خانهاخبار
تسلا جواز تاسیس یک گیگافکتوری در کشور آلمان را دریافت کرد

تسلا جواز تاسیس یک گیگافکتوری در کشور آلمان را دریافت کرد

شرکت تسلا اخیرا جواز تاسیس یک گیگافکتوری در کشور آلمان را دریافت کرده ولی هنوز اجازه تولید خودرو در این کشور را ندارد.
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

شرکت تسلا اخیرا موفق به دریافت جواز تاسیس یکی از کارخانه‌های خود که با نام «گیگافکتوری» شناخته می‌شوند؛ در کشور آلمان شده است. این شرکت اما، هنوز اجازه تولید خودرو در این کشور را نداشته و باید به برخی از نگرانی‌های مقامات آلمانی درباره این کارخانه پاسخگو باشد. این نگرانی‌ها، عموما مربوط به مصرف آب است.

image

 

پروژه ساخت این کارخانه که حالا به مراحل آخر رسیده است؛ چندین بار به دلیل اعتراضات صورت گرفته توسط فعالان محیط-زیستی، به تعویق افتاد. این دسته از فعالان محیط زیست به مصرف بالای آب این کارخانه و همچنین از بین رفتن حیات وحش برای ساخت آن اعتراض داشتند. مدیر عامل تسلا یا همان «ایلان ماسک»، می‌گوید که مصرف آب گیگافکتوری چندان بالا نیست و جنگلی نیز که جهت ساخت این کارخانه تخریب شده؛ یک جنگل مصنوعی بوده و جهت تولید کاغذ کاشته شده است.

آقای «ماسک» در سال ۲۰۱۹، برای نخستین بار اعلام کرده بود که تسلا قصد تاسیس گیگافکتوری اروپایی خود در کشور آلمان را دارد؛ وی این کارخانه را ماشینی خطاب کرد که وظیفه تولید ماشین‌ها را بر عهده دارد. این کارخانه قرار است تا سالیانه بیش از ۵۰۰٫۰۰۰ خودرو را تولید کرده و ۱۲٫۰۰۰ شغل ایجاد کند.

image

 

به گفته خبرگزاری نیویورک تایمز، تسلا از حالا ساخت نمونه‌های اولیه در این کارخانه را آغاز کرده است؛ اما هنوز مشخص نیست که تولید رسمی خودرو‌های الکتریکی در این گیگافکتوری، از چه تاریخی آغاز می‌شود. درباره تاسیس گیگافکتوری تسلا در کشور آلمان و موانع سر راه «ایلان ماسک» چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)