خانهاخبار
اسپاتیفای همچنان صدرنشین سرویس‌های استریمینگ موسیقی است

اسپاتیفای همچنان صدرنشین سرویس‌های استریمینگ موسیقی است

به تازگی گزارشی درباره سهم شرکت‌ها از بازار استریمینگ موسیقی منتشر شده که همچنان پیشتازی اسپاتیفای را نشان می‌دهد.
۱۴۰۰/۱۱/۱

شرکت MIDIA Research اخیرا گزارشی درباره سهم شرکت‌های متفاوت از بازار استریمینگ موسیقی را منتشر کرده که خبر از رشد این بازار می‌دهد. اسپاتیفای همچنان با سهم ۳۱ درصدی از این بازار، در مقام اول قرار دارد. ناگفته نماند که آمار دیده شده در این گزارش، کمی قدیمی بوده و مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ هستند؛ اما این گزارش به تازگی در دسترس عموم قرار گرفته است.

image

 

مقام دوم، به سرویس اپل موزیک با سهم ۱۵ درصدی از بازار تعلق گرفته و پس از آن، آمازون موزیک و تنسنت موزیک با سهم ۱۳ درصدی، مشترکا در مقام سوم قرار دارند. سرویس استریمینگ موسیقی گوگل یا همان یوتوب موزیک، اوضاع چندان جالبی نداشته و تنها ۸ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است؛ اما به گفته این گزارش، این سرویس سریع‌ترین رشد را در بین سرویس‌های استریمینگ موسیقی دارد.

استقبال کاربران از سرویس‌های استریمینگ موسیقی رو به افزایش است و این بازار نسبت به سال گذشته، رشد ۲۶.۴ درصدی داشته و مجموعه کاربران این سرویس‌ها به ۵۲۳.۹ میلیون نفر می‌رسد. با رشد این بازار و ورود شرکت‌های جدید به آن در سال‌های اخیر، باعث شده تا سهم اسپاتیفای از ۳۴ درصد سال ۲۰۱۹ و ۳۳ درصد سال ۲۰۲۰ به ۳۱ درصد کاهش پیدا کند.

image

 

درباره اوضاع بازار سرویس‌های استریمینگ موسیقی و مقام اسپاتیفای چه می‌اندیشید؟ آیا با توجه به کاهش سهم این شرکت از بازار در سال‌های اخیر، ممکن است روزی شاهد صدرنشینی سرویس استریم موسیقی دیگری باشیم؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)