خانهاخبار
اپل از نسل جدید آیپد ایر به همراه پردازنده M1 رونمایی کرد

اپل از نسل جدید آیپد ایر به همراه پردازنده M1 رونمایی کرد

شرکت اپل در رویداد امشب خود، از محصولات جدیدی رونمایی کرده که یکی از آنها، نسل جدید آیپد ایر با پردازنده قدرتمند M1 است.
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

پس از گذشت یک سال و نیم از معرفی آخرین نسخه آیپد ایر که در طراحی آن، شاهد الهام از سری آیپد پرو بودیم؛ شرکت اپل حالا از نسل جدید تبلت آیپد ایر به همراه چیپست قدرتمند M1 رونمایی کرده است. ظاهر این تبلت، تفاوت چندانی با نسل گذشته نداشته و به نظر می‌رسد که اکثر تغییرات، سخت افزاری باشند.

image

 

چیپست M1 که در این محصول به کار رفته است؛ در ابتدا مخصوص مک‌بوک‌های شرکت اپل بود و پشتیبانی از 5G یا نسل پنجم اینترنت همراه نیز در آن دیده می‌شود. پورت USB-C قرار گرفته در این تبلت نیز با سرعت انتقال دیتا ۱۰ گیگابایت بر ثانیه، سرعتی دو برابر سابق دارد.

قیمت نسخه وای فای این تبلت، از ۵۹۹ دلار آغاز شده و برای تهیه نسخه با پشتیبانی از سیم کارت، باید ۷۴۹ دلار برای آن هزینه کنید. این تبلت در نسخه‌هایی با ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و در رنگ‌های خاکستری، آبی، بنفش، صورتی و ترکیبی از طلایی و نقره‌ای (استارلایت) روانه بازار خواهد شد. پیش خرید این تبلت از همین جمعه ممکن بوده و فروش رسمی آن نیز از تاریخ ۱۸ مارس (۲۷ اسفند) شروع می‌شود.

image

 

به گفته اپل، چیپست M1 به کار رفته در این نسل از آیپد ایر که در جدیدترین نسخه آیپد پرو نیز شاهد آن بودیم؛ پردازنده‌ای هشت هسته‌ای داشته که قدرت آن، حدودا ۶۰ درصد بیشتر از پردازنده A14 Bionic به کار رفته در نسل پیشین است. پردازنده گرافیکی این تبلت نیز هشت هسته‌ای بوده و قدرت آن عملا دو برابر نسل قبلی است.

دوربین سلفی این تبلت، آپگرید شده و رزولوشن آن از ۷ مگاپیکسل نسل گذشته به ۱۲ مگاپیکسل افزایش یافته است. این دوربین حالا از قابلیت Center Stage نیز پشتیبانی کرده که در حین تماس‌های ویدیویی، تصویر شما را در وسط فریم نگه می‌دارد. دوربین اصلی این تبلت نیز همانند گذشته، ۱۲ مگاپیکسلی است. نمایشگر به کار رفته در نسل جدید آیپد ایر، ۱۰.۹ اینچی بوده و حداکثر نرخ روشنایی آن به ۵۰۰ نیت می‌رسد؛ پشتیبانی از HDR نیز در آن قرار گرفته اما به نظر می‌رسد که خبری از یک پنل با نرخ نوسازی بالا یا به قول اپل «پرو موشن» در آن نخواهد بود.

image

 

همانند نسخه پیشین، آیپد ایر جدید نیز با قلم استایلس اپل پنسل ۱۲۹ دلاری همخوانی داشته و این قلم به صورت آهنربایی به بدنه آن متصل می‌شود. از جمله دیگر لوازم جانبی پشتیبانی شده توسط این تبلت، می‌شود به مجیک کیبورد ۲۹۹ دلاری، اسمارت کیبورد تاشو ۱۷۹ دلاری و کاور هوشمند تاشو ۷۹ دلاری اپل اشاره کرد. این تبلت از لحاظ گزینه‌های امنیت بیومتریک، دارای سنسور اثر انگشت تاچ آیدی بوده که درون دکمه پاور آن جا گرفته است.

آیپد ایر در بین تبلت‌های اپل، در رده پایین‌تری نسبت به آیپد پرو قرار داشته و آخرین بار، در سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه نسخه‌ای از آن بودیم. نسل پیشین این تبلت دارای نمایشگری کوچک‌تر با نرخ نوسازی پایین‌تر و همچنین پردازنده‌ای ضعیف‌تر نسبت به آیپد پرو بود؛ اما بسیاری از ویژگی‌های دیگر این تبلت مانند پورت USB-C و پشتیبانی از قلم اپل پنسل و مجیک کیبورد، آیپد ایر را به جایگزینی مقرون به صرفه‌تر از آیپد پرو برای کاربران تبدیل می‌کردند. این امر با توجه به قرار گرفتن چیپست قدرتمند اپل M1 در این نسخه، تحقق بیشتری یافته و باید گفت که ارزش خرید نسل جدید تبلت آیپد ایر، بسیار بالاست.

image

 

درباره نسل جدید آیپد ایر و تغییرات صورت گرفته در آن چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)