خانهاخبار
عرضه کنسول قابل حمل استیم دک از اواخر ماه فوریه آغاز می‌شود

عرضه کنسول قابل حمل استیم دک از اواخر ماه فوریه آغاز می‌شود

شرکت ولو به تازگی جزئیاتی در مورد کنسول قابل حمل و مورد انتظار استیم دک منتشر کرده و به نظر می‌رسد که عرضه آن از اواخر ماه فوریه آغاز خواهد شد.
۱۴۰۰/۱۰/۲۵

شرکت ولو به تازگی جزئیاتی را درباره عرضه کنسول قابل حمل و مورد انتظار خود، یا همان استیم دک منتشر کرده است. به گفته این شرکت، عرضه موج اولیه این دستگاه‌ها از اواخر ماه فوریه آغاز شده و این کنسول در دسترس افرادی که آن را پیش خرید کرده بودند؛ قرار خواهد گرفت. این کنسول قابل حمل که در ماه جولای سال ۲۰۲۱ معرفی شده بود، همانند بسیاری از گجت‌های سال قبل، با مشکلات تامین قطعات روبرو شد و امکان عرضه آن در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ وجود نداشت.

image

 

ولو همچنین اعلام کرده که برنامه تست استیم دک توسط توسعه دهندگان همچنان ادامه داشته و در ماه گذشته، صدها کنسول استیم دک برای توسعه دهندگان متفاوت ارسال شده است. این شرکت همچنین می‌گوید که کنسول‌های بیشتری را نیز برای توسعه دهندگان ارسال خواهد کرد تا آنها آشنایی بیشتری با سخت افزار آن پیدا کنند.

استیم دک، یک کنسول قابل حامل برای پی سی گیمر‌ها است که به آنها اجازه می‌دهد تا بازی‌های عمدتا سنگین و مخصوص کامپیوتر در آرشیو استیم خود را به صورت پورتابل اجرا کنند. قدرت سخت افزاری این کنسول، از رقیبی چون نینتندو سوییچ بسیار بالاتر است؛ استیم دک از پردازنده‌ای چهار هسته‌ای مبنی بر معماری Zen طراحی شده توسط AMD، یک کارت گرافیک با معماری RDNA 2، ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه PCIe NVMe استفاده می‌کند.

image

 

نمایشگر ۷ اینچی استیم دک، نسبت صفحه ۱۶:۱۰ را داشته و بازی‌های بهبود یافته برای آن، با رزولوشن ۸۰۰×۱۲۸۰ اجرا می‌شوند. استیم دک از سیستم عامل Steam OS 3.0 ولو استفاده می‌کند که با معماری آرچ لینوکس ساخته شده و از بازی‌های طراحی شده برای ویندوز پشتیبانی می‌کند.

استیم دک در سه مدل متفاوت روانه بازار خواهد شد. مدل پایه با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی از نوع eMMC، قیمت ۴۰۰ دلاری دارد. مدل ۲۵۶ گیگابایتی که حافظه سریع‌تری از نوع NVMe SSD داشته، با قیمت ۵۳۰ دلار فروخته خواهد شد و در نهایت، گران‌ترین مدل این کنسول قابل حمل که دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی NVMe SSD و نمایشگری با شیشه ضد انعکاس است؛ قیمتی معادل ۶۴۹ دلار دارد.

image

 

متاسفانه در حال حاضر، دیگر امکان پیش فروش این کنسول وجود نداشته و متقاضیان باید وارد یک لیست انتظار شوند. به گفته ولو، آنها انتظار دارند که فروش تمامی مدل‌های این کنسول از سه ماه دوم سال ۲۰۲۲ آغاز شود. درباره کنسول قابل حمل استیم دک چه می‌اندیشید؟ آیا این کنسول به لطف بازی‌های بی‌شمار و با کیفیت استیم، توان رقابت با نینتندو سوییچ و عناوین بی نظیر شرکت نینتندو را خواهد داشت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)