خانهاخبار
گوشی میان‌رده پوکو M4 پرو 4G رسما معرفی شد

گوشی میان‌رده پوکو M4 پرو 4G رسما معرفی شد

پوکو M4 پرو را ممکن است بشناسید اما احتمالا این مدل جدیدش را نه! این گوشی یک بار با طراحی و مشخصات متفاوت و با پشتیبانی از 5G معرفی شده بود اما حالا مدل جدید تنها از 4G پشتیبانی می‌کند و پنل AMOLED هم دارد.
۱۴۰۰/۱۲/۹

گوشی پوکو M4 پرو 4G نیز امروز در کنار پوکو X4 Pro معرفی شده که طراحی شبیه به X4 Pro دارد و از پوکو M4 پرو 5G نیز تا حد زیادی متمایز است. البته تفاوت‌ها فقط در ظاهر و 4G و 5G نیست و مواردی مثل چیپست و پنل نمایشگر هم متفاوت هستند. مشخص نیست با این میزان از تفاوت، چرا دو مدل پوکو M4 در لیست محصولات این برند داریم. این نام‌گذاری گیج‌کننده را که کنار بگذاریم، گوشی جدید یا همان پوکو M4 پرو 4G با نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی AMOLED همراه شده که نسبت به مدل 5G کمی کوچک‌تر است و LCD هم با AMOLED جایگزین شده است. 

رزولوشن این پنل ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است و نرخ تجدید ۹۰ هرتزی با نرخ حساسیت به لمس ۱۸۰ هرتزی برای آن در نظر گرفته شده است. پوشش رویی این پنل هم شیشه گوریلاگلس نسل ۳ است. این پنل می‌تواند تا ۷۰۰ نیت روشنایی در حالت عادی و ۱۰۰۰ نیت در زیر نور خورشید داشته باشد که نسبت به پوکو M4 پرو 5G اعداد و ارقام بسیار بهتری هستند.

image

چیپست استفاده شده در ام۴ جدید، پردازنده هلیو G96 است. این چیپست ۸ هسته‌ای، همان هسته‌های بزرگ پردازنده دیمنسیتی 810 در پوکو M4 پرو 5G را دارد (دو هسته کورتکس A76 با سرعت ۲٫۰۵ گیگاهرتز). پردازشگر گرافیکی هم همچنان Mali G57 MC2 است که تفاوتی با مدل 5G ندارد. نکته مهم اینجاست که چیپست این مدل جدید، معماری ۱۲ نانومتری دارد در صورتی که چیپست پوکو M4 پرو 5G لیتوگرافی ۶ نانومتری دارد. این یعنی چیپست این گوشی شاید همان توان پردازشی را داشته باشد اما قطعا در مصرف انرژی، ضعیف‌تر عمل می‌کند و احتمالا شارژدهی ضعیف‌تری به همراه خواهد داشت.

M4 Pro 4G در مدل پایه با رم ۶ و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی همراه است و مدل رده‌بالای آن هم رم و حافظه ۸/۲۵۶ گیگابایتی دارد. رم استفاده شده از نوع LPDDR4X و حافظه داخلی هم از نوع UFS 2.2 است و امکان افزایش حافظه گوشی به کمک کارت حافظه microSD هم وجود دارد. همچنین امکان استفاده از رم مجازی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که یکی از قابلیت‌های MIUI 13 نصب شده روی این گوشی است. این قابلیت می‌تواند ۳ گیگابایت از فضای حافظه داخلی را در مدل رده بالا به رم اختصاص دهد که فضای رم گوشی را به ۱۱ گیگابایت می‌رساند.

image

دوربین‌های مدل 4G نیز نسبت به مدل 5G تغییر داشته است. برای دوربین اصلی شاهد سنسور ۶۴ مگاپیکسلی هستیم که لنزی با دیافراگم f/1.8 در جلوی آن قرار گرفته و این بیشتری رزولوشن برای دوربین در سری‌های پوکو M به شمار می‌آید. دوربین الترا واید ۸ مگاپیکسلی بی تغییر بوده و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو به این گوشی اضافه شده که در مدل 5G آن را نداریم. دوربین سلفی گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی است.

image

باتری این گوشی ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپری خواهد داشت و به لطف شارژر ۳۳ واتی که در بسته‌بندی قرار گرفته، می‌تواند در یک ساعت از صفر تا صد شارژ شود و به گفته پوکو، تا دو روز شارزدهی داشته باشد.

image

این گوشی با پورت ۳٫۵ میلی‌متری هدفون هم همراه شده و گواهی خروجی صدای Hi-Res را هم دارد تا از این نظر بین گوشی‌های میان‌رده متمایز باشد. بلندگوهای دوگانه و موتور ویبره Z-Axix به همراه سنسورهای اینفرارد و NFC هم در این گوشی حاضر است. سنسور اثر انگشت هم در کنار گوشی قرار گرفته و با دکمه پاور ادغام شده است.

image

 

به طور کل این گوشی نسبت به نسخه 5G هم باریک‌تر شده (۸٫۰۹ میلی‌متر در برابر ۸٫۸ میلی‌متر) و هم سبک‌تر (۱۷۹٫۵ در مقابل ۱۹۵ گرم) شده است. گواهی IP53 هم برای مقاومت در برابر پاشش قطرات ریز آب هم وجود دارد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی و زرد پوکویی، عرضه خواهد شد.

image

 

قیمت در نظر گرفته شده برای مدل پایه، ۲۲۰ یورو و برای مدل رده‌بالا، ۲۷۰ یورو اعلام شده است. شما در مورد این گوشی چه فکر می‌کنید؟ آیا مدل 4G ارزش خرید بیشتری دارد یا مدل 5G؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)