خانهاخبار
مدیاتک چیپست دیمنسیتی 8100 را در ماه مارس عرضه خواهد کرد

مدیاتک چیپست دیمنسیتی 8100 را در ماه مارس عرضه خواهد کرد

یکی از افشاگران به تازگی اعلام کرده که چیپست مدیاتک دیمنسیتی 8100 احتمالا در ماه مارس توسط این شرکت عرضه خواهد شد.
۱۴۰۰/۱۱/۲۹

مدیاتک در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، تیزری از پلتفرم دیمنسیتی 8000 خود را نمایش داد و اکثر گزارشات، به ساخت این چیپست‌ها بر مبنای لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC اشاره می‌کردند. حالا یکی از افشاگران شناخته شده به نام Digital Chat Station، اعلام کرده که این چیپست که دیمنسیتی 8100 نام دارد؛ در ماه مارس در دسترس سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار خواهد گرفت.

چیپست مدیاتک دیمنسیتی 8100 دارای پردازنده هشت هسته‌ای بوده که چهار هسته پرقدرت کورتکس A78 آن، کلاک اسپید ۲.۷۵ گیگاهرتز را دارند. پردازنده گرافیکی نیز از نوع مالی G510 بوده که توسط شرکت آرم تولید می‌شود و برای نخستین بار روی یک چیپست قرار می‌گیرد.

image

 

اینطور که به نظر می‌آید، این پلتفرم قرار است جانشین چیپست دیمنسیتی 1100 باشد؛ زیرا قدرت آن مسلما از چیپست پرچمدار مدیاتک یا همان دیمنسیتی 9000 کمتر است. نکته جالب این بوده که پیش از این، شایعاتی مبنی بر عرضه این چیپست با نام دیمنسیتی 7000 شنیده بودیم؛ این نام سپس به دیمنسیتی 8000 تغییر کرده و حالا نیز بار دیگر شاهد تغییر آن به دیمنسیتی 8100 هستیم!

با توجه به اینکه در نیمه دوم ماه فوریه به سر می‌بریم و چیزی تا آغاز ماه مارس باقی نمانده است؛ به زودی شاهد عرضه این چیپست و به کار رفتن آن در گوشی‌های هوشمند جدید خواهیم بود. نظر شما درباره چیپست مدیاتک دیمنسیتی 8100 چیپست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)