خانهاخبار
سونی نگرانی‌های خود در زمینه خرید اکتیویژن-بلیزرد توسط مایکروسافت را ابراز کرد

سونی نگرانی‌های خود در زمینه خرید اکتیویژن-بلیزرد توسط مایکروسافت را ابراز کرد

شرکت سونی به تازگی سکوت خود درباره خرید جنجالی اکتیویژن-بلیزرد توسط رقیب خود در زمینه گیمینگ، یعنی مایکروسافت را شکسته است و می‌گوید که انتظار دارد آنها قرارداد‌های اکتیویژن با سونی را زیر پا نگذارند.
۱۴۰۰/۱۱/۱

شرکت سونی به تازگی سکوت خود درباره خرید جنجالی اکتیویژن-بلیزرد توسط مایکروسافت را شکسته است. این شرکت، اعلام کرده که انتظار دارد مایکروسافت به قراردادهای بسته شده بین سونی و اکتیویژن احترام گذاشته و به عرضه بازی‌های اکتیویژن روی پلتفرم‌های گیمینگ پلی استیشن ادامه دهد.

image

 

مشخصا، پس از خرید ۷۰ میلیارد دلاری اکتیویژن-بلیزرد توسط مایکروسافت، بسیاری اعتقاد داشتند که این شرکت احتمالا عناوین مولتی پلتفرم متعلق به این شرکت را به بازی‌های انحصاری ایکس باکس و پی سی تبدیل خواهد کرد. مقامات سونی درباره این مورد به خبرگزاری وال استریت ژورنال چنین می‌گویند:

«ما از مایکروسافت انتظار داریم تا به توافق‌های صورت گرفته میان سونی و اکتیویژن احترام گذاشته و همچنان بازی‌های اکتیویژن را به صورت مولتی پلتفرم ارائه دهد.»

این امر که سونی از مایکروسافت چنین خواسته‌ای دارد؛ چندان دور از انتظار نیست. پس از خرید استودیوی بتزدا توسط مایکروسافت نیز، این شرکت به توافق‌های پیشین بتزدا احترام گذاشت و بازی‌های Deathloop و Ghostwire: Tokyo همچنان در انحصار کنسول پلی استیشن 5 هستند. البته، هنوز اطلاعی از جزئیات توافق‌های صورت گرفته میان سونی و اکتیویژن نداریم.

image

 

همانطور که مشخص است؛ سونی در بیانیه خود چندان وارد جزئیات نشده و معلوم نیست که آیا آنها به طور مستقیم به یک قرارداد رسمی بین آنها و اکتیویژن اشاره می‌کنند و یا تنها از مایکروسافت انتظار دارند که به عرضه سری بازی‌های محبوب اکتیویژن مانند Call of Duty بر روی کنسول‌های پلی استیشن ادامه دهد.

مسئله بازی‌های انحصاری، مسلما امری بسیاری جنجالی بوده و اختلافات بسیاری در بین کاربران در این زمینه وجود دارد. برخی از منابع، پیش‌تر به این اشاره می‌کردند که مایکروسافت همچنان قصد عرضه بعضی از بازی‌های اکتیویژن بر روی پلی استیشن را دارد؛ اما برخی از آنها را نیز به طور انحصاری برای پلتفرم‌های خود عرضه خواهد کرد. متاسفانه هنوز مشخص نیست که در این میان، دقیقا به چه بازی‌هایی اشاره شده است؛ اما محبوب‌ترین سری‌های ساخته شده توسط اکتیویژن که بر روی کنسول‌ها نیز ارائه می‌شوند، شامل Call of Duty و Overwatch هستند.

خبر خرید اکتیویژن-بلیزرد توسط بخش ایکس باکس مایکروسافت، سر و صدای بسیاری در بازار به پا کرد و مبلغ حیرت آور آن، تعجب همگان را برانگیخت. سهام سونی نیز پس از انتشار این خبر ضربه‌ای جدی خورده و حدودا ۲۰ میلیارد دلار از ارزش آن کاسته شد!

image

 

به هر حال، سیاست‌های اعمال شده توسط بخش ایکس باکس در سال‌های اخیر، قابل تحسین هستند و موجب افزایش محبوبیت این کنسول‌ها در بازار شده‌اند. سرویس گیم پس و ارائه بازی‌های جدید بر روی آن در هنگام عرضه و خریدهای بزرگی چون بتزدا و اکتیویژن-بلیزرد، نشانگر این هستند که مایکروسافت قصد ادامه مبارزه در بازار کنسول‌ها را دارد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)