خانهاخبار
نوکیا C21 و C21 Plus با صفحه نمایش ۶٫۵ اینجی و فریم فلزی معرفی شدند

نوکیا C21 و C21 Plus با صفحه نمایش ۶٫۵ اینجی و فریم فلزی معرفی شدند

شرکت نوکیا از مدل‌های جدید سری C خود رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۱۲/۹

شرکت HMD اولین گوشی سری C خود را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد و در مدت زمان کوتاهی گوشی‌های بر پایه Android Go Edition محبوبیت فراوانی بدست آوردند. این گوشی‌ها در حال حاضر ۱۶ درصد از کل گوشی‌های هوشمند این شرکت را در ۵ سال گذشته تشکیل می‌دهند. حالا امروز شاهد این بودیم که پنج مدل دیگر از این گوشی‌ها توسط نوکیا معرفی شدند.

Nokia C21 Plus

ظاهر این گوشی بسیار شیک است و برای اولین بار در این سری از گوشی‌های نوکیا شاهد شاسی فلزی و استاندارد IP52 هستیم. طبق گفته نوکیا از یک شیشه محکم و مقاوم برای جلوی این گوشی استفاده شده اما نام شرکت سازنده آن ذکر نشده است.

 

در مورد صفحه نمایش باید گفت که این گوشی از یک پنل بزرگ ۶٫۵ اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰:۹ بهره می‌برد. این گوشی دارای اندروید ۱۱ Go Edition است که قرار است آپدیت‌های امنیتی را هر سه ماه یک بار و به مدت ۲ سال دریافت کند.

پردازنده این گوشی Unisoc به هشت هسته Cortex-A55 و فرکانس پردازشی ۱٫۶ گیگاهرتز، و GPU آن PowerVR GE8322 است. شما می‌توانید از بین مدل‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی با رم‌های مختلف ۲، ۳ و ۴ گیگ بسته به نیاز خود انتخاب کنید. همچنین برای اضافه کردن به حافظه داخلی یک شیار کارت حافظه در نظر گرفته شده که به طور مجزا از شیارهای سیم کارت این گوشی تعبیه شده است.

image

 

دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی این گوشی به منظور باز کردن قفل گوشی توسط چهره شما نیز استفاده می‌شود. در قسمت پشت دستگاه هم شاهد دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی اصلی و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق به همراه فلش LED هستیم. همچنین طبق معمول اکثر گوشی‌های نوکیا سنسور اثر انگشت هم در پشت این گوشی قرار داده شده است.

image

 

موردی که به ندرت در گوشی‌ها دیده‌ایم قرار دادن دو نسخه با ظرفیت‌های مختلف باتری برای این مدل است، که یکی ۵۰۵۰ میلی‌آمپر با طول عمر باتری سه روزه و دیگری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر با طول عمر باتری دو روزه است. نکته مثبت این است که شما هرکدام از این دو نسخه را خریداری کنید در جعبه آنها آداپتور ۱۰ واتی قرار داده شده است.

Nokia C21

نوکیا C21 نسخه مقرون به صرفه از مدل پلاس آن است. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی با همان رزولوشن، فریم فلزی و همان شیشه مقاوم است. اما از استاندارد مقاومت در مقابل آب و گرد و خاک در این گوشی خبری نیست.

image

 

پردازنده و هسته‌های آن نیز در این گوشی دقیقا مشابه مدل پلاس آن است اما در مورد رم گوشی ما فقط آپشن‌های ۲ و ۳ گیگ را به همراه حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ در اختیار داریم. شیار کارت حافظه اختصاصی هم در این گوشی دست نخورده باقی مانده، ضمن اینکه نوکیا در این مدل هم به ۲ سال به روزرسانی امنیتی خود پایبند است.

یکی از تفاوت‌های بزرگ این گوشی با مدل پلاس باتری آن است که ۳۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعت ظرفیت دارد، یعنی ۲۵ درصد کمتر از مدل پایینتر C21 Plus. همچنین این گوشی تنها از شارژر ۵ واتی پشتیبانی می‌کند و طبیعتا در جعبه آن نیز همین مدل آداپتور را با کابل microUSB خواهیم داشت.

 

دوربین اصلی این گوشی در مقایسه با مدل پلاس آن به ۸ مگاپیکسل تنزل کرده، اما دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و بازگشایی قفل توسط چهره در این دو‌ مدل یکسان است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)