خانهاخبار
رقابت وان پلاس 10 پرو در مقابل گوگل پیکسل 6 پرو

رقابت وان پلاس 10 پرو در مقابل گوگل پیکسل 6 پرو

با مقایسه پرچم‌داران وان پلاس و گوگل با ما همراه باشید.
۱۴۰۰/۱۲/۱۸

شرکت‌های وان پلاس و گوگل، دو مورد از غول‌های اندرویدی به شمار رفته که امروز به مقایسه پرچم‌داران این دو کمپانی می‌پردازیم.

image

وان پلاس 10 پرو در مقابل گوگل پیکسل 6 پرو

وان پلاس 10 پرو، یکی از برترین پرچم‌داران اندرویدی است که در اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی شد. از طرفی دیگر، پیکسل 6 پرو نماینده شرکتی بوده که اندروید را توسعه داده است. باید ببینیم این دو گوشی در مقابل یکدیگر، چه حرف‌هایی برای گفتن خواهند داشت.

وان پلاس 10 پرو در مقابل گوگل پیکسل 6 پرو؛ قیمت و دسترسی

وان پلاس 10 پرو در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۱ دی ۱۴۰۰) رونمایی شد؛ البته فقط در چین. کاربران غیرچینی این کمپانی همچنان منتظر وان پلاس 10 پرو هستند.

قیمت این گوشی در چین برای نسخه‌های مختلف نیز به شرح زیر است:

  • ۸ گیگابایت حافظه رم به علاوه ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی: ۴۶۹۹ یوان (۷۴۰ دلار/ ۵۵۰ پوند/ ۱۰۵۶ دلار استرالیا)
  • ۸ گیگابایت حافظه رم به علاوه ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی: ۴۹۹۹ یوان (۷۸۶ دلار/ ۵۸۶ پوند/ ۱۱۲۳ دلار استرالیا)
  • ۱۲ گیگابایت حافظه رم به علاوه ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی: ۵۲۹۹ یوان (۸۳۳ دلار/ ۶۲۱ پوند/ ۱۱۹۱ دلار استرالیا)

در سمت دیگر، گوگل از پیکسل 6 پرو در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ (۶ آبان ۱۴۰۰) رونمایی کرد. قیمت این گوشی نیز به شرح زیر است:

  • نسخه‌ای با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۸۹۹ دلار/ ۸۴۹ پوند/ ۱۲۹۹ دلار آمریکا
  • نسخه‌ای با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۹۹۹ دلار/ ۹۴۹ پوند/ ۱۴۴۹ دلار استرالیا
  • نسخه‌ای با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی (مخصوص آمریکا و استرالیا): ۱۰۹۹ دلار/ ۱۵۹۹ دلار استرالیا

ضمنا تمامی مدل‌های پیکسل 6 پرو، دارای رم ۱۲ گیگابایتی هستند.

image

نمایی از پشت گوگل پیکسل 6 پرو

وان پلاس 10 پرو در مقابل گوگل پیکسل 6 پرو؛ طراحی

این دو گوشی در بخش طراحی شباهت آنچنانی با یکدیگر ندارند؛ اما نوآوری آن‌ها بسیار ستودنی است.

وان پلاس 10 پرو و گوگل پیکسل 6 پرو، هردو دارای ماژول‌های دوربینی بوده که کاملا مشخص هستند. ماژول دوربین پرچم‌دار وان پلاس مربع‌تر و صاف‌تر بوده و از سمت چپ پنل پشتی بیرون می‌آید.

اما ماژول دوربین نماینده گوگل، بسیار باریک و عریض بوده و در تمام عرض گوشی کشیده شده است.

image

نمایی از پشت وان پلاس 10 پرو

در حالی که هردو گوشی بزرگ هستند، اما پیکسل 6 بزرگ‌تر و سنگین‌تر است. وان پلاس 10 پرو دارای ابعاد ۸.۶ × ۷۳.۹ × ۱۶۳ میلی‌متر بوده و ۲۰۰.۵ گرم وزن دارد. اما گوگل پیکسل 6 پرو ابعاد ۸.۹ × ۷۵.۹ × ۱۶۳.۹ میلی‌متری را دارا بوده و وزن آن، ۲۱۰ گرم است.

در بخش مقاومت نیز، هردو گوشی دارای فریم آلومینیومی و محافظ گوریلا گلس هستند. همچنین این دو دستگاه با دارا بودن استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار، رسما در بخش مقاومت هیچ برنده‌ای ندارند.

وان پلاس 10 پرو در مقابل گوگل پیکسل 6 پرو؛ نمایشگر

در بخش نمایشگر، تفاوتی میان این دو دستگاه دیده نمی‌شود. دو گوشی حتی از نظر اندازه صفحه نمایش تفاوتی ندارند؛ به طوری که نمایشگر وان پلاس 10 پرو ۶.۷ اینچ بوده و صفحه نمایش گوگل پیکسل 6 پرو ۶.۷۱ اینچ است.

در بخش کیفیت و نوع پنل نیز، دو گوشی عملکرد یکسانی دارند. وان پلاس 10 پرو و گوگل پیکسل 6 پرو هردو دارای پنلی AMOLED بوده که کیفیت Quad HD+ را ارائه می‌دهد.

نمایشگر پرچم‌دار گوگل، از فناوری LTPO برخوردار است؛ این به آن معنا است که نرخ نوسازی صفحه نمایش این گوشی می‌تواند بین ۱۲۰ تا ۱۰ هرتز جابجا شود. اما نمایشگر نماینده وان پلاس، دارای فناوری LTPO 2.0 بوده که کارآمدتر است؛ به طوری که می‌تواند نرخ نوسازی صفحه نمایش از ۱۲۰ هرتز تا ۱ هرتز کاهش دهد.

image

تصویری از نمای جلویی گوگل پیکسل 6 پرو

اما برتری وان پلاس در بخش نمایشگر، هنوز تمام نشده است؛ نماینده این برند نمایشگر بسیار روشن‌تری داشته و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. این در حالی است که حداکثر روشنایی صفحه نمایش گوگل پیکسل 6 پرو، به ۸۰۰ نیت می‌رسد.

هرچند که وان پلاس 10 پرو تا کنون از چین خارج نشده تا بررسی‌های دقیق روی آن انجام شود، اما به نظر می‌رسد روی کاغذ و از نظر مشخصات، در بخش نمایشگر بر نماینده گوگل چیره است.

وان پلاس 10 پرو در مقابل گوگل پیکسل 6 پرو؛ دوربین

طبق مشخصات، به نظر می‌رسد گوگل پیکسل 6 پرو در این بخش عملکرد بهتری داشته باشد. در حالی که گوگل با ارائه دوربین‌های خود گام مهمی برداشته، اما تغییر آنچنانی در دوربین‌های وان پلاس دیده نمی‌شود؛ حداقل از نظر سخت‌افزاری.

وان پلاس 10 پرو دارای یک ماژول دوربین سه‌گانه بوده که از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، لنز اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳.۳ برابری تشکیل می‌شود. مشخصات ذکر شده، دقیقا همان چیزی است که در وان پلاس 9 پرو به کار رفت. تنها تفاوت میان آن‌ها، زاویه دید ۱۵۰ درجه‌ای دوربین اولتراواید وان پلاس 10 پرو است.

image

وان پلاس 10 پرو

اما گوگل تدبیر کاملا متفاوتی را در پیش گرفته و پیکسل 6 پرو را با سخت‌افزاری کاملا متفاوت در مقایسه با پیکسل 5 پرو ارائه کرده است. ماژول دوربین سه‌گانه این گوشی دارای دوربین جدید ۵۰ مگاپیکسلی اصلی با دریچه دیافراگم f/1.85، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با دریچه دیافراگم f/2.2 و یک لنز تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۴ برابر است.

در نهایت، پیکسل 6 پرو دارای بهترین دوربین در میان خانواده پیکسل است. همچنین به نظر می‌رسد وان پلاس 10 پرو از طریق هوش مصنوعی و الگوریتم‌ها دوربین بهتری را در مقایسه با نسل قبلی خود ارائه دهد، اما به نظر نمی‌رسد این پیشرفت خیلی بزرگ باشد.

وان پلاس 10 پرو در مقابل گوگل پیکسل 6 پرو؛ قابلیت‌ها و عملکرد

در این بخش، تراشه هردو گوشی کاملا متفاوت است. وان پلاس 10 پرو از جدیدترین پردازنده وقت کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره برده که گفته می‌شود ۲۰ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون ۸۸۸ است. در آن سمت نیز، گوگل پیکسل 6 پرو از اولین نسل تراشه‌های خود به نام تنسور استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد در بخش پردازش، پرچم‌دار وان پلاس کاملا بر نماینده گوگل چیره باشد. زیرا پیکسل 6 پرو میانگین امتیاز چند هسته‌ای ۲۷۶۰ را در گیک‌بنچ به دست آورد، در حالی که این رقم برای وان پلاس 9 پرو با اسنپدراگون ۸۸۸ قدیمی‌تر، ۳۶۳۰ بود.

اگرچه ممکن است اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مزیت بزرگی باشد، اما تنسور آنچنان ناکارآمد نیست. گوگل در تراشه خود بر قابلیت‌های یادگیری ماشینی تمرکز کرده که به موجب آن، دوربین می‌تواند بهترین عملکرد خود را ارائه دهد.

علاوه بر آن، پیکسل 6 پرو مانند هر پرچم‌دار دیگری بسیار سریع و روان است.

image

تصویری از نمای پشتی گوگل پیکسل 6 پرو

در بخش حافظه رم، وان پلاس نماینده خود را به رم ۸ گیگابایتی مجهز کرده که تا ۱۲ گیگابایت نیز ارتقا می‌یابد؛ اما همانطور که ذکر شد، پیکسل 6 پرو به صورت استاندارد در همه نسخه‌ها از رم ۱۲ گیگابایتی برخوردار است.

در قسمت فضای ذخیره‌سازی نیز، هردو گوشی گزینه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما پیکسل 6 پرو دارای یک نسخه ۵۱۲ گیگابایتی در برخی مناطق است.

اما یکی از بخش‌های مبهم، رابط کاربری است؛ زیرا هنوز نمی‌دانیم وان پلاس 10 پرو در نسخه‌های جهانی خود چگونه ظاهر شد. در حالی که این گوشی اکنون از رابط کاربری اوپو به نام ColorOS در چین بهره می‌برد.

اگرچه این دو شرکت اکنون زیرمجموعه یک کمپانی هستند، اما پیش‌بینی می‌شود رابط کاربری OxygenOS بالاخره در وان پلاس 10 پرو ظاهر شود.

اما چنین ابهامی، در مورد گوگل پیکسل 6 پرو وجود ندارد؛ این پرچم‌دار از اندروید ۱۲ برخوردار بود که از والپیپرهای هوشمند با تم سفارشی Material You بهره می‌برد. همچنین این گوشی به مدت سه سال، بروزرسانی نرم‌افزاری را دریافت خواهد کرد.

وان پلاس 10 پرو در مقابل گوگل پیکسل 6 پرو؛ باتری

انرژی هردو نماینده وان پلاس و گوگل، توسط یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین شده که با توجه به نمایشگرهای بزرگ، واضح و نرخ نوسازی آن‌ها کاملا طبیعی است.

البته همچنان مشخص نیست شارژدهی وان پلاس 10 پرو چگونه خواهد بود، اما احتمالا در مقایسه با وان پلاس 9 پرو بهبودهایی خواهد داشت. دستگاهی که می‌توانست با استفاده روزمره یک روز کامل را دوام بیاورد.

اما در مورد پیکسل 6 پرو، عمر باتری یکی از ضعف‌های این گوشی به شمار می‌رود. اما با این حال، این گوشی برای یک روز کامل با استفاده معمولی تقریبا خوب بود.

همچنین در بخش سرعت شارژ، گوگل به هیچ وجه توانایی رقابت با وان پلاس را ندارد. وان پلاس 10 پرو از فناوری شارژ سریع ۸۰ واتی پشتیبانی کرده، در حالی که گوگل پیکسل 6 پرو تنها از توان ۳۰ وات بهره می‌برد.

این روند، در بخش شارژ بی‌سیم هم همانگونه است؛ به گونه‌ای وان پلاس 10 پرو از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند، اما این رقم برای نماینده گوگل به ۱۲ وات می‌رسد. همچنین گوگل یک داک شارژ بی‌سیم تولید کرده، اما نهایت توان این گجت هم ۲۳ وات است.

image

وان پلاس 10 پرو

جمع‌بندی

قبل از اینکه بتوانیم یک برنده قطعی در این رقابت داشته باشیم، باید منتظر وان پلاس 10 پرو و آزمایشات و بررسی‌ها باشیم. اما آنطور که مشخص است، به نظر می‌رسد این گوشی بر نماینده گوگل برتری دارد.

وان پلاس 10 پرو، در بخش‌های نمایشگر، پردازنده و سرعت شارژ در مقایسه با پیکسل 6 پرو به میزان‌های مختلف بهتر است.

از سوی دیگر، پرچم‌دار گوگل نیز طراحی دوست‌داشتنی‌ای دارد و دوربین آن با پیشرفت‌های زیادی همراه شده است. اما خبری از پیشرفت دوربین وان پلاس 10 پرو در مقایسه با نسل قبلی خود نیست. همچنین وضعیت رابط کاربری نماینده وان پلاس همچنان نامشخص است، در حالی که پرچم‌دار گوگل اندروید ۱۲ خالص را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ضمناً این فقدان اطلاعات، با در دسترس نبودن قیمت منطقه‌ای وان پلاس 10 پرو نیز بدتر می‌شود. امیدواریم که این گوشی به زودی در بازار جهانی عرضه شده تا بتوان قدرت واقعی آن را محک زد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)