خانهاخبار
نوکیا G21 با صفحه نمایش ۹۰ هرتزی، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و ۳ روز شارژدهی معرفی شد

نوکیا G21 با صفحه نمایش ۹۰ هرتزی، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و ۳ روز شارژدهی معرفی شد

شرکت HMD از گوشی G21، مدل جدید سری G نوکیا با چندین بهبود سخت افزاری و طراحی متفاوت نسبت به G20 رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۱۱/۲۵

نسخه جایگزین گوشی موبایل نوکیا G20 با بهبودهایی در قسمت باتری، صفحه نمایش و دوربین از راه رسید. هیچ‌کدام از بروزرسانی‌های نجام شده در این گوشی باعث غافلگیری شما نخواهد شد، زیرا که نوکیا بیشتر به طراحی‌های معقول و قابل اعتماد تکیهکرده تا ارتقای سخت‌افزاری قابل توجه.

قابل اطمینان بودن این گوشی مهم‌ترین مشخصه آن است چون طبق ادعای نوکیا با باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپری آن، شما هر ۳ روز یک بار نیاز به شارژ پیدا خواهید کرد. شرکت HMD بیشتر روی قابلیت‌های ذخیره انرژی و محدودیت کمتر این گوشی کار کرده است. این ویژگی باعث می‌شود که وقتی باتری شما به ۲۰% رسید مرحله اول قابلیت Power Saving فعال شود؛ سپس با رسیدن باتری به ۱۰% مرحله دوم Power Saving فعال می‌شود که باعث می‌شود میزان مصرف باتری حتی کمتر از مرحله قبل شود.

image

لازم به ذکر است که گوشی نوکیا G20 نیز با باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپری و طول عمر ۳ روز ارائه شده بود. شرکت HMD همچنین حداکثر سرعت شارژ گوشی را نیز به ۱۸ وات و قابلیت پشتیبانی از USB 3 افزایش داده است. البته این گوشی به همراه شارژر ۱۰ واتی ارائه می‌شود و شما برای استفاده از این ویژگی نیاز دارید که آداپتور ۱۸ واتی را جداگانه خریداری کنید! ویژگی دیگر این گوشی نسبت به برادر بزرگتر خود کاهش ضخامت آن از ۹٫۲ میلی‌متر به ۸٫۵ میلی‌متر است.

تغییر بزرگ بعدی این گوشی استفاده از صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی با نرخ به روزرسانی ۹۰ هرتز است که این اولین باری است که در سری G شاهد این موضوع هستیم. حالا با صفحه نمایش جدید این گوشی شما می‌توانید ویدئوها را در سرویس نتفلیکس به صورت HD مشاهده کنید. همچنین اگر شما بخواهید که از ۳ روز طول عمر این باتری بهره‌مند شوید باید ویژگی تطبیق‌پذیری صفحه نمایش را روشن کنید، بنابراین در این حالت نرخ به روزرسانی صفحه نمایش بسته به استفاده شما بین ۹۰ هرتز و ۶۰ هرتز متغیر خواهد بود.

حالا نویت می‌رسد به دوربین این گوشی که شاهد یک سنسور جدید ۵۰ مگاپیکسلی هستیم که در مقایسه با G20 با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، یک پیشرفت نسبی حساب می‌شود. HMD در خصوص دیافراگم لنز و سایز این سنسور اطلاعاتی را منتشر نکرده است. در عوض روی ویژگی Super Resolution تمرکز شده که جزئیات تصاویر گرفته شده را بهبود می بخشد. حالت شب را نیز در این دوربین داریم ک باید دید در عمل چگونه خواهد بود. تا اینجای کار همه‌چیز خوب بود اما باید گفت که سنسور ۵ مگاپیکسلی اولتراواید که در G20 ارائه شده بود حالا از G21 حذف شده است و فقط در این گوشی شاهد سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق هستیم.

image

 

در قسمت پردازنده شامل پیشرفت خوبی هستیم، نوکیا G21 از پردازنده ۱۲ نانومتری  Unisoc T606 با دو هسته Cortex-A75 و شش هسته Cortex-A55 بهره می‌برد، که در مقایسه با پردازه Helio G35 با هشت هسته A53 کاملا قدرتمندتر است. برای پرازش گرافیکی هم G21 از پردازنده Mali G57 MP1 استفاده خواهد کرد.

گرچه در مدل‌های قبلی سری G گوشی‌های نوکیا شاهد اینترنت 5G بودیم اما نوکیا برای این گوشی به 4G با مودم Cat.4 LTE بسنده کرده است که احتمالا به منظور نگه داشتن قیمت در محدوده ارزان بوده است. همچنین این گوشی در سه مدل با کانفیگ‌های 3/64 گیگ، 4/64 گیگ و 4/128 گیگ عرضه می‌شود. خوشبختانه شیار سیم کارت G21 دارای ۳ قسمت است، به این معنی که شما مجبور نیستید یا کارت حافظه را و یا سیم کارت دوم خود را استفاده کنید، بلکه برای آنها شیار جداگانه‌ای تعبیه شده است.

گفته شده که این گوشی آماده دریافت اندروید ۱۲ است، که این موضوع بیانگر این است که عملا سیستم عامل ۲۰۲۱ اندروید یعنی اندروید ۱۱ روی آن نصب است. همچنین مطابق قول همیشگی نوکیا، این گوشی از ۲ سال به روزرسانی سیستم عامل و ۳ سال به روزرسانی امنیتی بهره خواهد برد، که طبق گفته HMD این میزان وصله امنیتی دو برابر بیشتر از گوشی‌های سایر برندهای رقیب است.

همانند قبل شاهد قرارگیری سنسور اثر انگشت در دکمه پاور در قسمت کناری گوشی هستیم، ضمن اینکه این گوشی از سیستم قفل گشایی بهبود یافته با چهره شما استفاده کند. جالب این است که این سیستم  قادر است چه ماسک به صورت داشته باشید چه نداشته باشید، چهره شما را تشخیص دهد که قطعا به امن بودن سیستم‌های تشخیص چهره مثل فیس‌آی‌دی در آیفون‌ها نیست و صرفا از دوربین سلفی برای این موضوع استفاده می‌کند. اگر امنیت گوشی برای‌تان اهمیت دارد، شاید بهتر باشد اصلا این مورد را فعال نکنید و به سنسور اثر انگشت بسنده کنید.

 

image

نوکیا G21 به زودی با قیمت ۱۷۰ یورو در دسترس خواهد بود. این گوشی با دو رنگ آبی و قهو‌ه‌ای-خاکستری عرضه خواهد شد. همچنین خوشبختانه ما شارژ ۱۰ واتی به همراه کابل شارژ گوشی را نیز داخل جعبه خواهیم داشت ولی ای کاش شارژر ۱۸ واتی را می‌دیدیم که سرعت شارژ بیشتری فراهم می‌کند. مانند برخی مدل‌های دیگر نوکیا، گوشی G21 در بعضی مناطق به همراه هدست، محافظ صفحه، و یک عدد قاب ژله‌ای عرضه خواهد شد. این قاب ژله‌ای که در وب سایت نوکیا هم قابل خریداری خواهد بود، کاملا از مواد بازیافتی تهیه شده تا برای ساخت آن آسیبی به محیط زیست هم نرسیده باشد.

در گوشی نوکیا G21 جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون همچنان حفظ شده که از آن می‌توان برای استفاده از هدفون‌های سیمی نوکیا نیز با درایورهای ۴۰ میلی‌متری، بالشتک‌های نرم روگوشی و طراحی تاشو بهره برد. این هدفون‌ها با قیمت ۳۱ دلار به فروش می‌رسند که همچنین یه نسخه بی‌سیم بلوتوثی هم با ۶۲ ساعت طول عمر باطری دارند که قیمت آنها نیز ۵۰ دلار است.

نوکیا اخیرا در قسمت محصولات پوشیدنی تنوع محصولات زیادی پیدا کرده، همچنین ما نسخه کوچکتر نوکیا Earbuds2 پلاس را داریم، یک هدست بیسیم با ۲۴ ساعت عمر باتری و گواهینامه IPX که با قیمت ۴۰ دلار به فروش می‌رسد. نسخه بهبود یافته آن هم نوکیا Earbuds2 Pro است، که قرار است با تاخیر کمتر صدا و قیمت ۴۵ دلاری به بازار بیاید.

نظر شما راجع به گوشی جدید نوکیا چیست؟ آیا با توجه به مشخاصاتش ارزش خرید دارد یا خیر؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)