خانهاخبار
رندر‌هایی از گوشی جمع و جور سونی اکسپریا ایس III منتشر شدند

رندر‌هایی از گوشی جمع و جور سونی اکسپریا ایس III منتشر شدند

اخیرا رندر‌هایی از گوشی جمع و جور جدیدی در سری اکسپریا ایس منتشر شده‌اند که به گفته شایعات، قرار است اکسپریا ایس III نام داشته باشد.
۱۴۰۰/۱۲/۲۰

شرکت سونی هر چند وقت یکبار، از گوشی جدیدی در سری اکسپریا ایس رونمایی می‌کند؛ این سری شامل گوشی‌هایی کوچک و جمع و جور بوده که معمولا در بازار کشور ژاپن عرضه می‌شوند. نخستین اکسپریا ایس، در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد و سپس در سال ۲۰۲۱، شاهد عرضه گوشی اکسپریا ایس II بودیم. حالا به گفته افشاگران قابل اطمینانی چون @OnLeaks و Zollege، به نظر می‌رسد که نسخه سوم این گوشی نیز در راه بوده و رندر‌هایی از آن منتشر شده‌اند.

image

 

سونی اکسپریا ایس III دارای نمایشگری ۵.۵ اینچی بوده و ابعاد آن نیز معادل ۹.۱×۶۸.۷×۱۳۹.۷ میلی متر است. جهت مقایسه، پرچمدار فعلی سونی یعنی اکسپریا 10 III، دارای نمایشگری ۶ اینچی با ابعاد ۸.۳×۶۸×۱۵۴ میلی متر بوده و در سوی دیگر، آیفون 13 مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچی خود دارای ابعاد ۷.۷×۶۴.۲×۱۳۱.۵ میلی متر است. همانطور که می‌بینید، سونی اکسپریا ایس III کوچک‌ترین گوشی بازار نیست؛ اما از اکثر گوشی‌های اندرویدی جمع و جور‌تر است.

این گوشی دارای یک جک ۳.۵ میلی متری هدفون در بالای خود بوده و درگاه سیم کارت آن نیز در سمت چپ فریم گوشی قرار دارد. با توجه به استفاده نسل‌های پیشین اکسپریا ایس از درگاه کارت‌های حافظه microSD، بعید نیست که در اکسپریا ایس III نیز شاهد چنین قابلیتی باشیم. سنسور اثر انگشت گوشی روی دکمه پاور آن قرار گرفته است.

image

 

متاسفانه سایر اطلاعات منتشر شده از این گوشی، چندان دقیق به نظر نمی‌رسند. افشاگران ادعای استفاده این محصول از چیپست کوالکام اسنپدراگون 888 را دارند؛ اما این چیپست برای سری اکسپریا ایس بیش از حد قدرتمند و رده بالا است. برای مثال، گوشی اکسپریا ایس چیپست اسنپدراگون 630 را به همراه داشت و اکسپریا ایس II نیز با چیپست مدیاتک هیلیو P35 روانه بازار شد.

به گفته این افشاگران، باتری اکسپریا ایس III ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپری داشته که مشابه گوشی پرچمدار سونی اکسپریا 10 III است. ظرفیت این باتری، با توجه به ابعاد گوشی کمی بالا به نظر رسیده اما همچنان از احتمال به کار رفتن یک اسنپدراگون 888 در این گوشی محتمل‌تر است! دوربین اصلی این گوشی، تکی بوده و رزولوشن آن نیز معادل ۱۳ مگاپیکسل خواهد بود.

سونی اکسپریا ایس III احتمالا در ماه ژوئن روانه بازار خواهد شد؛ البته شرکت سونی هنوز به طور رسمی چیزی را تایید نکرده است. دو نسخه پیشین سری اکسپریا ایس در همکاری با اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo روانه بازار شدند؛ بنابراین بعید نیست که در این نسخه نیز شاهد تکرار این امر باشیم. همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ این گوشی‌ها معمولا مخصوص بازار ژاپن هستند؛ اما بعید نیست که نسخه جهانی سونی اکسپریا ایس III نیز عرضه شود.

درباره گوشی جمع و جور جدید سونی اکسپریا ایس III و رندر‌های منتشر شده از آن چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)