خانهاخبار
مشخصات فنی کامل سری گلکسی تب اس 8 لو رفت

مشخصات فنی کامل سری گلکسی تب اس 8 لو رفت

جدیدترین سری تبلت‌های پرچمدار سامسونگ به احتمال زیاد به زودی معرفی خواهند شد.
۱۴۰۰/۱۰/۲۵

تا به امروز، اخبار و شایعات زیادی حول سری تبلت پرچمدار سامسونگ یعنی سری گلکسی تب اس 8 منتشر شده است که برخی از مشخصات فنی و همینطور رندرهای این تبلت را در اختیار کاربران قرار داده است. دیروز اما براساس جدیدترین گزارش‌های رسیده، مشخصات فنی کامل سری گلکسی تب اس 8 منتشر شد و همچنین تصاویر جدیدی از این تبلت‌ها در اختیار کاربران قرار گرفته است.

براساس این اخبار لو رفته، گلکسی تب اس 8 الترا با نمایشگر 14.6 اینچی سوپر امولد خود از اکثر تبلت‌های موجود در بازار بزرگ‌تر است. به علاوه، نمایشگر این تبلت از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی 120 هرتزی و روشنایی 420 نیتی بهره می‌برد. نمایشگر گلکسی تب اس 8 الترا همچنین میزبان دوربین سلفی دوگانه عریض و فوق عریض 12 مگاپیکسلی است و حاشیه‌ای آن نیز بسیار کم است.

image

image

گلکسی تب اس 8 الترا

عضو دوم سری، گلکسی تب اس 8 پلاس، از نمایشگر کوچک‌تر 12.7 اینچی سوپر امولد با رزولوشن تصویر 2800 در 1750 برخوردار است و از نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره می‌برد. نمایشگرهای هر سه تبلت سری گلکسی تب اس 8 از قلم هوشمند اس پن پشتیبانی می‌کنند و توسط محافظ صفحه گوریلا گلس 5 محافظت می‌شوند.

اخرین تبلت این سری، گلکسی تب اس 8، مجهز به نمایشگر 11 اینچی ال‌سی‌دی LTPS خواهد بود و نرخ نوسازی آن به مانند دو عضو دیگر و نسل قبلی این تبلت، 120 هرتزی است و روشنایی آن نیز به 500 نیتس می‌رسد.

قلب تپنده هر سه عضو سری گلکسی تب اس 8 تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل یک خواهد بود که در مدل پایه حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه می‌شود. به علاوه، گلکسی تب اس 8 پلاس و اس 8 الترا در نسخه 256 گیگابایتی نیز به فروش خواهند رسید و قدرتمند‌ترین نسخه آن نیز برای گلکسی تب اس 8 الترا با حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی خواهد بود. در بخش نرم‌افزار، سری گلکسی تب اس 8 از اندروید 12 برپایه رابط کاربری One UI 4.1 پشتیبانی می‌کند.

image

image

گلکسی تب اس 8 پلاس

از دیگر مشخصات فنی سری پرچمدار گلکسی تب اس 8 می‌توان به بلوتوث نسخه 5.2، وای‌فای 6، شبکه 5G و درگاه USB-C 3.2 نسل یک اشاره کرد. به علاوه، سری گلکسی تب اس 8 از درگاه کارت حافظه نیز پشتیبانی خواهد کرد.

منبع تغذیه گلکسی تب اس 8 الترا باتری 11200 میلی‌امپر ساعتی خواهد بود که در مقایسه با دو عضو دیگر از بیشترین حجم باتری برخوردار است. از آن سو، باتری گلکسی تب اس 8 پلاس 10090 میلی‌امپر ساعتی است و گلکسی تب اس 8 از باتری 8000 میلی‌امپر ساعتی بهره می‌برد. وزن سه تبلت سری گلکسی تب اس 8 پلاس به ترتیب 728، 567 و 507 گرم خواهد بود.

image

image

گلکسی تب اس 8

در بخش دوربین، سری گلکسی تب اس 8 از دوربین دوگانه اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 6 مگاپیکسلی بهره می‌برد. به علاوه، این سری پرچمدار از اسپیکر چهارگانه دالبی اتمس و سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر برخوردار است.

 باید اشاره کرد که قبلا قیمت‌های احتمالی سری گلکسی تب اس 8 لو رفته بود و براساس آن، کوچک‌ترین عضو سری یعنی گلکسی تب اس 8 با قیمت پایه 680 تا 700 یورو به فروش خواهد رسید. به علاوه، گلکسی تب اس 8 پلاس با قیمت 900 یورو و گلکسی تب اس 8 الترا با قیمت 1060 یورو عرضه خواهد شد. شایان ذکر است که این قیمت‌گذاری تنها برای نسخه وای‌فای خواهد بود و به نظر می‌رسد نسخه 5G آنها با افزایش قیمتی 160 یورویی مواجه خواهند شد.

در نهایت باید اشاره کرد که هنوز مشخص نیست سری گلکسی تب اس 8 در مراسم کنگره جهانی موبایل (MWC) امسال رونمایی خواهد و یا معرفی آن با رونمایی رسمی سری پرچمدار گلکسی اس 22 همراه خواهد بود. ولی در هر صورت زمان رونمایی آن به زودی اعلام خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)