اپل همچنان در حال توسعه یک آیمک پرو است.

اکنون که مک استودیو قدرتمندتر وجود دارد، مشخص نیست که آیا اپل این موضوع را منطقی می‌داند که یک آیمک پرو را وارد خط تولید خود کند یا خیر، اما این احتمال زیاد است که حداقل در سال ۲۰۲۲ آیمک پرو با صفح نمایش بزرگتر معرفی و عرضه نشود. در حال حاضر اپل برای کسانی که یک دستگاه قدرتمند دسکتاپ می‌خواهند پیشنهاد خرید مک استودیو را می‌دهد، در حالی که کاربران متوسط و غیر حرفه‌ای گزینه آیمک ۲۴ اینچی را دارند که در عین قدرت مناسب، قیمت مناسبی هم دارد.

به نظر شما با وجود مک استودیو و مانیتور جدید ۲۷ اینچی اپل باز هم نیاز به معرفی و عرضه آیمک پرو ۲۷ اینچی هست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)