خانهاخبار
با انتشار گزارشی جدید خودرو اپل گامی دیگر به واقعیت نزدیک می‌شود

با انتشار گزارشی جدید خودرو اپل گامی دیگر به واقعیت نزدیک می‌شود

طبق گزارش جدید منتشر شده توسط 9to5Mac اپل سفارش یک تراشه آزمایشی را برای راننده خودرو خودران خود به یک شرکت کره‌ای داده است که گامی دیگر به سمت تحقق یافتن ساخت این محصول متفاوت اپل است.
۱۴۰۰/۱۲/۵

اگرچه خودروی خودران اپل حتی هنوز معرفی هم نشده اما شایعات در مورد آن مدتی است که در اینترنت منتشر شده و تبلیغاتی رابرای این محصول ایجاد کرده است که برخی می‌گویند که این خودرو ممکن است چند سال دیگر عرضه شود و یا حتی عرضه نشود! اکنون وب‌سایت 9to5Mac گزارش می‌دهد که به نظر می‌رسد تراشه راننده خودکار این خودرو یک گام به واقعیت نزدیک تر شده است زیرا طبق گزارش ها اپل سفارشی از این تراشه را به یک شرکت کره ای داده است.

این یعنی پروژه این خودرو در جریان است و گویا در مسیر توسعه این محصول هستیم. طبق گزارش The Elec، یک سفارش آزمایشی برای تراشه راننده خودکار به یک شرکت کره ای داده شده است. به خاطر داشته باشید که این سفارش برای تراشه نهایی نیست، زیرا اگر قرار باشد که به تولید انبوه برسد مطمئناً توسط شریک اپل TSMC که در حال حاضر مسئول ساخت تراشه های سری A و سری M اپل است انجام خواهد شد.

در عوض، به نظر می‌رسد سفارشی که به این شرکت نیمه هادی و آزمایشی کره جنوبی داده شده، مربوط به ماژول‌هایی است که در تراشه گنجانده می‌شوند. گزارش شده است که این شرکت که نامی از آن برده نشده، روی یک تراشه راننده خودکار کار می‌کند که اساساً تراشه‌ای برای وظایف راننده خودکار مشابه آن چیزی که در خودروهای تسلا دیده‌ایم است. این تراشه‌ها بر محاسبات هوش مصنوعی نظارت دارند. آن‌ها معمولاً یک واحد پردازش عصبی، GPU، CPU، حافظه و حتی یک رابط دوربین را در میان سایر عملکردها یکپارچه می‌کنند.

منابع The Elec ادعا کرده‌اند که تسلا از حافظه سامسونگ استفاده کرده و کار مونتاژ را به یک شرکت کره‌ای به نام JCET STATSChipPAC Korea در هنگام توسعه ماژول تراشه راننده خودکار خود داده است. به علاوه، این منابع ادعا کردند که به نظرمی رسد اپل مسیر مشابهی را برای پروژه Apple Car خود در پیش گرفته است.

با وجود اینکه این قرارداد به تازگی فاش شده است اما به نظر می‌رسد که این پروژه تقریباً یک سال است که شروع شده. براساس همین گزارش، قرار است قرارداد این شرکت کره ای و اپل در سال آینده تکمیل شود.

به نظر می‌رسد این روند مشابه کاری است که اپل برای توسعه تراشه M1 انجام داده بود. اساساً ماژول‌های مجزا در ابتدا به‌عنوان تراشه‌های مستقل ساخته می‌شوند تا کاملاً آزمایش شوند، و سپس تراشه‌های مستقل در یک تراشه واحد ادغام می‌شوند.

با این حال، برنامه های دقیق اپل برای Apple Car هنوز کاملاً مشخص نیست. ما هنوز نمی‌دانیم که آیا اتومبیل‌ها توسط اپل مستقیماً به مشتریان فروخته خواهند شد، یا آنها به شرکت‌های اشتراک گذاری سواری اجاره داده می‌شوند یا اینکه آیا این فناوری توسط برندهای موجود دیگر در اتومبیل ها گنجانده می‌شود.

شایعات در مورد Apple Car ماه‌ها است که شنیده می‌شود و مواردی از جمله گردش مالی مکرر که برای خود پروژه گزارش شده و همچنین چندین گزارش در مورد همکاری اپل برای این پروژه با شرکت‌های دیگر، تنور اخبار این خودرو را حسابی داغ کرده است.

یکی از گزارش‌های اخیر که مرتبط با این موضوع است، مربوط به تامین‌ کننده اپل Luxshare است. طبق این گزارش این شرکت که مسئولیت ساخت ایرپادز را بر عهده دارد با یک سازنده خودروهای برقی چینی به نام The Chert Group همکاری می‌کند. در این مشارکت، این دو شرکت در حال برنامه ریزی برای توسعه و تولید خودروهای الکتریکی هستند. بنا به گزارش‌ها، این سرمایه گذاری باید ظرف سه ماه آینده آغاز شود که در حدود ۱٫۷ میلیارد یوان (تقریباً حدود 267 میلیون دلار) ارزش دارد و همچنین باید یک کارخانه جدید با همکاری این دو شرکت احداث شود.

شایعه دیگری که ماه گذشته مطرح شد، این است که اپل با خودروسازان کره ای ملاقات کرده است تا شرکائی برای پروژه Apple Car پیدا کند.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود اپل تا پایان سال شریک اصلی خود را برای خودروی خودران انتخاب و معرفی کند. پس از آن، انتظار می‌رود یک توسعه تمام عیار آغاز شود. علاوه بر این، چندین شرکت کره‌ای به چیزی شبیه به یک کارگروه اقدام ملحق می‌شوند که هرکدام از این شرکت‌ها قسمتی از پروژه خودرو اپل را به عهده خواهد گرفت.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)