خانهاخبار
احتمال عرضه اولین مک‌های اپل با تراشه M2 در اواخر سال جاری

احتمال عرضه اولین مک‌های اپل با تراشه M2 در اواخر سال جاری

برطبق گزارشی جدید اپل در حال کار روی چند دستگاه مک با پردازنده M2 برای عرضه در اواخر سال ۲۰۲۲ است.
۱۴۰۰/۱۲/۲۰

به گفته نشریه تایوانی DigiTimes، اپل درنظر دارد تا اواخر سال جاری مجموعه‌ای از کامپیوترهای مک را با تراشه ۴ نانومتری M2 ساخت شرکت TSMC روانه بازار کند. قطعا این پیشرفت در فرآیند تولید تراشه M2 باعث افزایش عملکرد این پردازنده، و در عین حال مصرف کمتر انرژی آن نسبت به مدل قبلی‌اش خواهد بود. این گزارش هچنین ادعا می‌کند از تراشه ۴ نانومتری M2 قرار است در چند مدل مک که در نیمه دوم امسال عرضه می‌شوند، استفاده شود.

Mark Gurman از نشریه بلومبرگ روز سه‌شنبه در توییتی نوشت که اپل در حال توسعه نسخه M2 از مک بوک پرو ۱۳ اینچی، آیمک ۲۴ اینچی، و مک مینی است. او در خبرنامه آخر هفته گذشته خود گفت که اپل قصد دارد حداقل برخی از این مک‌ها را در تاریخ بین ماه می تا ژوئن امسال عرضه کند، اما همانطور که گفتیم نشریه DigiTimes به نیمه دوم سال ۲۰۲۲ اشاره کرده است که در تناقض با این تاریخ است.

image

 

تراشه استاندارد M1 براساس فرآیند ۵ نانومتری توسط شرکت TSMC ساخته می‌شود و دارای ۸ هسته CPU و ۷ یا ۸ هسته GPU بسته به کانفیگ است. اما طبق گفته Gurman، اولین تراشه M2 با ۸ هسته پردازشی و ۹ یا ۱۰ هسته گرافیکی عرضه می‌شود که به عملکرد بهتر این پردازنده در مقایسه با M1 منجر خواهد شد.

عجیب اینجاست که روز سه‌شنبه مینگ چی کو، تحلیلگر دقیق اپل در توییتی صحبت از این کرده بود که نسخه ۲۰۲۲ مک بوک ایر همچنان از تراشه M1 استفاده خواهد کرد. البته در توضیحاتی بیشتر اظهار کرده بود که این تراشه می‌تواند اصلاح شده باشد، اما دقیقا مشخص نیست منظور کو چه بوده است. همچنین طبق گفته او مک بوک ایر جدید طراحی متفاوت نسبت به مدل فعلی، و تنوع رنگ‌های بیشتر خواهد داشت که تولید انبوه آن از اواخر سه ماهه دوم یا اوایل سه ماهه سوم امسال شروع می‌شود.

تنها مک‌های مبتنی بر تراشه‌های اینتل، مدل پیشرفته مک مینی و مک پرو است. اما در مراسم Peek Performance در روز سه‌شنبه اپل اشاره‌ای به این داشت که در حال کار روی مک پرو با تراشه Apple Silicon است. حال باید دید که کوچ اپل به تراشه‌های اختصاصی خود چه زمان کامل می‌شود و در چه زمانی خواهیم دید که در تمام محصولات اپل از تراشه اختصاصی این شرکت استفاده شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)