خانهاخبار
مشخصات ویوو X80 پرو و X80 پرو پلاس لو رفت

مشخصات ویوو X80 پرو و X80 پرو پلاس لو رفت

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، دوربین چهارگانه و شارژ ۸۰ واتی از قابلیت‌های این دو گوشی هستند.
۱۴۰۰/۱۲/۱۸

اندکی پیش، جزئیاتی غیررسمی از ویوو X فولد منتشر شد. اما اکنون به نظر می‌رسد نوبت بررسی مشخصات ویوو X80 پرو و ویوو X80 پرو پلاس است. البته یک نسخه استاندارد نیز باید در این سری وجود داشته باشد.

image

 

طبق ادعای افشاگری به نام Shadow_Leak، هردو گوشی از نمایشگر ۶.۷۸ اینچی با پنل AMOLED برخوردار خواهند بود. اما تفاوت جایی است که X80 پرو پلاس از فناوری LTPO 2.0 برخوردار بوده و کیفیت QHD+ را ارائه می‌دهد، در حالی که در X80 پرو خبری از فناوری ذکر شده نیست و کیفیت Full HD+ را به تصویر می‌کشد. نرخ نوسازی هردو گوشی نیز ۱۲۰ هرتز خواهد بود. اما به موجب فناوری LTPO 2.0، نرخ نوسازی ویوو X80 پرو پلاس می‌تواند بین ۱۲۰ هرتز الی ۱ هرتز جابجا شود.

پردازنده دایمنسیتی ۹۰۰۰ در ویوو X80 پرو و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در یوو X80 پرو پلاس

طبق شایعات، بار پردازشی ویوو X80 پرو و ویوو X80 پرو پلاس به ترتیب بر دوش تراشه‌های دایمنسیتی ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خواهد بود. با توجه به اطلاعات بنچ‌مارک‌های گیک‌بنچ و AnTuTu، احتمالا این خانواده دارای یک گوشی با پیکربندی حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت خواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود نسخه استاندارد خانواده ویوو X80 از پردازنده دایمنسیتی ۸۰۰۰ بهره ببرد.

نتایج بنچ‌مارک‌های گیک‌بنچ و AnTuTu در بررسی ویوو X80 پرو با تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰

اما در مورد حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی، افشاگر ذکر شده مدعی است که گزینه‌های ۶ و ۸ گیگابایت برای رم و همچنین ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی برای حافظه داخلی در نسخه پرو دسترس خواهد بود. اما ادعای افشاگر، کاملاً با اطلاعات لو رفته بنچ‌مارکی در تناقض است. ضمناً نسخه پرو پلاس نیز از رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی بهره خواهد برد؛ همان چیزی که در گیک‌بنچ و AnTuTu دیدیم.

در بخش دوربین، ایده هردو گوشی یکسان است. ویوو X80 پرو و ویوو X80 پرو پلاس دارای ماژول دوربین چهارگانه بوده که متشکل از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، یک لنز فوق عریض و دو سنسور تله‌فوتو (یکی برای زوم ۲ برابری، یکی برای زوم بیشتر) خواهد بود. اما سخت‌افزار آن‌ها کمی متفاوت است.

در بخش دوربین اصلی، دو گوشی از سنسورهای زیر برخوردار خواهند بود:

  • ویوو X80 پرو: سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1، استاندارد OIS و دریچه دیافراگم فوق‌العاده روشن f/1.3.
  • ویوو X80 پرو پلاس: سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX789، استاندارد OIS و دریچه دیافراگم مناسب‌تر f/1.4.

در بخش لنز اولترا واید، مشخصات بدین‌گونه خواهد بود:

  • ویوو X80 پرو: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX663 با ابعاد ۲.۹۳/۱ اینچی سنسور.
  • ویوو X80 پرو پلاس: سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX598 با ابعاد ۲/۱ اینچی سنسور.

همچنین انتظار می‌رود هردو گوشی از چیپست V1 برخوردار باشند؛ تراشه‌ای که اولین بار در ویوو X70 پرو پلاس به کار رفت.

image

تراشه ویوو V1

در ادامه این اطلاعات، لنزهای تله‌فوتو مدل‌های پرو و پرو پلاس یکسان خواهد بود. سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX663؛ یکی برای زوم اپتیکال ۲ برابری و دیگری برای زوم هیبریدی ۱۰ برابری. در بخش دوربین سلفی نیز، ویوو X80 پرو و ویوو X80 پرو پلاس به ترتیب از دوربین‌های ۳۲ و ۴۴ مگاپیکسلی برخوردار خواهند بود.

انرژی دو گوشی، توسط یک باتری با ظرفیت ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین شده که از فناوری شارژ سریع ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه اطلاعات لو رفته از ویوو X فولد هم خبر از شارژ ۸۰ واتی دادند، به نظر می‌رسد این فناوری استاندارد شارژ آینده ویوو خود بود. زیرا سری ویوو X70 هرگز به بالاتر از ۵۵ وات دست نیافت.

همچنین افشاگر یاد شده، قیمت این گوشی‌ها را نیز عنوان کرده است:

  • ویوو X80 پرو: شروع از ۵۷۰۰ یوان (۹۰۰ دلار/ ۸۳۰ یورو/ ۷۰٬۰۰۰ روپیه)
  • ویوو X80 پرو پلاس: شروع از ۶۵۰۰ یوان (۱۰۳۰ دلار/ ۹۵۰ یورو/ ۸۰٬۰۰۰ روپیه)

در نهایت باید گفت که مشخصات ذکر شده شایعاتی بیش نبوده و هیچ تضمینی برای آن‌ها وجود ندارد. با توجه به اینکه ما تا کنون هیچ دوربینی با دریچه دیافراگم f/1.3 ندیدیم، به نظر می‌رسد باید منتظر افشاهای بعدی این گوشی‌ها باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)