خانهاخبار
معرفی گوگل پیکسل 6a و پیکسل واچ تا ماه مرداد به تعویق افتاد

معرفی گوگل پیکسل 6a و پیکسل واچ تا ماه مرداد به تعویق افتاد

معضل جهانی کمبود تراشه باز هم برای شرکت‌های فناوری دردسرساز شد.
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

مدت زیادی است که شایعات زیادی در مورد نسخه مقرون‌به‌صرفه جدیدترین سری پرچم‌دار گوگل، یعنی پیکسل 6a وجود دارد. همچنین پیکسل 6a قرار بود اولین دستگاه از سری A باشد که در خارج از ژاپن و ایالات متحده عرضه می‌شود. ضمناً به نظر می‌رسید این گوشی در تاریخ ۲۶ می ۲۰۲۲ (۵ خرداد ۱۴۰۱) رونمایی شود؛ اما افشای اخیر نشان می‌دهد که باید مدت بیشتری را برای این گوشی صبر کنیم.

image

 

این افشا از سوی افشاگر معروف فعال در توییتر به نام جان پروسر منتشر شده است. او مدعی بوده که پیکسل 6a در اواخر جولای (اوایل مرداد) رونمایی خواهد شد. همچنین جان پروسر ادامه داده که این امر، به دلیل کمبود تراشه رخ داده است؛ معضلی که همه شرکت‌های فناوری را تحت تأثیر قرار داده است.

image

تصویر توییت جان پروسر

او در توییت خود گفت:

«همانطور که در برنامه امروز اشاره کردم:

من شنیده‌ام گوگل به دلیل کمبود تراشه، رونمایی پیکسل 6a را تا اواخر جولای (اوایل مرداد) به تأخیر انداخته است.

اما معرفی پیکسل واچ همچنان در تاریخ ۲۶ می (۵ خرداد) رخ خواهد داد. البته منابع معتقدند مشکل ذکر شده به زودی این گجت را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد.»

به نظر می‌رسد تراشه مورد بحث که به گفته جان پروسر با تأخیر در تولید مواجه شده است، تنسور GS101 باشد. پردازنده‌ای که بار پردازشی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را هم بر دوش کشید. با توجه به اینکه تراشه هر ۳ گوشی یکسان است، ممکن است اطمینان حاصل کردن از تأمین همه دستگاه‌ها برای گوگل سخت باشد.

همچنین به نقل از گزارش وب‌سایت 91Mobiles، همانطور که جان پروسر در توییت اشاره کرد، ممکن است پیکسل واچ این شرکت نیز با تاخیر در رونمایی مواجه شود. این به آن معنا بوده که ممکن است مجبور باشیم مدت بیشتری برای Wear OS 3 صبر کنیم. ضمناً انتظار می‌رود بار پردازشی پیکسل واچ، بر دوش تراشه اسنپدراگون Wear 5100 یا یک چیپست اگزینوس سفارشی‌سازی شده باشد.

 
 

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)