خانهاخبار
ارزهای دیجیتال آینده دار ارزان

ارزهای دیجیتال آینده دار ارزان

این روزها سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، روزبه‌روز در حال افزایش است. این نوع سرمایه‌گذاری که قبلا در دنیای مالی، یک فعالیت حاشیه‌ای محسوب می‌شد، امروزه به فعالیت اقتصادی اول بسیاری از افراد تبدیل شده است.
۱۴۰۰/۱۲/۲۰

این روزها سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، روزبه‌روز در حال افزایش است. این نوع سرمایه‌گذاری که قبلا در دنیای مالی، یک فعالیت حاشیه‌ای محسوب می‌شد، امروزه به فعالیت اقتصادی اول بسیاری از افراد تبدیل شده است. رسانه‌های مالی نیز هرروز در مورد ارزهای دیجیتال صحبت کرده و مرتبا قیمت آن‌ها را بر روی صفحه‌نمایش خود نشان می‌دهند. پدید آمدن ارزهای دیجیتال ارزان‌تر نسبت به ارزهای شناخته‌شده­ای مانند بیت کوین، دلیل اصلی این رشد سرمایه‌گذاری است.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

هر سرمایه‌گذار باید از ریسک‌ها و مسیر احتمالی آینده ارزهای موردنظرشان برای سرمایه­گذاری، آگاه باشد. برای این منظور انجام تحقیقات کافی و مشورت با مشاوران مالی ضروری به نظر می­رسد. در این مقاله، شش ارز دیجیتال ارزان که کارشناسان، آینده خوبی را برای آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند، معرفی می‌کنیم.

image

XRP

XRP یک ارز دیجیتال ارزان متن‌باز است که از یک دفتر کل توزیع‌شده متن‌باز به نام XRP Ledger استفاده می‌کند. این ارز، توسط شرکت بلاکچین ریپل (Ripple) که تراکنش‌های جهانی ارز دیجیتال را تسهیل می‌کند، توسعه یافته است. این شرکت مدعی است که XRP برای بهبود روند پرداخت‌ها ساخته شده است و می‌تواند تراکنش‌ها را سریع‌تر، مطمئن‌تر و با هزینه کمتر انجام دهد.

 قیمت این ارز از ابتدای سال 2021 تا انتهای آن تقریبا 315 درصد افزایش داشته است. آخرین قیمت آن در تاریخ 24 ژانویه 2022 معادل 0.62658 دلار بوده است. XRP از سوی برخی سرمایه‌گذاری­های بزرگ، حمایت شده است و تعداد مشارکت‌های شرکت‌های ارز در آن نشان می‌دهد که بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ به آن اعتقاد دارند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که قیمت XRP در سال 2022 از مرز 3.8 دلار نیز عبور خواهد کرد.

دوج کوین (DOGE)

این ارز دیجیتال نسبتا قدیمی که در سال 2013 تنها به‌عنوان یک تقلید طنزآمیز از بیت کوین ایجاد شد، هنوز هم ارزان محسوب می‌شود. بااین‌حال، قیمت آن در سال 2021 حدود 2860 درصد افزایش پیدا کرد و در پایان سال به نزدیک 0.2 دلار رسید.

جالب است بدانید که این ارز دیجیتال تا زمانی که ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان و مالک شرکت تسلا، آن را بر سر زبان‌ها نینداخته بود، چندان جدی گرفته نمی‌شد. ایلان ماسک در سال 2021 با رشته توییت­هایی از این ارز دیجیتال استقبال کرد و برخی محصولات تسلا نیز با دوج کوین قابل خریداری است. با این حمایت‌ها بود که دوج کوین ارزش بازار خود را به بیش از 80 میلیارد دلار رساند و امروز جزء ۱۵ ارز دیجیتال برتر بازار شناخته می‌شود. به همین دلیل، بسیاری خرید دوج کوین را به امید تداوم حمایت­های ایلان ماسک و دیگر افراد مشهور انجام می­دهند.

از ویژگی‌های دوج کوین می‌توان به تولید 10000 سکه از آن در هر دقیقه، بدون حداکثر سقف عرضه اشاره کرد. این ویژگی درست برخلاف بیت کوین است که عرضه محدود و ساختاری ضد تورمی دارد. در حال حاضر، حدود 130 میلیارد دوج کوین در گردش است.

آخرین قیمت دوج کوین در تاریخ 24 ژانویه 2022 حدود 0.1377 دلار و روند قیمت آن در روزهای اخیر، نزولی بوده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که شیب نمودار قیمت این ارز به­زودی صعودی خواهد شد و در سال 2022 از مرز 0.350 دلار نیز عبور خواهد کرد.

کاردانو (ADA)

ADA، باوجود رشد بیش از 610 درصدی از ابتدای سال 2021، همچنان یک ارز دیجیتال ارزان محسوب می‌شود. کاردانو یک بلاکچین است که بر اساس پروتکل اجماع اثبات سهامی به نام Ouroboros ساخته شده است. این پروتکل می‌تواند تراکنش‌ها را با هزینه نسبتا ارزان تایید کند. ارز دیجیتال ADA، اجازه غیرمتمرکز شدن را به شبکه کاردانو می‌دهد و مقیاس‌پذیری پایدار را بدون به خطر انداختن امنیت تراکنش‌ها فراهم می‌کند.

به‌تازگی نیز شبکه کاردانو به‌روزرسانی‌هایی انجام داده است که امکان ساخت قراردادهای هوشمند را در آن فراهم کرده است. به‌این‌ترتیب، کاربران می‌توانند با DApp ها و حوزه DeFi نیز در این بلاکچین کار کنند.

آخرین قیمت ADA در تاریخ 24 ژانویه 2022 معادل 1.12 دلار ثبت شده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت این ارز در سال 2022 از مرز 1.43 دلار نیز عبور کند. شاید این رشد 13 درصدی، کمی پایین به نظر برسد اما ثبات این ارز دیجیتال، حسن بزرگ آن است که آینده آن را تضمین می‌کند.

image

ماتیک (MATIC)

توکن ماتیک، ارز بومی شبکه پالیگان (Polygon) است. پالیگان، یک شبکه غیرمتمرکز است که بر روی شبکه اتریوم، به‌عنوان راه‌کاری برای گسترش آن به یک سیستم چندزنجیره­ای، ساخته شده است. به چنین توکن­هایی، لایه دو گفته می‌شود. بسیاری از کارشناسان، ماتیک را امیدوارکننده‌ترین توکن لایه دو برای افزایش کارآمدی، سرعت و هزینه کمتر تراکنش­ها می‌دانند. پشتیبانی صرافی‌های بزرگی مانند کوین بیس (Coinbase) و بایننس (Binance) تاثیر قابل‌توجهی در رشد این ارز گذاشته است.

قیمت ماتیک در سال 2021 جهش بسیار خوبی داشت و از زیر 0.25 دلار در آغاز سال به بیش از 2.8 دلار در پایان سال رسید. آخرین قیمت در این ارز در تاریخ 24 ژانویه 2022 معادل 1.616 دلار ثبت شده است. بااینکه ماتیک، در حال حاضر، شیب منفی خود را طی می‌کند، بااین‌حال کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت آن در سال 2022 به حدود 4.2 دلار نیز صعود کند. بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی نیز این توکن را لیست کرده­است.

مانا (MANA)

مانا، ارز دیجیتال پلتفرم دیسنترالند (Decentraland) و توکن یک بازی واقعیت مجازی مبتنی بر اتریوم به همین نام است. دیسنترالند، یک دنیای مجازی سه‌بعدی است که در آن کاربران، زمین خریده و با توسعه محتواهای خود در آن، کسب درآمد می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند با توکن­های MANA، کالاها یا خدماتی را نیز در این بازی بخرند.

کل ارزش MANA در حال حاضر در بازار 6.012 میلیارد دلار است. قیمت آن نیز از ابتدای سال 2021 رشد 4025 درصدی را تجربه کرده و در تاریخ 24 ژانویه 2022 به 2.17 دلار رسیده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت این ارز در سال 2022 به 30 دلار نیز برسد.

image

شیبا (SHIB)

شیبا یک نژاد ژاپنی سگ است که پلتفرم SHIBA Inu آن را به‌عنوان نماد ارز دیجیتال خود انتخاب کرده است. ارزش بازار این ارز دیجیتال ارزان، اکنون به بیش از 18 میلیارد دلار می­رسد. یکی از عواملی که جذابیت‌های شیبا، رشد سریع جامعه آن است. این ارز دیجیتال در آینده و از طریق بازی شیبوشی (shiboshi) به صف کوین‌های بازی مانند دیسنترالند (Decentraland) خواهد پیوست.

قیمت شیبا در یک سال اخیر 2230 برابر شده است. آخرین قیمت ثبت شده برای این توکن در تاریخ 24 ژانویه 2022 معادل 0.0000224 دلار بوده و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این روند صعودی برای این توکن در سال 2022 تا مرز 0.0001 دلار نیز ادامه داشته باشد. عددی که رشد 400 درصدی آن را در سال جدید نشان می‌دهد. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که خرید شیبا در سال جدید یک تصمیم مطمئن و عاقلانه خواهد بود.

سخن آخر؛

برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال با سرمایه اندک، بهتر است از ارزهای ارزان‌تر شروع کنیم. برخی ارزهای ارزان‌تر معمولا بر پایه برنامه‌های توسعه‌ای مانند پلتفرم‌های لایه دو یا بازی­ها به وجود آمده‌اند و به همین دلیل، جای توسعه خوبی در آینده دارند. برخورداری از طرح‌های توسعه‌ای قوی‌تر، حمایت شرکت‌ها و افراد شناخته‌شده و دیگر عوامل نیز آینده برخی ارزها را روشن­تر از بقیه نشان می­دهد.

XRP، دوج کوین، ADA، ماتیک، مانا و شیبا شش نمونه ارزی هستند که در سال گذشته رشد بسیار خوبی از خود نشان داده‌ و در حال حاضر، قیمت ارزانی دارند. پیش‌بینی می‌شود همگی این ارزها آینده خوبی در سال‌های آینده داشته باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)