خانهاخبار
گوشی اوپو فایند X5 به همراه چیپست دیمنسیتی 9000 روانه بازار می‌شود

گوشی اوپو فایند X5 به همراه چیپست دیمنسیتی 9000 روانه بازار می‌شود

اخیرا شاهد انتشار شایعات بسیاری درباره گوشی اوپو فایند X5 هستیم و جدیدترین شایعه نیز به استفاده از چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9000 در این گوشی اشاره می‌کند.
۱۴۰۰/۱۰/۳۰

پیش از این شنیده بودیم که پرچمدار اصلی جدید اوپو یا همان گوشی فایند X5 پرو، از چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول استفاده خواهد کرد. در امروز همچنین مشخص شد که نسخه معمولی در این سری یعنی اوپو فایند X5، از چیپست پرچمدار مدیاتک دیمنسیتی 9000 بهره می‌برد. یکی از افشاگران قابل اعتماد درباره محصولات چینی به نام Digital Chat Station، اخیرا تمام مشخصات اصلی این گوشی را منتشر کرده است.

image

 

نسل پیشین یا همان اوپو فایند X3، به همراه چیپست رده بالای کوالکام اسنپدراگون 870 روانه بازار شد؛ اما به نظر می‌رسد که اوپو در این نسل سیاست خود را تغییر داده و حتی در مدل معمولی این سری نیز به سراغ یک چیپست پرچمدار و قدرتمند با لیتوگرافی ۴ نانومتری رفته است. نتایج بنچمارک‌های فعلی نشانگر این هستند که مدیاتک دیمنسیتی 9000 در بخش سرعت پردازش از کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول بهتر است؛ اما پردازنده گرافیکی ضعیف‌تری نسبت به چیپست پرچمدار کوالکام دارد. البته ناگفته نماند که هنوز برای چنین مقایسه‌هایی زود است و باید تا عرضه گوشی‌های بیشتری با این چیپست‌ها صبر کنیم.

اوپو فایند X5 قرار است از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت خود استفاده کند که مشابه نمونه‌های قرار گرفته روی نسخه پرو هستند؛ البته مشخص نیست که آیا این مدل این سنسور‌ها نیز یکسان است یا خیر.

image

 

نسخه معمولی اوپو فایند X5 قرار است دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری و پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ واتی، شارژ بی‌سیم سریع ۵۰ واتی و شارژ معکوس ۱۰ واتی باشد. به ادعای اکثر گزارشات، اوپو فایند X5 و X5 پرو پس از سال نو چینی روانه بازار خواهند شد که معادل با ۱ فوریه (۱۲ بهمن) است.

درباره مشخصات احتمالی اوپو فایند X5 و استفاده از چیپست مدیاتک دیمنسیتی 9000 در آن چه می‌اندیشید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)