خانهاخبار
نسخه نسل نهمی بازی GTA V چه تغییراتی را به همراه دارد؟

نسخه نسل نهمی بازی GTA V چه تغییراتی را به همراه دارد؟

در هفته پیش رو، قرار است شاهد انتشار نسخه نسل نهمی بازی محبوب GTA V باشیم؛ در ادامه این مطلب، به تغییرات اعمال شده در این نسخه نگاهی می‌اندازیم.
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

بازی محبوب Grand Theft Auto V و بخش آنلاین آن یا همان GTA Online، قرار است در روز ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) بر روی کنسول‌های نسل نهمی منتشر شود. استودیوی راک‌استار گیمز نیز به تازگی لیستی از تغییرات صورت گرفته در نسخه نسل نهمی بازی محبوب خود را منتشر کرده تا دارندگان کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس، با آنها آشنا شوند.

راک‌استار به وسیله یک پست منتشر شده در بلاگ خود، لیست تغییرات این نسخه را با کاربران در میان گذاشته است.هر دو بازی GTA V و GTA Online، شامل این تغییرات خواهند شد و امکان پیش سفارش آنها به طور دیجیتالی بر روی کنسول‌های نسل جدید از تاریخ ۸ مارس (۱۷ اسفند) مقدور خواهد بود. نسخه فیزیکی (دیسکی) این بازی نیز در ماه آوریل روانه بازار می‌شود.

 

ویژگی‌های جدید GTA V

image

 

نسخه نسل نهمی بازی Grand Theft Auto V، سه حالت گرافیکی متفاوت را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. در حالت اول که Fidelity نام دارد؛ بازی با رزولوشن Native 4K و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا شده و حالت ری تریسینگ یا رهگیری پرتو‌ها نیز روشن است. البته ناگفته نماند که این تنظیمات، مخصوص کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بوده و کاربران کنسول ایکس باکس سری اس، این بازی را با رزولوشن 4K آپ‌-اسکِیل شده تجربه خواهند کرد.

حالت بعدی، Performance Mode نام داشته و همانطور که از نامش پیداست، تمرکز اصلی در آن روی روان بودن عملکرد بازی است. Grand Theft Auto V در این حالت روی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس با رزولوشن 4K آپ-اسکِیل شده و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. رزولوشن این حالت در کنسول ایکس باکس سری اس، به 1080p کاهش می‌یابد.

در نهایت، شاهد حالت Performance RT هستیم که تلفیقی از دو حالت پیشین بوده و تنها بر روی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس قابل دسترس است. در این حالت، بازی با رزولوشن 4K آپ-اسکِیل شده اجرا می‌شود و نرخ فریم آن نیز ۶۰ فریم بر ثانیه است؛ همچنین ری تریسینگ یا رهگیری پرتو‌ها نیز در این حالت گرافیکی فعال است که آن را به بهترین انتخاب برای کاربران دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس تبدیل می‌کند.

این بازی از قابلیت‌های کنترلر دوال‌سنس پلی استیشن 5 نیز پشتیبانی می‌کند که شامل بازخورد لرزشی، تریگر‌های مقاومتی و صدای سه بعدی می‌شود. این نسخه همچنین به لطف حافظه SSD سریع این کنسول‌ها، زمان لودینگ بسیار پایین‌تری نسبت به نسخه نسل هشتمی دارد.

راک‌استار گیمز، قول اجرای این بازی با گرافیکی در حد بهترین پی سی‌های گیمینگ را در کنسول‌های نسل نهمی می‌دهد. در نسخه نسل نهمی GTA V، تعداد افراد دیده شده در شهر یا همان NPCها و همچنین اتومبیل‌های خیابان‌ها افزایش یافته است و با شهر زنده‌تر و واقعی‌تری روبرو هستیم. پوشش گیاهی در بازی افزایش یافته و کیفیت سایه‌‌ها و انعکاس‌های دیده‌ شده بر روی آب نیز افزایش یافته است. حالت Anti-Aliasing در این بازی بهبود یافته و افکت‌های مربوط به انفجار‌ و آتش نیز بهتر و طبیعی‌تر از سابق شده‌اند.

 

ویژگی‌های جدید GTA Online

image

 

بگذارید به سراغ GTA Online یا همان منبع اصلی درآمد راک‌استار در سال‌های گذشته برویم! در نسخه نسل نهمی این عنوان، شاهد تمامی محتوای افزوده شده به GTA Online در طول این هشت سال، ماشین‌های جدید و همچنین Hao’s Special Works به بازی هستیم.

Hao’s Special Works شامل یک فروشگاه و همچنین مسابقه‌هایی خاص برای ماشین‌های شخصی سازی شده است. در فروشگاه این بخش می‌توانید قطعات جدیدی را برای خودرو‌های خریداری کرده و عملکرد آنها را بهبود بخشید. در این نسخه از GTA Online، تغییرات بسیاری جهت راحت‌تر شدن بازی برای کاربران صورت گرفته که شامل یک بخش آموزشی جدید در ابتدای بازی و منوی جدیدی می‌شود تا بتوانید به سهولت، وارد فعالیت‌های مختلف و بی‌شمار GTA Online شوید.

GTA Online به عنوان یک بازی مستقل، برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس در دسترس خواهد بود. راک‌استار همچنین برای کاربران پلی استیشن سورپرایز ویژه‌ای دارد؛ اگر از کاربران کنسول پلی استیشن 5 هستید، می‌توانید در سه ماهه اول انتشار این بازی، آن را به صورت رایگان دانلود کرده و GTA Online را برای همیشه در اکانت خود داشته باشید. راک‌استار هنوز به طور رسمی به قیمت این نسخه اشاره‌ای نکرده است؛ اما شایعات خبر از این می‌دهند که کاربران باید حدود ۲۰ دلار را برای آن پرداخت کنند.

این استودیو همچنین به بازیکنان جدید GTA Online، معادل ۴ میلیون دلار پول درون بازی می‌دهد تا آنها بتوانند به خرید خانه، اتومبیل و سلاح‌های مختلف در نسخه نسل نهمی این بازی بپردازند.

 

انتقال سیو‌ها از نسخه نسل هشتمی به نسخه نسل نهمی

image

 

اگر از طرفداران بازی Grand Theft Auto V باشید؛ قاعدتا از شنیدن اینکه راک‌استار به کاربران نسخه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، امکان انتقال شخصیت آنلاین خود و همچنین سیو گیم مربوط به بخش تک نفره را نیز می‌دهد؛ خوشحال خواهید شد. همچنین این انتقال به صورت کراس پلتفرم بوده و برای مثال اگر در نسل قبل دارای کنسول پلی استیشن 4 بوده‌اید و حالا یک ایکس باکس سری ایکس را خریده‌اید؛ امکان انتقال شخصیت آنلاین و سیو گیم بخش تک نفره شما به نسخه نسل نهمی در پلتفرم ایکس باکس وجود دارد.

انجام این انتقال، تنها برای یک بار ممکن خواهد بود و تمامی شخصیت‌های آنلاین، پول درون بازی، ماموریت‌های انجام شده و ماشین‌ها، املاک و لباس‌های خریداری شده شما را به نسخه نسل نهمی منتقل می‌کند. این انتقال، از طریق پلتفرم Rockstar Social Club صورت می‌گیرد.

امکان آپلود سیو بخش تک نفره بازی GTA V، از امروز ممکن بوده و می‌توانید با مراجعه به منوی پاز بازی و بخش Upload Save Game، اطلاعات خود را آپلود کرده و در نسخه نسل نهمی به آنها دسترسی داشته باشید. اطلاعات آپلود شده، تا ۹۰ روز پس از آپلود در دسترس باقی خواهند ماند. انتقال اکانت‌های GTA Online نیز از روز ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) ممکن خواهد بود.

 

image

 

با وجود گذشت حدودا ۱۰ سال از عرضه بازی Grand Theft Auto V و GTA Online، این عنوان همچنان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده و نام آن همواره در بین لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هر ماه به چشم می‌خورد. GTA V در بین تمامی آثار سرگرمی در جهان، بیشترین فروش را داشته و استودیوی راک‌استار گیمز مدتی پیش به طور رسمی کار روی ادامه این بازی یا همان Grand Theft Auto 6 را تایید کرد.

درباره نسخه نسل نهمی بازی GTA V و عرضه این عنوان روی سه نسل مختلف از کنسول‌ها چه می‌اندیشید؟ آیا به نظرتان دلیل تاخیر راک‌استار در ساخت یک بازی جدید، حاصل توجه بسیار زیاد آنها به جزئیات و وسواس این استودیو برای تولید بهترین بازی ممکن است یا درآمد بسیار بالای بخش GTA Online، اهداف این استودیو را برای همیشه تغییر داده است؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)