خانهاخبار
مایکروسافت اکتیویژن-بلیزرد را با قیمت ۶۸.۷ میلیارد دلار خریداری کرد!

مایکروسافت اکتیویژن-بلیزرد را با قیمت ۶۸.۷ میلیارد دلار خریداری کرد!

بخش گیمینگ مایکروسافت یا همان ایکس باکس به تازگی اعلام کرده که آنها در حال خرید شرکت اکتیویژن-بلیزرد به مبلغ ۶۸.۷ میلیارد دلار هستند که مالک فرنچایز‌های محبوبی چون Call of Duty، World of Warcraft و Overwatch است.
۱۴۰۰/۱۰/۲۸

بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت یا همان ایکس باکس، به تازگی اعلام کرده که آنها در مراحل نهایی خرید شرکت اکتیویژن-بلیزرد با مبلغ حیرت آور ۶۸.۷ میلیارد دلار هستند! اکتیویژن-بلیزرد، از شرکت‌های بسیار پرسود دنیای گیم بوده و فرنچایز‌های محبوبی چون Call of Duty و World of Warcraft به آن تعلق دارند.

این بیانیه که در بخش ایکس باکس وایر قرار گرفته است؛ خبر از این می‌دهد که ایکس باکس به زودی مالک فرنچایز‌هایی چون Call of Duty، Warcraft، Overwatch، Diablo، Tony Hawk’s Pro Skater و ... خواهد شد. مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت یعنی آقای «فیل اسپنسر» نیز اعلام کرده که پس از نهایی شدن این خرید، تمامی استودیو‌های زیر نظر اکتیویژن-بلیزرد از این پس به وی پاسخگو خواهند بود.

image

 

با توجه به مبلغ بسیار بالای این خرید و همچنین بزرگ بودن این دو شرکت، احتمالا نهایی شدن این معامله کمی زمان خواهد برد. مدیر عامل اکتیویژن یعنی آقای «بابی کاتیک»، در ایمیلی درون سازمانی به کارمندان خود اعلام کرده که انتظار دارد این خرید در سال مالی ۲۰۲۳ مایکروسافت که در روز ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ پایان می‌یابد؛ نهایی شود.

همانطور که انتظار آن می‌رفت، آقای «اسپنسر» اعلام کرده که آنها اکثر بازی‌های اکتیویژن-بلیزرد را روی سرویس محبوب گیم پس خود قرار خواهند داد. با توجه به انحصاری شدن نسخه بعدی سری Elder Scrolls پس از خرید استودیوی بتزدا توسط مایکروسافت، بسیاری این نگرانی را داشتند که ایکس باکس سری محبوبی چون Call of Duty را نیز در انحصار خود در آورد.

اما منابع خبرگزاری بلومبرگ، گزارش می‌دهند که مایکروسافت قصد ادامه فروش بازی‌های اکتیویژن-بلیزرد روی پلتفرم پلی استیشن را دارد؛ اما محتوای انحصاری برای ایکس باکس نیز در این بین ساخته خواهد شد. مایکروسافت همچنین در بیانیه‌ای متفاوت اعلام کرده که این خرید نه تنها موجب بهبود سرویس گیمینگ ایکس باکس می‌شود، بلکه مقدمات ورود آنها به متاورس را نیز فراهم خواهد کرد. پس از پایان این خرید، مایکروسافت پس از تنسنت و سونی به سومین شرکت پردرآمد گیمینگ در جهان تبدیل خواهد شد.

image

 

بخش روابط عمومی مایکروسافت تایید کرده‌اند که رقم این معامله، معادل ۶۸.۷ میلیارد دلار بوده که عددی واقعا حیرت آور است. مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ نیز ZeniMax Media یا همان بتزدا را به قیمت ۷.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. چندی پیش، شرکت تیک-تو که مالک استودیوی راک‌استار گیمز است؛ غول گیمینگ موبایل یا همان زینگا را به قیمت ۱۲.۷ میلیارد دلار خرید که بزرگترین معامله صنعت گیمینگ به حساب می‌آمد. مسلما، این امر چندان به مذاق مایکروسافت خوش نیامد و این شرکت با خرید اکتیویژن با این مبلغ نجومی، قدرت خود را در دنیای گیم نمایش داد.

شرکت اکتیویژن-بلیزرد در سال گذشته، با مشکلات و رسوایی‌های بسیاری روبرو شد که برخی از آنها نیز مربوط به «بابی کاتیک»، مدیر عامل این شرکت بود. مایکروسافت در ابتدا تایید کرد که تا زمان به پایان رسیدن این معامله، «کاتیک» در سمت خود باقی خواهد ماند؛ سپس این شرکت به خبرگزاری IGN اعلام کرد که آقای «کاتیک»، پس از پایان این خرید نیز به عنوان مدیر عامل اکتیویژن-بلیزرد فعالیت خواهد کرد.

مدیر ایکس باکس یعنی «فیل اسپنسر»، پیش از این اعلام کرده بود که از گزارشاتی که درباره محیط کار ناسالم و رفتارهای نامناسب با کارمندان در اکتیویژن شنیده می‌شود؛ مطلع بوده و شدیدا اینگونه رفتار‌ها را محکوم کرد. مسلما در اعلامیه منتشر شده درباره این خرید، خبری از اینگونه گفته‌ها نبود؛ اما «اسپنسر» تاکید کرد که مایکروسافت تمرکز ویژه‌ای روی گسترش فرهنگ داشته و آنها فارق از مسائلی چون جنسیت، نژاد و باور‌های مذهبی، به همه افراد احترام گذاشته و از مهارت‌های آنها استفاده می‌کنند.

image

 

درباره خرید اکتیویژن-بلیزرد توسط مایکروسافت آن هم با قیمت نجومی و باورنکردنی نزدیک ۷۰ میلیارد دلار چه می‌اندیشید؟ آیا انتظار چنین رویدادی را داشتید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سامان

۱۴۰۰/۱۰/۲۸
ادم تازه می فهمه کشور ما از نظره درآمد واقتصاد چقدر کوچک وحقیر است ???