خانهاخبار
فروش سری گلکسی اس 21 در سال ۲۰۲۱ کمتر از حد انتظار سامسونگ بوده است

فروش سری گلکسی اس 21 در سال ۲۰۲۱ کمتر از حد انتظار سامسونگ بوده است

به تازگی گزارشی توسط خبرگزاری کره‌ای The Elec منتشر شده است که خبر از عملکرد ناامید کننده سری گلکسی اس 21 از لحاظ فروش می‌دهد.
۱۴۰۰/۱۰/۲۶

اخیرا خبرگزاری کره‌ای The Elec، گزارشی منتشر کرده که در آن به فروش کمتر از حد انتظار گوشی‌های سامسونگ در سال پیشین میلادی اشاره می‌شود. یکی از دلایل اصلی این امر، فروش ناامید کننده سری پرچمدار سامسونگ در این سال یا همان سری گلکسی اس 21 است.

image

 

سامسونگ در سال ۲۰۲۱، ۳۰۰ میلیون گوشی تولید کرده که البته تنها ۲۴۰ میلیون از آنها توسط خود سامسونگ ساخته شده‌اند و وظیفه تامین سایر آنها، به عهده شرکای این شرکت مانند وینتک و هواکین بوده است.

در بین این گوشی‌های تولید شده، حدود ۲۵ میلیون از آنها متعلق به سری گلکسی اس 21 بوده‌اند که از نظر تعداد، تفاوت چندانی با نسل پیشین یا همان گلکسی اس 20 که در سال پرهیاهوی ۲۰۲۰ روانه بازار شد؛ ندارند. این سری همچنین بر خلاف نسخه‌های پیشین در سری گلکسی اس، رقیبی چون گلکسی نوت را نداشت و انتظار می‌رفت که فروش بالاتری داشته باشد. در نسل‌های گذشته، سامسونگ بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون گوشی گلکسی اس تولید می‌کرد.

image

 

البته، مشخصا امور دیگری نیز در عملکرد ناامید کننده این سری دخیل بوده‌اند؛ برای مثال، اوضاع پاندمی ویروس کرونا در کشور ویتنام شدیدا رو به وخامت رفت و همین امر، موجب اختلال در تولید گوشی‌های شرکت سامسونگ شد که بیشتر محصولات خود را در این کشور تولید می‌کند. کمبود جهانی چیپست‌ها نیز مانع دیگری بر سر راه موفقیت این سری بود.

بیشتر سود شرکت سامسونگ، از طریق فروش‌ گوشی‌های میان رده خود مانند سری گلکسی A و M به دست می‌آید. ناگفته نماند که در این گزارش، به طور عجیبی به سری تاشو گلکسی زد فولد و زد فلیپ اشاره نشده است که با توجه به تحلیل‌های گذشته، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده‌اند.

image

 

سامسونگ قصد دارد تا در سال جاری میلادی، به طور کلی ۳۳۴ میلیون گوشی را تولید کرده که البته تنها ۲۸۵ میلیون از آنها توسط خود سامسونگ ساخته می‌شوند و تولید سایر آنها، به عهده شرکای این شرکت خواهد بود. درباره عملکرد سامسونگ و سری گلکسی اس 21 در سال ۲۰۲۱ چه می‌اندیشید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حج علی

۱۴۰۰/۱۰/۲۷
چون میانرده های خوبی داشته پس در نتیجه فروش میانرده نسبت به بالارده بیشتر شده