خانهاخبار
سامسونگ ارسال محصولات به روسیه را متوقف کرد

سامسونگ ارسال محصولات به روسیه را متوقف کرد

سامسونگ نیز به جمع تحریم‌کنندگان روسیه پیوست.
۱۴۰۰/۱۲/۱۶

کمپانی کره‌ای سامسونگ، در روز جمعه اعلام کرد که ارسال تمامی محصولات خود به روسیه را متوقف می‌کند. یکی از نمایندگان سامسونگ که نامش فاش نشده در بیانیه‌ای ذکر کرده:

«به دلیل وضعیت فعلی، ارسال محصولات به روسیه به حالت تعلیق درآمده است. ما همچنان به نظارت فعال بر این وضعیت پیچیده ادامه داده تا گام‌های بعدی خود را تعیین کنیم.»

همچنین منبعی به بلومبرگ اعلام کرده که این موضوع، فقط به گوشی‌های هوشمند مربوط نمی‌شود. روسیه از تراشه‌ها تا گوشی‌های هوشمند و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ محروم می‌شود. این اقدام به آن معنا است که وسیع‌ترین کشور جهان از محصولات یکی از بزرگترین فروشندگان لوازم الکترونیکی در جهان محروم خواهد شد.

همچنین این غول کره‌ای، به تلاش‌های بشردوستانه کمک‌های مالی خواهد کرد. این کمپانی می‌گوید:

«افکار ما با همه کسانی است که در تهاجم اخیر، تحت تاثیر قرار گرفته و اولویت ما، اطمینان از ایمنی همه کارمندان و خانواده‌هایشان است. ما قصد داریم از طریق تلاش‌های بشردوستانه، به مردم این منطقه کمک کنیم. به همین منظور، ما ۶ میلیون دلار به علاوه جمله ۱ میلیون دلار محصولات الکترونیکی مصرفی و همچنین کمک‌های داوطلبانه خود را به آن‌ها اهدا می‌کنیم.»

کمپانی سامسونگ، جدیدترین فروشنده فناوری است که در امتداد تهاجم به اوکراین، از فروش محصولات جدید خود به روسیه جلوگیری می‌کند. آخرین گزارش‌ها خبر از ارسال فناوری‌های این کمپانی به روسیه می‌دادند، اما این شرکت در نهایت تصمیم گرفته به کمپانی‌های مانند اپل و گوگل بپیوندد.

image

 

اپل، کمپانی‌های بازی‌سازی EA و Cyberpunk همگی فروش محصولات خود را در روسیه متوقف کرده و مایکروسافت همچنین اعلام کرد که فروش محصولات و خدمات جدید این کمپانی در روسیه متوقف خواهد شد.

اما این همه اقدامات شرکت‌های فناوری نیست؛ گوگل همه تبلیغات خود در روسیه را متوقف کرده است، Reddit لینک‌هایی که به رسانه‌های دولتی روسیه منتهی می‌شود را ممنوع کرده است، فیسبوک از توصیه رسانه‌های دولتی روسیه در سراسر جهان را جلوگیری کرده و توییتر نیز تبلیغات را در روسیه و اوکراین را متوقف کرده است. اما از آن طرف روسیه نیز کم نیاورده و دست به فیلتر توییتر و فیسبوک زده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)