خانهاخبار
نگاهی به اولین اطلاعات منتشر شده در مورد گوشی‌های آینده گوگل یعنی پیکسل 7 و Pixel 7 Pro

نگاهی به اولین اطلاعات منتشر شده در مورد گوشی‌های آینده گوگل یعنی پیکسل 7 و Pixel 7 Pro

برای اولین بار اطلاعاتی از گوشی‌های آینده گوگل که انتظار می‌رود در ماه اکتبر امسال معرفی شوند به بیرون درز کرد.
۱۴۰۰/۱۱/۳۰

امروز اولین جزئیات در مورد گوشی‌های آینده گوگل یعنی پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو به بیرون درز کردند و اگر این شرکت به سنت معمول خود پایبند باشد، باید در ماه اکتبر شاهد معرفی رسمی آن‌ها باشیم. با این حال، ما در ماه فوریه هستیم و بخش‌هایی از این پازل را از قبل در نظر گرفته‌ایم. حال ببینیم این پازل چقدر مرتب است؟

طبق یک گزارش جدید، Pixel 7 Duo از نسل دوم چیپست تنسور به همراه مودم Exynos 5300 ساخت سامسونگ به منظور اتصالات شبکه‌ای استفاده خواهد کرد. اسم رمز پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو ظاهرا Cheetah و Panther است. که جالب اینجاست که تا قبل از نسل ۶ پیکسل، گوگل تنها از اسم رمز مربوط به ماهی یا سایر موجودات دریایی استفاده می کرد. سپس پیکسل ۶ و ۶ پرو Oriole و Raven بودند. برای گوشی‌های میان‌رده هم گوگل معمولا اسم پرندگان را به عنوان اسم رمز استفاده می‌کند و برای گوشی پیکسل 6a هم اسم رمز Bluejay عنوان شده است. بعد از آن به نظر می رسد که ما با تم‌های گربه سانان مواجه شویم. به نظر می رسد گوگل با تغییر نسل پیکسل‌ها، دسته‌بندی اسم رمز آنها را نیز تغییر می‌دهد و احتمالا این تا زمانی ادامه خواهد داشت که دیگر حیوانی برای گوگل باقی نمانده باشد!

image

سال گذشته، زمانی که اولین چیپست اختصاصی گوگل یعنی تنسوردر حال توسعه بود، گوگل آن را به جای اسنپدراگون 765 در برخی از گوشی‌های پیکسل 5 به عنوان پروتوتایپ قرار داد تا تست‌های مخفیانه داخل شرکت را انجام دهد. در آن زمان به این مدل‌ها اسم رمز Whitefin داده شد، که ترکیبی شامل white از کلمه Whitechapel نام رمز پروژه تنسور و fin برای redfin اسم رمز گوشی پیکسل 5 بود.

اما چرا به این موضوع اشاره کردیم؟ زیرا آخرین اطلاعاتی که امروز در مورد پیکسل بعدی گوگل منتشر شده این است که یک دستگاه پیکسلی جدید با مودم اگزینوس 5300 (همان مودمی که در پیکسل 7 انتظار داریم) نیز دیده شده که اسم رمز آن Ravenclaw است. 

به همین ترتیب، حدس و گمان می‌رود، شاید Raven در Ravenclaw به پیکسل 6 پرو اشاره داشته باشد و claw فقط یک مرجع اسم از گربه سانان باشد، در این صورت این یک دستگاه پیکسل 6 پرو با اجزای داخلی پیکسل 7 است که برای اهداف آزمایشی ایجاد شده است.

البته زمان زیادی تا عرضه رسمی نسل هفتم پیکسل باقی مانده است، و به این ترتیب باید دید مواردی از این دست با اطلاعات تکمیلی و منابع دیگر آیا تایید خواهند شد یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۴۰۰/۱۲/۲
گوگل هنوز مشکلات پیکسل 6 رو برطرف نکرده رفته سراغ سری 7 پیکسل. یکی نیست به گوگل بگه که سخت افزار کار تو نیست. طراحی گوشی هم واقعا افتضاحه و اون نوار دوربین بیرون زده ی پشت گوشی.
آخه مگه مجبوری؟