خانهاخبار
ویوو از گوشی مقرون به صرفه Y01 رونمایی کرد

ویوو از گوشی مقرون به صرفه Y01 رونمایی کرد

شرکت ویوو در روز گذشته از گوشی جدید و مقرون به صرفه خود رونمایی کرد که ویوو Y01 نام داشته و از چیپست مدیاتک هیلیو P35 استفاده می‌کند.
۱۴۰۰/۱۲/۱۹

شرکت ویوو در هفته گذشته، از گوشی ویوو Y33s 5G رونمایی کرد و حالا نیز با معرفی گوشی مقرون به صرفه ویوو Y01، عضو دیگری را به خانواده Y خود افزوده است. این گوشی دارای نمایشگری ۶.۵۱ اینچی از نوع LCD با رزولوشن اچ دی پلاس بوده که دارای یک ناچ قطره‌ای در بالای خود است. بدنه این گوشی، از جنس پلاستیک بوده و بافت راه-راه خاصی نیز در پشت آن به چشم می‌خورد.

image

 

در پشت گوشی، شاهد دوربین آن هستیم که بر خلاف اکثر گوشی‌های امروزی، تنها شامل یک سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی است. گفته می‌شود که در برخی مناطق، رزولوشن این سنسور به ۸ مگاپیکسل کاهش یافته که مسلما، حرکت عجیبی از سوی این برند محسوب می‌شود. رزولوشن دوربین سلفی این گوشی نیز معادل ۵ مگاپیکسل خواهد بود.

ویوو Y01 دارای چیپست مدیاتک هیلیو P35 بوده و از سیستم عامل اندروید 11 نسخه Go Edition و رابط کاربری FunTouchOS 11.1 بهره خواهد برد. این گوشی در نسخه‌هایی با ۲ یا ۳ گیگابایت حافظه رم روانه بازار شده و حافظه داخلی آن نیز معادل ۳۲ گیگابایت خواهد بود. خوشبختانه، درگاه کارت‌های حافظه microSD نیز در این محصول وجود داشته تا بتوانید حافظه آن را تا ۱ ترابایت افزایش دهید.

image

 

سنسور اثر انگشت گوشی ویوو Y01، بر روی دکمه پاور قرار داشته که البته در برخی بازارها، قرار است شاهد عرضه گوشی بدون این قابلیت باشیم. این امر مشخصا کمی ناامید کننده است؛ اما ویوو Y01 باز هم دارای قابلیت تشخیص چهره خواهد بود تا حداقل یک گزینه امنیت بیومتریک را در اختیار داشته باشید.

این گوشی از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که تنها از شارژ ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین در حرکتی عجیب، ویوو روی این محصول از یک درگاه microUSB‌ استفاده کرده و بر خلاف استاندارد‌های روز، شاهد به کار رفتن یک پورت USB-C در ویوو Y01 نیستیم. این گوشی همچنین از شارژ معکوس باسیم نیز پشتیبانی خواهد کرد.

 

ویوو Y01 قرار است در رنگ‌های مشکی و آبی روانه بازار شود؛ ولی هنوز از قیمت و زمان عرضه آن اطلاعی نداریم. البته با توجه به سخت افزار به کار رفته در این محصول، احتمالا قیمت آن نیز پایین خواهد بود. درباره گوشی مقرون به صرفه جدید ویوو چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)