خانهاخبار
اوپو فایند X5 پرو به احتمال زیاد اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه دایمنسیتی 9000 خواهد بود

اوپو فایند X5 پرو به احتمال زیاد اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه دایمنسیتی 9000 خواهد بود

تراشه پرچمدار مدیاتک قرار است در کنار تراشه کوالکام به سخت‌افزار پرچمدار سال 2022 بدل شود.
۱۴۰۰/۱۰/۲۶

اوایل هفته جاری بود که گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه تراشه پرچمدار مدیاتک یعنی دایمنسیتی 9000 قرار است در نیمه اول سال 2022 عرضه شود و در گوشی‌های هوشمند شرکت‌هایی مانند اوپو و ردمی به کار رود. حالا، گزارشی منتشر شده است که زمان دقیق عرضه تراشه مدیاتک را اعلام کرده است و حتی گوشی هوشمندی که قرار است با تراشه دایمنسیتی 9000 عرضه شود نیز مشخص شده است.

براساس گزارش منتشر شده از طرف ITHome، مدیاتک تراشه پرچمدار خود را در بازه زمانی ماه فوریه تا مارس (بهمن فروردین) عرضه خواهد کرد. به علاوه، مشخص شده است که پرچمدار مورد انتظار اوپو یعنی اوپو فایند X5 پرو از تراشه دایمنسیتی 9000  بهره خواهد بود و به اولین گوشی هوشمند مجهز به این تراشه بدل خواهد شد. شایان ذکر است که قبلا شایعه شده بود پرچمدار اوپو با تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک و تراشه اختصاصی MariSilicon X عرضه خواهد شد که حالا به نظر می‌رسد اوپو تراشه دایمنسیتی 9000 را جایگزین آن کرده است.

image

 

البته باید اشاره کرد که اخبار و شایعات قبلی اذعان داشته‌اند که نام پرچمدار بعدی اوپو فایند X4 پرو خواهد بود که حالا به نظر می‌رسد به اوپو فایند X5 پرو تغییر داده شده است چرا که عدد چهار بنابر باور چینی‌ها به عنوان یک عدد بد یمن به حساب می‌آید.

مشخصات فنی احتمالی اوپو فایند X5 پرو

بنابر شایعاتی که تا به امروز منتشر شده است، اوپو فایند X5 پرو از نمایشگر 6.7 اینچی امولد LTPO نسل دو بهره می‌برد که به رزولوشن تصویر QHD+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی مجهز خواهد بود. این نمایشگر حفره‌دار همچنین میزبان دوربین سلفی سونی IMX709 با رزولوشن 32 مگاپیکسلی خواهد بود.

در پنل پشتی این پرچمدار دوربین سه‌گانه شامل سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX766 با لرزشگیر اپتیکال، دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی و دوربین 13 مگاپیکسلی قرار خواهد داشت. به علاوه، منبع تغذیه اوپو فایند X5 پرو باتری 5000 میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع واتی 80 واتی خواهد بود که از شارژ 50 واتی بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

image

 

در بخش نرم‌افزار، اوپو فایند X5 پرو همراه با اندروید 12 بر پایه رابط کاربری ColorOS 12 عرضه خواهد شد. همچنین برای امنیت بیشتر، اوپو فایند X5 پرو به سنسور اثرانگشت درون نمایشگر گودیکس G7 مجهز خواهد بود.

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه دایمنسیتی برپایه فرآیند 4 نانومتری TSMC و معماری ArmV9 ساخته شده است و به دلیل بهره‌گیری از هسته فوق قدرتمند کورتکس X2، از توان پردازشی بالایی بهره می‌برد. به علاوه، دایمنسیتی 9000 از سه هسته کورتکس A710 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف کورتکس A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می‌برد. این تراشه همچنین از حافظه رم LPDDR5X نیز پشتیبانی می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)