خانهاخبار
لنوو از گوشی گیمینگ لیجن Y90 و تبلت لیجن Y700‌ رونمایی کرد

لنوو از گوشی گیمینگ لیجن Y90 و تبلت لیجن Y700‌ رونمایی کرد

شرکت لنوو به تازگی از گوشی گیمینگ جدید خود با چیپست اسنپدراگون 8 نسل اول و همچنین یک تبلت با چیپست اسنپدراگون 870 رونمایی کرده است.
۱۴۰۰/۱۲/۱۱

شرکت لنوو به تازگی از گوشی گیمینگ لیجن Y90 و همچنین تبلتی به نام لیجن Y700 رونمایی کرده است. البته با توجه به نمایشگر ۶.۹۲ اینچی قرار گرفته روی این گوشی، می‌توان گفت که لیجن Y90 نیز با یک تبلت فاصله چندانی ندارد. یکی از ویژگی‌های جذاب این گوشی، استفاده از حافظه دوگانه در گران قیمت‌ترین مدل از آن است.

 

لنوو لیجن Y90

image

 

گوشی گیمینگ لنوو لیجن Y90، از چیپست پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول استفاده کرده و نسخه پایه آن، ۱۲ گیگابایت حافظه رم را به همراه دارد! اگر این مقدار برای شما کافی نیست؛ امکان تهیه این گوشی با ۱۶ یا ۱۸ گیگابایت حافظه رم نیز وجود دارد. از نظر حافظه داخلی، لیجن Y90 در دو نسخه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت؛ یکی از این نسخه‌ها، دارای حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی بوده و دیگری، از حافظه دوگانه استفاده کرده که شامل ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD می‌شود که با چینش RAID 0 در کنار یکدیگر کار می‌کنند.

image

 

نمایشگر بزرگ ۶.۹۲ اینچی گوشی، یک پنل امولد E4 سامسونگ با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۶۰ است. نسبت صفحه در این نمایشگر معادل ۲۰.۵:۹ بوده و پشتیبانی از HDR10+ نیز در آن دیده می‌شود. حداکثر روشنایی این نمایشگر، معادل ۱۳۰۰ نیت بوده و نرخ نوسازی آن نیز ۱۴۴ هرتزی است. نرخ حساسیت به لمس در لیجن Y90، معادل ۷۲۰ هرتز بوده و به گفته لنوو، نمایشگر تنها در ۳.۴ میلی ثانیه به فرامین کاربر پاسخ می‌دهد.

این گوشی همچنین دارای دکمه‌های مخصوص گیمینگ در کنار فریم خود بوده که در بازی‌ها، نقش دکمه‌های L1، L2، R1 و R2 را ایفا می‌کنند. دو نقطه حساس به لمس نیز درون نمایشگر قرار داشته تا کاربر از آنها به عنوان R3 و L3 استفاده کند. لنوو لیجن Y90 به همراه سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری ZUI 13 روانه بازار می‌شود.

image

 

برای بهبود تجربه گیمپلی، لنوو در این محصول موتور‌های دوگانه بازخورد لرزشی و همچنین اسپیکر‌های استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس را قرار داده که حجم صدای آن، حدود ۴۰ درصد بالاتر از نسل گذشته است. به طرز عجیبی، در این محصول شاهد استفاده از نمایشگر پانچ هول نیستیم و لنوو دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی گوشی را روی حاشیه بالایی قرار داده است.

در پشت گوشی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و همچنین دوربین التراواید ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه قرار گرفته است. با توجه به اینکه لنوو لیجن Y90 بیشتر برای استفاده در حالت افقی طراحی شده است؛ لنوو دوربین‌ها را در میانه این گوشی قرار داده تا از کثیف شدن لنز توسط دست‌های کاربر جلوگیری شود. لوگوی لیجن نیز با نورهای RGB در پشت گوشی دیده می‌شود و امکان انتخاب میان ۲۶۲ هزار رنگ برای آن وجود دارد.

 

لنوو لیجن Y90 دارای باتری بزرگی با ظرفیت ۵۶۰۰ میلی آمپری بوده که برای ۸ ساعت گیمینگ یا ۱۳ ساعت پخش زنده ویدیو کافی است. این گوشی از شارژ سریع ۶۸ واتی پشتیبانی کرده و باتری آن تنها در ۳۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. مانند سایر اعضای خانواده لیجن، این گوشی نیز دارای دو پورت USB-C بوده که یکی از آنها در پایین و دیگری در فریم کناری گوشی قرار گرفته است.

پورت USB-C قرار گرفته روی فریم گوشی، از نوع USB 3.1 نسل دوم بوده ولی پورت پایینی، از نوع USB 2.0 است. این گوشی همچنین برای کاهش مصرف باتری، امکان تغییر هوشمند نرخ نوسازی بین ۱۴۴، ۱۲۰، ۹۰ و ۶۰ هرتز را دارد.

 

این گوشی امکان اتصال به 5G‌ یا نسل پنجم اینترنت همراه را داشته و همچنین از وای فای 6 نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی همانند گوشی‌های دیگر لیجن، فاقد جک ۳.۵ میلی متری هدفون بوده و باید از یکی از پورت‌های USB-C جهت اتصال هدفون به آن استفاده کنید.

 

امکان پیش خرید لنوو لیجن Y90 از حالا در کشور چین وجود دارد و فروش آن به طور رسمی از تاریخ ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) آغاز خواهد شد. مدل با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، قیمتی معادل ۴۳۰۰ یوآن (حدود ۶۸۰ دلار / ۶۱۰ یورو) دارد؛ اما به مناسبت عرضه گوشی، لنوو آن را با مقداری تخفیف و مبلغ ۴۰۰۰ یوآن به فروش می‌رساند.

image

 

قیمت مدل با رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت نیز معادل ۴۶۰۰ یوآن (حدود ۷۲۹ دلار) بوده و سرانجام بالاترین مدل با رم ۱۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴۰ گیگابایت، با قیمت ۵۳۰۰ یوآن (حدود ۸۴۰ دلار) قابل تهیه است.

 

لنوو لیجن Y700

image

 

تبلت گیمینگ لنوو لیجن Y700، چیپست کوالکام اسنپدراگون 870 را به همراه داشته و نمایشگر ۸.۸ اینچی آن نیز از نوع LCD است. این نمایشگر دارای رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ بوده و نرخ نوسازی آن نیز ۱۲۰ هرتزی است. این نمایشگر محدوده رنگی DCI-P3 را به طور کامل پوشش داده و از محتوای HDR10 پشتیبانی می‌کند؛ نرخ حساسیت به لمس آن نیز معادل ۲۴۰ هرتز است.

حداکثر روشنایی این پنل، برابر با ۵۰۰ نیت است. در این تبلت، شاهد به کار رفتن اسپیکرهای استریو JBL هستیم و موتور دوگانه بازخورد لرزشی نیز در آن قرار گرفته است. این تبلت از دالبی ویژن و دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کند.

image

 

این تبلت برخی ویژگی‌ها را به همراه دارد که گوشی لیجن Y90، فاقد آنها بود. برای مثال، لیجن Y700 دارای جک ۳.۵ میلی متری هدفون بوده و درگاه کارت‌های حافظه microSD نیز در آن دیده می‌شود. نسخه پایه این تبلت، ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را به همراه داشته و امکان تهیه آن در نسخه‌ای با ۱۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز وجود دارد. حافظه رم در این تبلت از نوع LPDDR5 بوده و حافظه داخلی نیز UFS 3.1 است.

image

 

از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌شود به پشتیبانی از وای فای 6، بلوتوث 5.1 و پورت USB-C 3.1 نسل دوم اشاره کرد. باتری لنوو لیجن Y700 ظرفیت ۶۵۵۰ میلی آمپری داشته که برای حدودا ۶ ساعت بازی کفایت می‌کند. حداکثر سرعت شارژ پشتیبانی شده توسط این تبلت، ۴۵ وات است که باتری آن را در ۴۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌کند.

image

 

همانند گوشی لیجن Y90، امکان پیش سفارش این تبلت نیز از حالا در کشور چین وجود دارد و فروش رسمی آن نیز از روز ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) آغاز خواهد شد. قیمت مدل پایه، معادل ۲۷۰۰ یوآن (حدود ۴۳۰ دلار / ۳۸۵ یورو) بوده و مدل با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، برابر با ۳۰۰۰ يوآن (حدود ۴۷۵ دلار) است.

 

درباره محصولات جدید سری گیمینگ لیجن شرکت لنوو چه می‌اندیشید؟ آیا گوشی لیجن Y90 و تبلت لیجن Y700‌ توان موفقیت در بازار را دارند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)