خانهاخبار
اپل احتمالا در امسال یک شارژر ۳۰ واتی مبنی بر GaN را معرفی خواهد کرد

اپل احتمالا در امسال یک شارژر ۳۰ واتی مبنی بر GaN را معرفی خواهد کرد

مینگ چی کو به تازگی اعلام کرده که شرکت اپل، احتمالا در سال ۲۰۲۲ یک شارژر ۳۰ واتی مبنی بر تکنولوژی GaN را معرفی خواهد کرد.
۱۴۰۰/۱۲/۱۸

مدت زیادی است که شرکت اپل، یک مدل شارژر ۳۰ واتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که طراحی آن، کمی قدیمی‌ شده است. حالا یکی از تحلیل‌گران شناخته شده به نام «مینگ چی کو»، می‌گوید که کوپرتینویی‌ها احتمالا قصد معرفی یک شارژر با طراحی جدید و مبنی بر تکنولوژی GaN را دارند.

image

 

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ این شارژر طراحی جدیدی را به همراه داشته و به دلیل بهینه‌تر بودن تکنولوژی GaN یا همان گالیوم نیترید، احتمالا از مدل فعلی کوچک‌تر و جمع‌ و جورتر نیز خواهد بود. شرکت اپل، مدتی است که ارائه شارژر در جعبه گوشی‌های خود را کنار گذشته و جدیدترین نسل از گوشی‌های آیفون نیز امکان استفاده از حداکثر توان شارژر‌های ۳۰ واتی این شرکت را ندارند. حداکثر سرعت شارژ پشتیبانی شده توسط آیفون 13 پرو معادل ۲۳ وات بوده که در مدل آیفون 13 پرو مکس، به ۲۷ وات افزایش می‌یابد.

این شارژر ۳۰ واتی جدید اما، گزینه بسیار مناسبی برای تبلت‌های این شرکت خواهد بود. آیپد‌های فعلی، همچنان شارژر را درون جعبه خود به همراه دارند و در کنار مدل‌های پرو و ایر، یک شارژر ۲۰ واتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شرکت اپل قرار است در رویداد Peak Performance خود، از نسل جدید آیپد ایر رونمایی کند؛ بنابراین در صورت معرفی این محصول، احتمال ارائه این شارژر جدید در کنار آن نیز وجود دارد.

 

البته آقای «کو»، تاریخ دقیقی برای معرفی این شارژر را اعلام نکرده و احتمال معرفی آن در کنار آیپد ایر جدید، تنها گمانه‌زنی است. در هر صورت، این شارژر گزینه مناسبی برای مک‌بوک‌های کم‌مصرف‌تر نیز خواهد بود. برای مثال، مک‌بوک ایر با پردازنده M1 به همراه شارژر ۳۰ واتی اپل عرضه می‌شود؛ همچنین ممکن است در این رویداد اپل، شاهد معرفی نسل جدید مک‌بوک ایر با پردازنده M2 نیز باشیم.

شرکت اپل همچنین مدتی پیش از یک شارژر ۱۴۰ واتی مبنی بر تکنولوژی GaN برای مک‌بوک‌های قدرتمند‌ و پرمصرف خود رونمایی کرد. درباره شارژر جدید گالیوم نیتریدی اپل چه می‌اندیشید؟ در صورتی که از کاربران محصولات اپل هستید؛ آیا از طراحی قدیمی شارژر‌های این شرکت خسته شده‌اید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)