خانهاخبار
شارژ 45 واتی گلکسی اس 22 پلاس و اس 22 الترا تفاوتی با شارژ 25 واتی ندارد!

شارژ 45 واتی گلکسی اس 22 پلاس و اس 22 الترا تفاوتی با شارژ 25 واتی ندارد!

گلکسی اس 22 پلاس و گلکسی اس 22 الترا به تازگی با قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از شارژ 45 واتی رونمایی شده‌اند که حالا به نظر می‌رسد این شارژ 45 واتی تفاوتی چندانی با نسل‌های قبل ندارد.
۱۴۰۰/۱۲/۲

حدودا دو هفته پیش بود که سری گلکسی اس 22 به صورت رسمی معرفی و تایید شد که برای اولین بار دو عضو این سری یعنی گلکسی اس 22 پلاس و گلکسی اس 22 الترا به پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی مجهز شده‌اند. البته هنوز نسخه معمولی سری از پشتیبانی از حداکثر سرعت شارژ 25 واتی بهره می‌برد که شاید به خودی خود نکته منفی محسوب شود چرا که در حال حاضر اکثر تولیدکنندگان چینی مانند ریلمی، شیائومی، ویوو و اوپو در رقابت با یکدیگر بر زمینه سرعت و توان شارژ هستند. رقابت در این زمینه به شکلی است که این تولیدکننده‌ها تا به امروز گوشی‌های میان‌رده‌ای را وارد بازار کرده‌اند که از شارژ 65 واتی بهره می‌برند و حتی برخی از پرچمداران آن‌ها به شارژ بیش‌تر از 100 وات مجهز شده‌اند. در یک ماه اخیر نیز دو گوشی آنر 50 و هواوی نوا 9 را در جی‌اس‌ام داشتیم که هر دو میان‌رده و با شارژرهای ۶۶ واتی همراه هستند.

image

در نتیجه، شاید توان شارژ 45 واتی گلکسی اس 22 پلاس و گلکسی اس 22 الترا چندان چشمگیر نباشد ولی در مقایسه با نسل‌های قبلی پیشرفت خوبی را داشته است. به علاوه، شارژ سریع باتری ممکن است برای سلامت باتری در درازمدت آسیب‌زا باشد و حجم مفید باتری را کاهش دهد.

image

 

حالا اما وبسایت GSMArena آزمایشی را ترتیب داده تا توان شارژ جدیدترین پرچمداران سامسونگ را در شرایط واقعی بسنجد و عملکرد باتری گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 الترا را در زمینه مدت زمان شارژ شدن آزمایش کند. برای این آزمایش، کارشناسان وبسایت GSMArena از شارژرهای 25 واتی و 45 واتی اورجینال سامسونگ و یک شارژ 65 واتی متعلق به برند دیگر استفاده کرده‌اند. شایان ذکر است که شارژرهای سامسونگ از فناوری شارژ سریع PD و PPS بهره می‌برند در حالی که شارژر 65 واتی تنها از قابلیت PD پشتیبانی می‌کند.

در آزمایش اول، گلکسی اس 22 پلاس و گلکسی اس 22 الترا در مدت زمان نیم ساعت در حالت باتری خالی و با شارژرهای 25 و 45 واتی سامسونگ و 65 واتی شارژ شده‌اند که در طی این مدت زمان، گلکسی اس 22 پلاس با شارژ 25 واتی حدود 62 درصد شارژ شده است و  با بهره‌گیری از شارژ 45 واتی با دو درصد افزایش به 64 درصد رسیده است.

image

 

در همین آزمایش، گلکسی اس 22 الترا با سه شارژر 65، 45 و 25 واتی تست شده است که به ترتیب حدود 65، 60 و 61 درصد شارژ شده است. نکته عجیب این آمار و ارقام این است که شارژر 45 واتی در مدت زمان مشابه یک درصد کمتر گلکسی اس 22 الترا را در مقایسه با شارژ 25 واتی شارژ کرده است. به احتمال زیاد این اختلاف ناچیز به دلیل خطا‌های معمول حین شارژ شدن بوده است.

آزمایش بعدی مربوط به مدت زمان کامل شارژ شدن گلکسی اس 22 پلاس و گلکسی اس 22 الترا است که در این آزمایش هم برای گلکسی اس 22 پلاس تفاوتی بین شارژ 45 واتی و 25 واتی نبوده است و پرچمدار سامسونگ با شارژ 45 واتی در عرض 61 دقیقه و با شارژ 25 واتی در عرض 62 دقیقه شارژ شده است. این آمار برای گلکسی اس 22 الترا نیز صدق می‌کند چرا که مدت زمان کامل شارژ شدن پرچمدار پرمیوم سامسونگ با شارژ 25 واتی 64 دقیقه زمان برده است. از آن سو، با شارژ 45 واتی این زمان شارژ شدن با 5 دقیقه کاهش به 59 دقیقه رسیده است. شارژر 65 واتی نیز گلکسی اس 22 الترا را در عرض 62 دقیقه شارژ کرده است.

image

براساس این آزمایش، به نظر می‌رسد توان شارژ 45 واتی گلکسی اس 22 پلاس و گلکسی اس 2 الترا چندان تفاوتی با شارژ 25 واتی از حیث عملکرد در شرایط واقعی ندارد در حالی که شارژر 45 واتی این دو گوشی هوشمند در حدود دو برابر شارژر 25 واتی قیمت دارد. به علاوه، شارژ 45 واتی گلگسی اس 2 پلاس و گلکسی اس 22 الترا برای کامل شارژ شدن به یک ساعت زمان نیاز دارند که در مقایسه با دو نسل قبلی سری اس تفاوت فاحشی نداشته است.

در پایان باید بگوییم اینکه این گوشی‌ها در یک ساعت شارژ می‌شوند همچنان رکورد خوبی برای یک گوشی به حساب می‌آید اما اینکه بین شارژر ۲۵ و ۴۵ واتی تفاوتی در عملکرد وجود ندارد، موضوع قابل چشم پوشی نیست. شما در مورد این موضوع چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهدی

۱۴۰۰/۱۲/۲
واقعا برای برندی مثل سامسونگ متاسفم