خانهاخبار
پشتیبانی از ارز دیجیتال انجین در پلتفرم معاملاتی رمز ارز والکس

پشتیبانی از ارز دیجیتال انجین در پلتفرم معاملاتی رمز ارز والکس

ارز دیجیتال انجین (ENJ) به لیست معاملاتی صرافی والکس افزوده شد و کاربران هم اکنون می‌توانند این توکن را در سه پایه بازار ریال، تتر و بیت کوین معامله کنند.
۱۴۰۰/۱۱/۷
image

ارز دیجیتال انجین (ENJ) به لیست معاملاتی صرافی والکس افزوده شد و کاربران هم اکنون می‌توانند این توکن را در سه پایه بازار ریال، تتر و بیت کوین معامله کنند. انجین، متاثر از سایر توکن‌های متاورسی توانست به سرعت جایگاه خود را در بازار رمزارزها تثبیت و فضایی را برای تعامل بهتر گیمرها با دنیای کریپتو ارایه دهد. برای اینکه بیشتر با این توکن و نحوه خرید آن در صرافی والکس آشنا شوید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

انجین چیست؟

انجین در سال 2009 میلادی توسط ماکسیم بلاگوف (Maxim Blagov) و ویتک رادومسکی (Witek Radomski) به عنوان یک پلتفرم بازی همگانی در سنگاپور راه‌اندازی شد. این شرکت با عرضه اولیه کوین بومی خود در سال 2017، مبلغ 18.9 میلیون دلار جمع‌آوری و ENJ را در سال 2018 رسماً راه‌اندازی کرد. در حال حاضر بیش از 250 هزار فروم بازی و 18.7 میلیون گیمر با این پلتفرم تعامل دارند.

برخلاف بسیاری از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در کریپتو، انجین کوین دارای تفاوت‌هایی است؛ زیرا برای یک هدف خاص طراحی شده: «کمک به جامعه بازی و مدیریت دارایی‌های دیجیتال یا مجازی».

 

انجین چگونه کار می‌کند؟

ایده اصلی پشت انجین کوین این است: بلاکچین می‌تواند فرایند تراکنش‌های درون بازی یا دارایی‌های مجازی را تسهیل کند. به عبارتی انجین دقیقاً مانند بلاکچین‌هایی مانند ریپل که برای تسهیل تراکنش‌های مالی طراحی شده‌، برای مدیریت دارایی‌های مجازی استفاده می‌شود.

این پلتفرم دارای کیت‌های توسعه نرم‌افزاری (SDK) است که به توسعه‌دهندگان بازی، امکان صدور توکن‌های جدید را می‌دهد. توسعه‌دهندگان با استفاده از SDK، می‌توانند آیتم‌های مجازی را در داخل بازی یا اپلیکیشن‌ها ایجاد کنند. هر یک از این اقلام ایجاد شده ارزشی بر مبنای ENJ دارند که معامله یا فروش آنها را از طریق بازار انجین آسان می‌کند.

از آنجا که هر دارایی در انجین دارای ارزشی منحصر به فرد است، آنها در دنیای واقعی هم ارزشمند شده‌اند. این دارایی‌های دیجیتال در واقع توکن‌های غیرقابل تعویضی (NFT) هستند که می‌توانند حتی چندین برابر ارزش اولیه خود معامله شوند.

توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اقلام درون بازی ایجاد کنند، با خرید توکن ENJ از یک صرافی ارز دیجیتال، می‌توانند اقدام به «صدور» یک آیتم درون بازی، معامله یا فروش آن کنند.

در حالی که انجین کوین برای استفاده در سیستم‌های مبادلاتی مبتنی بر بلاکچین در بازی‌های ویدیویی یا دنیای مجازی طراحی شده، اما می‌توان از آن به روش‌های دیگری نیز استفاده کرد. برای مثال، تیم‌های ورزشی یا باشگاه‌ها ممکن است از آن برای صدور دارایی‌های دیجیتال به عنوان پاداش استفاده کنند.

 

ویژگی‌های انجین چیست؟

image
  • پتانسیل نامحدود: امروزه صنعت بازی (به ویژه دنیای مجازی) در حال رشد و توسعه است. این بدین معناست که پتانسیل رشد زیادی را برای انجین کوین می‌توانیم متصور شویم.
  • قیمت نسبتاً مقرون به صرفه: با توجه به قیمت انجین و پتانسیل بالای آن، خرید ENJ هنوز هم برای سرمایه‌گذاران کریپتو مقرون به صرفه است. 
  • یک جامعه بزرگ و داخلی: در حال حاضر انجین دارای بازارهای فعال، یکپارچه و با شرکت کنندگان زیاد است. به این معنا که این پروژه به طور گسترده مورد پذیرش قرار گرفته و یک شبه ناپدید نخواهد شد.

 

معرفی برخی پروژه‌های انجین کوین

  1. سامسونگ: کیف پول اختصاصی انجین تعاملی بدون واسطه با Keystore محصولات سامسونگ دارد که باعث افزایش چشم‌گیر امنیت حساب‌های کاربران گوشی‌های سامسونگ شده است. Keystore فضایی برای ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی کاربران گوشی‌های نسل جدید این شرکت است.
  2. مایکروسافت: انجین با کمک سیستم خدمات ابری مایکروسافت آژور، روشی نوین برای پاداش‌دهی به سپرده‌گذاران ارزهای دیجیتال ارایه کرده‌اند. این روش Azure Heros نام دارد. پاداش‌های دریافتی در این سیستم در قالب توکن ارایه می‌شود. سپرده‌گذاران برای دریافت پاداش خود در این سیستم باید کیف پول انجین کوین داشته باشند.
  3. بی ام و: این غول خودروسازی با همکاری شرکت انجین اپلیکیشنی به نام BMW Vintage ارایه کرده است. دارندگان خودروهای بی ام و می‌توانند با این اپلیکیشن عوارض جاده‌ای را پرداخت کنند، بنزین بزنند و از سرویس‌های متنوع دیگر بهره‌مند شوند. هرچند پذیرندگان این سرویس در حال حاضر محدود هستند اما انتظار می‌رود با گسترش روز افزون استفاده از آن بین دارندگان خودروهای بی ام و، این محدودیت به‌زودی برطرف شود. 
  4. آوره: آوه یک پلتفرم اعطای وام غیرمتمرکز بلاکچینی است که کاربران در آن می‌توانند ارز دیجیتال انجین را به یکدیگر وام داده و از این راه سود دریافت کنند.

 

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟

انجین کوین با نماد اختصاری ENJ و ارزش بازار حدود 2.37 میلیارد دلار، در رتبه ۶۲ بازار قرار گرفته است. از ENJ برای سهولت استفاده از NFTهای تولید شده در پلتفرم انجین استفاده می‌شود. این توکن بر بستر شبکه اتریوم فعالیت می‌کند، بنابراین کاربران به راحتی قادرند آن را از طریق کیف پول‌های اتریوم ارسال و دریافت کنند. 

انجین کوین در ابتدا با قیمت 0.017 دلار در صرافی‌های مختلف لیست شد، اما پس از مدتی (دسامبر 2017) توانست روند رو به رشد خود را آغاز کند و در 6 فوریه سال 2018 قیمت آن به 0.44 دلار رسید. بالاترین قیمتی که برای انجین کوین ثبت شده مبلغ 4.85 دلار در تاریخ 25 نوامبر سال 2021 است. در حال حاضر هر انجین کوین 2.83 دلار است که حدود 41 درصد پایین‌تر از سقف تاریخی خود معامله می‌شود.

 

انجین کوین در چه مواردی استفاده می شود؟

انجین به کاربران اجازه می‌دهد تا اقلام درون بازی مانند لوازم جانبی کاراکترها (شمشیرها، اکسسوری‌ها و…) یا ارزهای درون بازی را مدیریت و ذخیره کنند. همچنین کاربران می‌توانند توکن انجین را در ازای فروش NFT خود بدست آورند. بنابراین انجین یک توکن ابزاری برای خرید، فروش و معامله NFTهای درون بازی است.

همچنین از ENJ می‌توان برای خلق و مدیریت آیتم های درون بازی استفاده کرد. توسعه‌دهندگان می‌توانند توکن‌های سفارشی، آیتم‌های منحصربه‌فرد یا توکن‌های امتیازی را با پشتیبانی انجین کوین صادر کنند. همچنین کاربران در برخی صرافی‌ها می‌توانند انجین را استیک و از این راه سود کسب کنند.

 

خرید ارز دیجیتال انجین در والکس

image

اگر به تازگی با توکن انجین و اضافه شدن آن به لیست ارزهای صرافی والکس آشنا شده‌اید، احتمالاً این پرسش برای شما مطرح شده که نحوه خرید ENJ در پلتفرم معاملاتی والکس چگونه است؟ 

شما می‌توانید پس از عضویت در صرافی والکس با سایر کاربران به خرید و فروش این ارز دیجیتال بپردازید. اگر در پلتفرم والکس عضو نیستید، در وب‌سایت آن ثبت نام کنید. پس از احراز هویت، وارد بازار خرید و فروش انجین شوید و با قیمت لحظه‌ای و هماهنگ با بازارهای جهانی معاملات خود را انجام دهید.

1) در والکس یک حساب کاربری بسازید (ثبت نام در والکس).

2) مدارک خود را آپلود کنید و منتظر مراحل احراز هویت بمانید.

3) از طریق حساب بانکی، کیف پول ریالی خود را شارژ کنید.

4) به صفحه معاملات بروید و سفارش خرید انجین را ثبت کنید:

  • شارژ ریالی اکانت خود در صرافی والکس و خرید انجین به صورت ریالی (ارز فیات)
  • معامله انجین از طریق جفت ارز (بیت کوین و تتر) در والکس

 

معرفی بهترین کیف پول‌های رمزارز انجین

توکن ENJ یک توکن مبتنی بر بستر الگوریتم ERC-20 بلاکچین اتریوم است. تمام ولت‌های معتبر موجود در بازار از توکن‌های این بلاکچین پشتیبانی می‌کنند. همچنین انجین کوین کیف پولی به همین نام هم دارد که ارزهای دیجیتال بیت کوین، لایت کوین، اتر و تمام توکن‌های ERC-20 و ERC-721 در آن پشتیبانی می‌شود. کیف پول رسمی انجین در دو نسخه اندروید و IOS طراحی و ارایه شده است.

سایر ولت‌هایی که می‌توان این توکن را روی آن‌ها ذخیره کرد عبارتند از:

نرم‌افزاری:

  • تراست ولت
  • متا مسک
  • اکسودوس
  • کوینومی

سخت افزاری:

  • لجر نانو اس/ایکس

 

دورنمای پروژه انجین

تا به امروز پلتفرم انجین ماهانه تقریباً 60 میلیون بازدید جهانی داشته و میلیون‌ها دلار هم از محل فروش کالاهای مجازی در سراسر فروشگاه‌های انجمن انجین به دست آورده است. انجین قصد دارد با توکن اختصاصی خود انقلابی در فرآیند ایجاد و مدیریت کالاهای مجازی ایجاد کند. در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاران زیادی شروع به بررسی پتانسیل بازی‌های کریپتویی کرده‌اند. اگر ENJ توجهات بیشتری را به خود جلب کند، می تواند به یک ارز دیجیتال پرکاربرد در جامعه بازی بدل شود. با توجه به دستاوردهای گذشته انجین، احتمالاً این پروژه آینده روشنی را در پیش خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)