خانهاخبار
واتس اپ در حال کار روی یک رابط کاربری جدید برای تماس صوتی در iOS است

واتس اپ در حال کار روی یک رابط کاربری جدید برای تماس صوتی در iOS است

در سال‌های اخیر پیشرفت‌های اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بسیار زیاد بوده اما واتس‌اپ در این مورد از قافله عقب مانده و ویژگی‌های کمی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده، حال شاهد آن هستیم که گویا این اپلیکیشن از گذشته درس گرفته و در حال کار روی ویژگی‌های جدید است.
۱۴۰۰/۱۲/۲

واتس اپ در میان تمامی رقبای رو به رشد خود مانند سیگنال و تلگرام، به ندرت روی بهبود تجربه کاربری در این اپلیکیشن کار کرده است. اما اکنون طبق گزارش 9to5Mac این برنامه در حال کار بر روی یک رابط کاربری بازطراحی شده برای تماس‌های صوتی آیفون است. این رابط کاربری جدید در حال حاضر برای کاربران نسخه بتا واتس‌اپ در iOS ارائه شده است.

مدتی است که واتس اپ روی بهبود تجربه تماس صوتی کار می‌کند و اکنون نسخه بتا ۲۲.۵.۰.۷۰ یک رابط کاربری اصلاح شده را نشان می‌دهد که قرار است به برنامه اضافه شود. به خاطر داشته باشید که از آنجایی که این نسخه بتا است، این ویژگی ممکن است با توسعه آن قبل از انتشار رسمی جهانی تغییر کند. با این اوصاف، بیایید بررسی کنیم واتس اپ روی چه چیزی کار می‌کند تا تجربه تماس صوتی شما در برنامه خود را بهتر کند.

در اینجا تصویری از نسخه ۲۲.۵.۰.۷۰ در بتای واتس اپ برای iOS آمده است که رابط بهبود یافته برای تماس‌های گروهی را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که شکل موج‌های صوتی قرار است به تماس‌ها بیایند. این اپلیکیشن اخیراً شکل موج‌های مشابهی را برای پیام های صوتی ارائه کرده است.

image

این تغییر به شما کمک می‌کند ببینید چه کسی در حال صحبت کردن است و همچنین می‌تواند برای تعیین اینکه چه کسی باید میکروفون خود را بی‌صدا کند مفید باشد. بسیاری از اوقات ما می‌بینیم که در حین تماس گروهی مثلا برای دقایقی شخصی ممکن است تماس را ترک کرده باشد، اما میکروفن او همچنان روشن مانده باشد و صدایی که از میکروفن او می‌آید، حواس شما را پرت کند. وجود این موج‌ها می‌تواند کمک کند که تا افراد متوجه روشن بودن میکروفون هرکس و یا خودشان بشوند. علاوه بر این، تصاویر پس زمینه برای تماس‌های صوتی نیز قابل دریافت خواهند بود، گرچه در حال حاضر در نسخه بتای ارائه شده، قابلیت ویرایش آن‌ها وجود ندارد.

پیش‌تر از این تغییرات، واتس اپ شروع به کار روی یک رابط کاربری تماس صوتی بازطراحی شده کرده بود که هدف آن، مدرن‌تر و منظم‌ترشدن این بخش بود. اما آن هم هنوز در حال توسعه است و حداقل در نگاه اول، با نمونه فعلی کاملا آشنا به نظر می‌رسد. هدف از طراحی مجدد این است که رابط کاربری در بخش تماس‌ها، کاربر پسندتر و مدرنتر شود. از سوی دیگر، برخی ویژگی‌ها در این رابط کاربری وجود خواهند داشت که در تصویر زیر قابل مشاهده نیستند ولی می‌توانند به نسخه رسمی راه پیدا کنند.

image

واتس اپ سخت کار کرده است تا اپلیکیشن چت خود را تا جایی که می‌تواند بهبود بخشد و تا آنجا که می‌تواند از ویژگی‌های غنی برخوردار باشد تا بهترین تجربه کاربری را داشته باشد. این برنامه به زودی نشانگرهایی را برای رمزگذاری سراسری دریافت می کند. البته همانطور که احتمالاً میدانید، پیام های واتس اپ برای چند سالی است که دارای رمزگذاری سراسری هستند. با بروزرسانی که قرار است بیاید، این برنامه جلوه‌های بصری جدیدی را دریافت می‌کند تا به شما اطمینان دهد که هر چیزی که می‌گویید بین شما و افرادی که با آنها چت می‌کنید باقی خواهد ماند.

علاوه بر این، اخیراً مشخص شده که واتس‌اپ بالاخره می‌خواهد یک برنامه اختصاصی برای آیپد ارائه کند. ویل کاتکارت، مدیرعامل واتس‌اپ اخیراً به عرضه احتمالی واتس‌اپ برای آیپد اشاره کرده و به نظر می‌رسد این شرکت در حال کار روی آن است.

موضوع این است که داده‌های رمزگذاری شده در واتس‌اپ تاکنون به این شرکت اجازه نمی‌داد تا به‌ طور ایمن آن‌ها را در چندین دستگاه همگام‌سازی کند. با این حال، با پیشرفت فناوری رمزگذاری داده‌ها، واتس اپ در تلاش است تا یک برنامه اختصاصی برای آیپد را به زودی ارائه کند که هم کاربران تبلت‌های اپل را راضی کند و هم از نظر امنیتی مشکلی برای این سرویس به وجود نیاید.

طبق گفته کاتکارت، قبلا برای دریافت داده‌ها در وب اپلیکیشن یا دسکتاپ نیاز بود که گوشی ما روشن و به اینترنت وصل باشد، اما حالا دیگر نیازی به این کار نیست و تحت هر شرایطی شما قادر خواهید بود که چه در وب و چه در اپلیکیشن دسکتاپ خود، از واتس اپ استفاده کنید. این ویژگی برای استفاده از واتس اپ در آیپد نیز بسیار کاربردی است و نشان از این دارد که خبرهای خوب برای طرفداران واتس‌اپ برای آیپد در راه است.

نسخه بتای پشتیبانی از چند دستگاه که سال گذشته ارائه شد به کاربران اجازه می‌داد تا حداکثر چهار دستگاه را به طور همزمان به حساب کاربری خود متصل کنند. با این حال، نقطه ضعف این ویژگی این بود که نیاز داشت گوشی شما تمام مدت به اینترنت متصل باشد تا کار کند. پاییز گذشته، واتس اپ یک نسخه بتا برای iOS معرفی کرد که چند دستگاه به طور همزمان بتوانند بدون اتصال آیفون شما به اینترنت کار کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)